Mercedes-Benz művek

Egy márkaképviseletben dolgozó munkás minden napjai. A tipikus hibák, a környezet, mint munka szervezés és az örömök, szépségek.

Friss topikok

Linkblog

Bemutatkozás

2009.06.20. 20:38 | pixma | 145 komment

Címkék: javítás merci mercedes benz

Sziasztok!

Egy Mercedes-Benz műhelyben dogozom és gondoltam csinálok egy blogot, ami az életem értelméről szól a szerelésről. Ha más márkájú szakműhelyben dolgoznék talán akkor is megosztanám a közönséggel az információkat.

Egy két előzmény a Mercikről: Mielőtt még nem dolgoztam, már akkor is nagyon érdekeltek a mercik, de a sznobok nagyképűek autójának hittem. Bár még talán mindig az, mindegy. Azok a dolgok, amik terjedtek róla és még most is, ezek azok amik jellemzik: kényelem, biztonság, megbízhatóság nem gondoltam, hogy igaz lenne biztos csak azért van, mert ezzel tudják eladni a kocsikat. De amíóta ezekkel dolgozom, teljesen megváltozott a véleményem, szinte 180 fokot fordult a jobbik irányba. igen is jó kis autók ezek, csak javítani ne keljen, mert vannak érdekes dolgok, megoldások. Néha szidom is a tervezőket, az alkotókat. És kiszeretném jelenteni, hogy tényleg jó autó a Mercedes az , hogy a szerelők azt mondják sok gond van velük, mert sok fut belőlük az utcán és ezért többel van gond.

Tehát a blogom témája a javítással kapcsolatos szívások, élmények sokaságáról szólnának.

A bejegyzés trackback címe:

https://mercedesbenz.blog.hu/api/trackback/id/tr171197541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mercedes E 2009.10.22. 12:17:35

Szia!
Némi információt szeretnék tőled kapni.
A párom tavasz óta a tengerentúlon tartózkodik ,így én a felesége hordom a kötelező szerviekre az autót,amely egy 187 000 km futott , 2003.Mercedes E 320 Cdi Avantgarde Automata típus.
A tegnapi kötelező nagyszervizen,aztán közölték velem,hogy GAME OVER.Én mint nő,mondom hogy rendben,de ez mit takar? A lényeg,hogy az autó SBC cserére szorul.Minden érték jó,de a szavatossága lejárt az SBC-nek. A lényeget értem,ezt ennyi időre tervezték.
Ami a gondom,hogy állítólag a német gyár ennek a cseréjét finanszírozza,amennyiben a kötelező szervizek megvannak.
Az autót Németországban vásároltuk és ott hiányzik egy szerviz.
A szervizes pasi azt mondja,hogy a 8 szervizemből 7 megvan,
így az összegnek 1/8-át kéne nekem állni.
Egy másik megyeszékhelyen lévő szervízbe irányítottak,ahol van raktáron nekik SBC és azonnal megcsinálják (jövő hét elején,de ők azt mondják csak ha az összes szervizem megvan,akkor kapok méltánylást.
Mivel itt közel félmilliós összegről beszélünk a féktárcsák cseréjével együtt,azért én szeretnék tisztán látni,mert nő létemre szerencsére eddig nem kellett ilyen problémákkal foglalkozzak és most sokszor azt sem értettem,hogy mit kérdeznek.Már az is tudom,mi a kulantéria. :)
Nem akarok márkaszervizeket konkrétan említeni,de ahova legelőször vittük az autót,mivel a lakhelyünköz az volt a legközelebb,ott nagyon csúnyán átvágtak minket.Ezután -mások tanácsára hallgatva- egy tőlünk 100 km-re lévő másik megyeszékhelyen lévő szervizbe jártunk,ahol végtelenül korrekt szakemberek voltak.Most itt a tulajdonos csere miatt,nem tudják elvégezni a javításomat,így most elirányítottak egy következő megyeszékhelyen levő márkaszervízbe.
Sajnos nincsen bizodalmam bennük,mert nem ismerem őket.
Nő vagyok,nem értek hozzá és leginkább a hozzáállás kérdése miatt.
Azt eddig is láttam,hogy ha akartak,akkor tudtak segíteni bizonyos garanciális problémákban.
Viszont ott fogok állni egy új helyszínen,új szereplőkkel és szeretnék tisztában lenni,hogy kinek mi jár,mi a helyzet ebben az esetben
Az autó csak Mercedes szervizben járt,mi mindent szervizt elvégeztettünk rajta.Köszönöm szépen.

szalaiz 2009.11.20. 11:25:51

Üdv. mindenkinek!
Egy pici segítséget szeretnék kérni ha van hozzáértő mercis ember.
w209 multikontur ülés pumpája feladta a szolgálatott - kérdezni szeretném hogy hol találom nincs kedvem lebontani az összes kárpitot.
Segítségeteket előre is köszönöm.

pixma 2009.11.21. 18:01:23

@szalaiz:

Szia!
Az a pneumatikpumpa, amit kérdeztél, az a csomagtartóban helyezkedik el. A csomitartó bal oldalburkolatát kell leszedni, vagy félre hajtani/kibontani.
Egy két félből álló szivacs tartóban van becsomagolva, a Hátsó SAM mellett.

zsemi1234 2011.01.26. 14:27:14

Szia!
Vettem egy220 CDI AUT. W210-et ami német taxi volt.Én továbbra is taxiként üzemeltetem.nem tudom mennyi km van benne,de mostanában menet közben mintha leállna a turbo,nincs ereje az autónak.megállok,üresbe rakom aztán vissza D-be és mintha mi sem történt volna megy tovább.ezt napi szinten akár 15-20 alkalommal is eljátsza.A sebességet rendesen veszi,felvált rendesen de túl hamar.Mi lehet az oka?
Illetve amikor ráadom a fűtést drasztikusan lecsökken a viz hőmérséklete 60°C alá.
Válaszodat előre is köszönöm!
Zsolt

pixma 2011.01.26. 17:56:50

@zsemi1234: Szia!
Első: Ezt a jelenséget nevezik vészüzemnek és annyit tesz. hogy a motor valamilyen hibát észlel és lecsökkenti a fordulatszámot 3000 körülire és ezzel a teljesítményt is. A hiba oka sok minden lehet. Vákumellátás, vmelyik vákumszelep esetleg tönkre ment, vagy a szívócső lekapcsolással gond van, esetleg a vákumcsövek lukasak. Vagy még a gázpedáljeladó is lehet. Végső esetben a turbó is lehet a hiba. Vidd olyan helyre ahol számítógépes diagnosztikát tudnak csinálni és hibakód alapján tudnak hibát keresni.
Második: Valószínűleg a hűtővíztermosztát hibás állandóan nyitva marad, ezért ha fűtesz soha nem fog felmelegedni a motor vize, mert a fűtésre elmegy az energia.

w210 2011.05.31. 14:29:45

Szia,
Segitsegedet és szakmai tapasztalatodat szeretnem kérni.
Van egy 1999-es w210 220 CDI -m, és a klima egy ideje furcsán visellkedik(automata klima).Egyszer tökéletesen müködik, méskor pedig a veyeto felöl meleget ay anyos ülés felöl pedig normálisan hideget fuj.Azután,ha leállok,vagy gondol egyet megint jol müködik,de elég kellemetlen a nagy melegben,ha elkezd füteni.Szerelönél már voltam, hibakod olvasást csinált eredménytelenül és a gáz mennyisége is renden van.
Ha tudnál segiteni,h mi lehet a hiba oka,azt nagyon megköszönném!
Norbi

pixma 2011.06.01. 18:04:28

@w210: Szia. Valószínűleg a Duoventil ( Elektromos kétoldali fűtés csap ) hibája miatt van ez a jelenség.
Ez, ha a kocsival szemben állsz, akkor baloldalon a relé doboz előtt található. Meg lehet próbálni szétszedni és kitisztítani, talán segít.

chazar 2011.06.23. 16:53:46

Helló Mindenki!
Elméleti segítségre lenne szükségen. Egy r170-es, alapjában boldog tulajdonosa és haszonélvezője vagyok, immár 3. éve. Mint ennél a típusnál jellemző, nekem is beázott a csomagtartóban található központizár vákuumszivattyú és computer. Csere 170eFt = sok. Azon gondolkodtam, hogy egy univerzális központizár egységet építtetnék bele a vákuumos helyett (eddig is volt vele elég gond, megbízhatatlan, sziszeg, stb), de elvileg a kpzáron kívül "nagyon sok mindent" felügyel és vezérel ez az egység. A belső világítás nem lenne gond, de mi az a "nagyon sok minden" még? És elvben megoldható-e ennek az egységnek a "kiváltása" és ha igen, mi mindenre kell figyelni? A konstruktív válszt előre is köszönöm!!!

pixma 2011.06.25. 12:16:20

@chazar: Hali. Ha csak a központi zár kellene neked az autóban, akkor nyugodtan rakhatsz bele utólagosat. A vákumos vezegységnél lévő kimenő vákumcsöveket ledugózod, azt keb ennyi. De a tanksapka nem lesz zárható, ha csak nem fabrikálsz oda is vmit. Az meg, hogy mi az a sokminden, amit vezérel az a doboz, az felszereltség függő sztem. De lehet jobban megérné egy bontottat bele rakni, mint át szerkeszteni.

sapa 2011.12.26. 22:46:01

Szia!
Segítséged szeretném kérni, van egy A140esem amit valami iszonyat fakezű vezethetett. A központi kapcsolója szét van cibálva, állandóan átvált fényszóróra, néha magától is de irányjelzésnél biztosan. A cseréhez nyilván le kell szerelni a kormánykereket, a légzsák ami aggaszt, nem tudom, hogy lehet sérülésmentesen kiépíteni? Semmiféle szervízkönyvet nem adtak ki ezekhez? Neten sem találok szinte semmit erről a típusról. Tudom, kicsit más ez mint a többi autó, hiszen az eredetvizsgálatnál nem sikerült a szakembernek a km állást előcsalni,miután lenullázta a napiszámlálót, elállította az időt feladta és megkérdezte hány Km van az autóban:) Ennek ellenére nem hiszem, hogy reménytelen megismerni ezt a kis "szörnyeteget" még ha Mercedesék vadul titkolják is az infókat róla.

pixma 2011.12.27. 17:09:04

1. Van hozzá kezelési, de vagy meg kell venned a Mercinél derágán vagy erősen keresgélni:
en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_A-Class
www.filestube.com/m/mercedes+w168+manual
automanual.org.ua/hu/mercedes-benz/737-mercedes-a-%D1%81lass-w168-1997-jav%C3%ADt%C3%A1s-karbantart%C3%A1s-a-j%C3%A1rm%C5%B1.html

2.Kulcs a gyújtáskapcsolóban nem lehet, se gyújtás se egyes állás a művelet közben. Kormány hátulján két luk 30-as torx, kitekered leemeled a légzsákot, kibillented a csatiját, Kormány csavar 10-es imbusz(kétemberes) Keresztcsavar húzóval leveszed a kormány kapcsolót, de még a korm.elfordulás érzékelőt leszeded(vigyázz ne tekerd el, ugyan olyan pozícióba szereld vissza{ragszalag}) Kb ennyi. ha esetleg esp/abs hibát ír akkor kormány kiteker a két végállásba, elvileg törli a lámpát, ha marad és esetleg srs lámpa is világít, akkor javaslom a műszeres vizsgálatot. Amúgy egy szakszervizben 15.000 többet nem hiszem, hogy kérnek ezért a munkáért. De egy maszek még olcsóbb.
Ennyire egyszerű a dolog. Félóra a cseréje.

sapa 2011.12.28. 16:06:39

@pixma: Isten vagy! Meglehetősen rossz tapasztalatom van a szervizekről, ezért próbálom magam javítani. Nem elsősorban a hozzáértésükkel van gondom, bár ennél az olajcserét végző szervizben forgatták mint a mókus a mogyorót, hol is lehet benne az olajszűrő.
Jártam úgy régen, hogy féltengely csere után elfelejtették visszatölteni a váltóolajat a suzukiba.
Szokva vagyok a kihívásokhoz hajóelektronikákat javítok, azokról szinte semmi infó. Először fel kell találni, hogy is működhetett majd meg kell javítani. Azokhoz képest a merci egész jól hozzáférhető és javítható.
Köszönöm a segítséged.

sapa 2012.05.06. 12:24:54

Szia!
Ismét ötletet, ill. segítséget szeretnék kérni. A140 időnként teljesen erőtlen, alapjáratról nem akar felpörögni csak ha teljes gázt adok. Olyan mint a zsiguliknál volt a második torok nyitásakor a megtorpanás. Újraindítás után hibátlanul megy több száz kilométert is. Gondolom valami elektromos hiba lesz, ezért a leállítás és újraindítás utáni megjavulás.

pixma 2012.05.13. 12:12:09

@sapa: Üzemanyag, vagy levegő, vagy gyújtás. Igy fogalmam sincs mi lehet.

sapa 2012.05.13. 13:09:46

Sejtettem, hogy ezek közül valamelyik...én sem a keréknyomásra tippeltem): Azért kérdeztelek csak, hátha van valami megszokott típushibája és nem kell körbejárni az összes lehetőséget. Ezek szerint nem így van, hát jövő héten belebújok. Köszönöm a válaszod.

sapa 2012.05.19. 22:37:00

Szia!
Belemásztam a hét elején a kocsi lelkivilágába. Természetesen a "hazai" pályával kezdtem-azaz elektronika. Szerencsémre ebben volt valami kontakthiba. Szorgosan átforrasztottam a kompjuterében az összes melegedős alkatrészt és megjavult rá. Jobban tartottam az elektronikájától. Igen szépen megcsinálták ezt Siemens-ék. Üdv:Gábor

pixma 2012.05.20. 07:29:53

@sapa: Gratulálok a hiba javításához. Köszi, hogy megosztottad velem , legalább már ezt én is tudom:)

buda1972 2012.07.24. 17:26:10

Szia pixma!

A következő kérdésem volna!
Egy w210 E 320 automata "boldog" tulajdonosa vagyok.
Németo-ból hazafelé hibaüzeneteket kaptam az autótól, miszerint nincs ESP, ABS, meg még vmi. És ilyenkor természetesen a tempomat sem működött.
A hiba többszőr előfordult, és jelentkezett, de hosszabb pihi után, (kb. negyed óra) semmi jele nem volt, minden működött kifogástalanul.
Amit még észrevettem, ezeket akkor produkálta, amikor hosszabb ideig hajtottam tempomattal, kikapcsoltam, és a fékre léptem.
Egyszerű laikusként a fékpedál kapcsolóra gyanaszkszom, de remélem a repertoárodban volt már ilyen hiba, vagy ehhez hasonló, és rá tudsz mutatni a konkrét hibára.
Előre is köszönöm!

pixma 2012.07.27. 20:48:40

@buda1972: Szia. Igen a kapcsolóval kell kezdeni. Elvileg egyértelmű a dolog. Ha nem az a baj, akkor hibakódot kell nézni.

auzity 2012.12.17. 21:39:07

Helló pixma!
Ismét hozzád fordulnék,van egy w210 300td 98 évjáratú vadászgépem digit klímás,és nem tudom miért de a fűtőmotor csak maximum,feles fokozatban dolgozik,hiába kapcsolom feljebb nem akar maximumon forogni,pedig a kijelzőn kopra van kapcsolva! Mi lehet a betegsége?

mercibarát 2013.12.03. 12:38:45

Szia Pixma !

C 180-as benzines 2001-es mechanikus váltóm van és mostanában nehezen veszi a 2-es fokozatot. Úgy erősen leht csak betolni. A többivel nincs gond.
Mi lehet az oka???
köszi !

pixma 2013.12.05. 17:15:20

@mercibarát: Helló, Cserélj váltó olajat, nézd meg a leeresztő csavar mágnesét, mennyire spémes, ja meg az olajat is. Ha sok darab van benne, akkor a szinkronnal lehet gond. Aztán lehet fent a váltókar is hiba. De talán egy váltó bowden beállítástól meg javul.

thotzoltan 2013.12.27. 17:48:39

Nem régiben vásároltam egy 2009-es C200 Kompressor Elegance 184 LE gépjárművet...
Alvázszám: WDD2040411A272005
kisebb technikai problémám van,és ezt szeretném megnyugtatóan megoldani,de miután eddig megnyugtató választ nem sikerült a kérdésemre kapnom,megpróbálkozom itt!:).. a gépjármű Magyarországon lett vásárolva,és a Kárpát utcában végig szervizelve..
Command 4NTG fejegység van az autómban,és ezt szeretném olyan módon összekapcsolni az Iphon 4 S telefonommal,hogy az betöltse a névjegyeket,kormányról lehessen telefonálni,ne kelljen a telefont nézegetni,hogy ki hív?..(Telefonálni tudok,a telefonszámot látom,illetve fel tudom venni,és le tudom rakni a hívást..ennyi..)
Mi módon oldható ez meg?

Két féle választ kaptam eddig,de miután feleslegesen nem szeretnék dolgokra pénzt kiadni,100 %-ra törekszem..
az egyik info szerint a fejegység SW-jét kellene frissíteni,és ez megoldja a gondokat..hiszen egy bluetooth egység már van....

a másik egy Sap modulról beszél,aminek az előkészítése a kesztyűtartóban van(és ha ezzel az iphont összekapcsolom,akkor az mintegy komfort telefon működik,és betölti a névjegyeket,illetve az SMS-ek kezelésére,olvasására is képes lesz..,..látszik is ,hogy használhatta az előző tulajdonos,hiszen a csatlakozón kopások vannak,illetve a telefonkönyve be volt töltve a komfort telefon névjegyzékébe..
Kérem,hogy aki tud ebben segíteni,és pontos választ adni,annak tudnék örülni...
Tisztelettel Várom válaszukat:Tóth Zoltán
A márkaszervízekről meg csak annyit,hogy válaszra sem méltatják az embert!

pixma 2013.12.29. 12:23:52

@thotzoltan: Helló. Az SAP modul megoldja a helyzetet. Viszont így a telefont nem tölti. Elvileg a komfort telefont azért találták ki, hogy egy kredliben, vagyis telefon tartóban van a telló, és így van csatlakoztatva a kocsihoz. Így tölti is a telefont. Viszont minden, ki és beszállásnál ki, meg be kell tenni a telefont. Viszont a SAP jó drága, mert ha jól emlékszem, akkor a v3, tudja a Iphone-t, és 100 körül van az ára. Érdemes lenne, személyesen bemenni egy márkaképviselethez.

thotzoltan 2013.12.29. 13:43:05

Miután én a bluethootal szeretném elsősorban használni,azért nem értem,hogy a Command miért nem képes kezelni ezt a dolgot,hiszen annak a kapcsolatával tudok telefonálni..a Zafira nem egy ekkora szám,mint a mercedes,de ott ez nem volt gond..nem repkedtek a 100 ezrek,mégis működött alapban a navigációval a telefon..kormányról hívás,telefonkönyv,stb..
Igen,a kesztyűtartóban ott van a komfort telefonmodul csatlakozó nálam is...és akkor ha jól vettem ki,akkor mint komfort telefon fog működni a Command a Sap-on keresztül ,annak a bluethoot kapcsolatát használva, az Iphon4-gyel..töltés nélkül..fel kell tenni egy töltőre menet közben,ha sokat használom..
tehát a fejegység frissítése semmit nem old meg nálam..:(

A Bluetooth® telefon-modul SAP-Profillal bármely, a Mercedes-Benz által jóváhagyott mobiltelefont, amely az SAP (SIM-Access-Profile) Bluetooth® szabvánnyal rendelkezik, gyorsan, egyszerűen és kényelmesen összekapcsolja a gépkocsival.

www.mercedes-benz.hu/content/hungary/mpc/mpc_hungary_website/hung/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/cls-class/x218/facts_/comfort/multimedianavigation.html

"A Bluetooth® telefon-modul SAP-Profillal lehetővé teszi – a komfort-telefonrendszerrel együtt – a mobiltelefonja SIM-kártyáján tárolt telefonszámok automatikus átvitelét. Kezelése kényelmesen, a multifunkciós kormány gombjaival történik. Az USB-csatlakozón keresztül fel is töltheti mobiltelefonját."
egy napig telefonálgattam a XIII.kerületi Mercedes szervízzel,és igazából nem igen voltak képbe,vagy én kérdezek hülyeségeket?:)

pixma 2013.12.30. 11:01:25

@thotzoltan: Először is:
www.mercedes-benz-mobile.com/

Másodszor: Az Apple-el a mercedes is különlegesen bánik el, mert nem kompatibilis semmivel. Ezért jobb egy mezei telefon, mert azt sokkal könnyebb rátenni bármire. Jó tudom, nem ez a lényeg most, csak vázoltam, miért nehéz ügy ez. Most pontos infót nem tudok adni, de jövőre ünnepek után fogok.

thotzoltan 2013.12.30. 15:18:46

Köszönöm a türelmedet,német oldalakon mások is görcsölnek vele,hisz valamiért a MB,és az Aple bluethoot protokolok nem kompatibilisek...de mit csináljak,mind kettőt szeretem,ragaszkodom hozzájuk..azon vagyok,hogy ezekkel sz edzközökkel oldódjon meg a történet:szeresse meg egymást a Command 4ntg+az Iphone 4!:)
És hát utolsó sorban a ráköltött pénz mennyisége sem lebecsülendő! Azt csak némi malíciával jegyzem meg,hogy ez miért nem gond más német márkánál? Kicsit lehúzásnak tűnik,kellett nekem Mercedes?
BUÉK!:)

thotzoltan 2013.12.31. 07:00:24

Alvázszám alapján le tudom kérdezni az autó felszereltségét valami emberi nyelvű oldalon is?:)
van az az orosz nyelvű oldal,de elég görcsös a Google fordítóval is..:)

pixma 2013.12.31. 14:24:55

@thotzoltan: Hali. Az biztos, hogy van megoldás, de azért fizetni kell. Én sem értem miért nem kompatibilisebb a Mercedes, de ez van. Prémiumhoz, nagy megoldások.

thotzoltan 2013.12.31. 14:55:21

Hi!
Hát ebbe azért nem mennék bele,hogy prémium!:)
Az én olvasatomban ez nem nagy,hanem piti megoldás,de ez nézőpont kérdése..nem dolgozom nekik,viszont kifizettem egy rakás pénzt,és elégedetlen vagyok!:(
Pontosan mitől is lenne az ma már egy MB?Egy sima középkategóriás autó,qrva drága megoldásokkal..Seat Toledo PDTI 2.0 automata DSG,majd Opel Zafira 1.9 CDTI 150 LE Sport automata autóim voltak,egyiknél sem próbált a gyártó ilyen ócska trükkökkel pénzt lehúzni...
De ezt nem rajtad akarom elverni,nehogy magadra vedd!:)
Német oldalakat böngészgettem,ott sokkal erőteljesebben fejezik ki magukat az emberek,hiszen megveszel egy nem túl olcsó autót,benne egy Command online rendszerrel,és kiderül,hogy egy rakást sz@r...ugyan ezek a gondok,amiket én is leírtam,csak ott még megtoldva a nettel!
Amikor árulják az autót,nem hívják fel a figyelmedet rá,hogy ez csak bizonyos telefontipusokkal működik!
Megkockáztatom,hogy akkor a MB által használt protokol a rossz,hiszen nekeik tudniuk kell,hogy a világon nagyon sok ember az Aple felhasználója..tehát ügyfélbarát eszközöket kellene kifejleszteni,nem nekem kellene hetek óta a neten kisérleteznem,hogy hátha sikerül megoldást találnom rá!?
Az már csak hab a tortán,hogy felhívtam őket(Papas),elmondtam,mi a gondom,no problemo:bejön frissítjük a fejegységet..nem filléres történet..és jó lesz..miután én hitetlen tamás vagyok,kértem had beszéljek azzal,aki ezt csinálni fogja,hiszen ha már pénzembe kerül,szeretném tudni,hogy lesz-e értelme..a válasz a kollégától:ez nem oldja meg a gondot,kell bele még egy SAP 3V modul is..aminél azt látta,hogy nem kompatibilis az Iphonnal..
bent voltam náluk;és kérdeztem,hogy tolatókamera megoldható e az autómban..azt mondták ,nem..
csak ha interface,meg ez,meg az,nem is mondok számot..
azóta vidáman működik az autómban a tolatókamera..és nem horror összegért..szóval nem a szívem csücske egyik sem..
Hol találok olyan oldalt,ahol a pontos adatokat megtalálom az autómról,hogy miből mennyi,és milyen kell bele..olaj,milyen olajak használhatók,gumi nyomás,stb..szóval feltöltési adatok,illetve műszaki..
BUÉK!!!:)

thotzoltan 2014.01.07. 15:24:53

Köszönöm a türelmedet,a segítőkészségedet!:)
Megvan a megoldás:

mercedes hfp bluetooth module
működik normálisan,ahogy illik!egyedül az SMS-eket nem tölti be,de ez még változhat...:)

translate.google.hu/translate?hl=hu&sl=en&u=http://www.world-of-accessories.co.uk/genuine-mercedes-benz-bluetooth-p-1334.html&prev=/search%3Fq%3Dmercedes-benz%2Bbluetooth%25C2%25AE%2B%28hfp%29%2Btelephone%2Bmodule%2B2009%2Bc200%26biw%3D1366%26bih%3D561

Üdv mindenkinek..

liberte74 2014.02.17. 17:38:02

Tisztelt Pixma!

Segítségedet szeretném kérni az alábbi problémával kapcsolatban.
1997. év mercedes E250 113 le motorral szerelt autóm menet közben olyan hangokat ad, (nem rendszeresen) mintha egy félig töltött ásványvizes flakonban mozogna a folyadék.Mindez a műszerfalból a klímavezérlő környékén hallatszik. Továbbá 22-23 foknál ismétlődő kattogást lehet hallani, amit pedig a motortérben lévő fűtéscsap produkál.Maximum fűtésnél az ismétlődő kattogás alábbhagy.
Mi okozza ezeket, illetve van e összefüggés a két dolog között?
Válaszodat előre is köszönöm.

pixma 2014.02.18. 20:29:21

@liberte74: Helló. A vizes palackos hang talán a klímából jön, a klíma gáz feltöltési mennyiséget ellenőriztesd. A fűtés csap ilyen hangjával még nem találkoztam. Az csak simán tönkre megy. Bár a kattogás, akár lehet a klímakas valamely állítómotorjának is a hangja. Bár lehet ennél még vákumos.

liberte74 2014.02.19. 21:14:33

Köszönöm a tanácsod, gáznyomás tökéletes, jéghideg klíma. Fűtőradiátor esetleg okozhat ilyen problémát? -(nem megy el víz a kiegyenlítőtartályból) Fűtéscsap utáni vízcsőben mintha nem egyenletesen menne a víz.- vagy mi:)

pixma 2014.02.19. 21:23:01

@liberte74: Előfordulhat hogy levegős marad, de nem jellemző, bár ha a fűtőradiátor rossz akkor megeshet. A Mercik, kiszokták maguktól légteleníteni magukat, nincs légtelenítőcsavar, vagy ilyesmi, automatice megy.

Petrovits Ferenc 2014.05.03. 16:35:17

Helló.

Segítséget szeretnék van egy 320cdi 2000.évj sajnos nem kommunikál a szervízes számítogéppel 7v-ot érzékel a rendszerben és nem kapcsolodnak össze ,viszont a kocsi rendesen indul. Mi lehet a gáz?
Válaszod elöre is köszi.

pixma 2014.05.04. 09:48:58

@Petrovits Ferenc: Akármi is lehet, de legfőképp valami a diagnosztikával, biztosíték kábel egyebek.

illés tiborné 2014.06.07. 15:31:20

Sziasztok a A 140 Merciben hol van a bizosíték doboz ? Köszönöm

ywan 2014.06.14. 11:14:46

Helló!
Mercedes E211 270 cdi
SBC meghalt, rakattam bele egy bontottat,de a környékemen nem tudják az elektronikát megoldani.
Fékerő alig,ABS semmi, minden fékkel kapcsolatos kijelző világit, csipog, motor erő szervizjáraton!!
Tudsz ajánlani valakit aki ért hozzá ! Megfizethető áron! 10 éves autó.
Köszi

kitty72 2014.06.15. 18:06:52

Szia!

Van 1 CL600 gépünk, ami alapjáraton kiszámíthatatlan időközönként leáll magától, s onnan számítva 1 h-ig nem lehet újra indítani. Utána viszont úgy indul, mintha semmi gond nem lenne. Hiba üzenet nincs. Több szerelőnél járt már, de senki sem tudta megoldani. Mi lehet a baj, az alatt az idő alatt míg nem indul be, az üzemanyag szivattyú sem működik, a sortrafó 177 V-ja viszont megvan. Ha külső áramot adunk a szivattyúnak, akkor sem indul be az autó ez alatt az 1 óra alatt.

ywan 2014.06.15. 22:13:59

Szia !

Még egy kérdés. W211 4 zónás klima elől tuti jó hideg a hátsőkra forró levegőt fuj! Szerinted a hiba oka???

Köszi

kitty72 2014.06.16. 15:55:32

Szia!

Ismét a CL600......egy kis érdekesség még......hidegindítóval viszont beindul.....mi lehet a probléma???

pixma 2014.06.16. 17:02:45

@ywan: Szia. Nem elég csak bontottat bele rakni, mert azt gyári géppel le is kell légteleníteni. Viszont utána is hibát fog írni, mivel nem az autóba való sbc van benne, és az ESP fog tutúlni, hogy CAN hiba van. Na van egy német cég akik tudják javítani a SBC-t és garit is vállalnak rá. Nem tudom kik ők de létezik. Vagy marad a gyári sok pénzért.

pixma 2014.06.16. 17:04:39

@ywan: Levegő keverő csappantyú, vagy a fűtés csap.

kuznyecov11 2014.06.30. 15:22:51

Helló Merci Mágus!
Azt szeretném kérdezni, hogy 2001-es w210 nél lehet-e a fűtéscsap hibája, hogy hidegen (mikor először indítom az autót pl: reggel) normálisan dolgozik a klíma, ameddig a hűtővíz eléri az üzemi hőmérséklete, aztán megállok valahol, és mikor melegen indítom az autót akkor a digitklíma bal része elkezd forró levegőt fújni, a jobb része meg hideget!?
Volt m-e már hasonló jelenséged? Lehet hogy a baloldalihoz tartozó elektromágnes melegen szorul és nyitva marad?
lehet-e csak a mágnest cserélni, mert van egy bontottam és annak lehet jó az egyik elektromágnese?
Melyik lehet a baloldali köré?
van e más alternatív megoldás, esetleg elzárni vmi csappal azt a kört? mert 88 ezerbe kerül ez a fűtéscsap és kicsit sokallom...
segítségedet előre is köszönöm!

pixma 2014.07.02. 06:05:26

@kuznyecov11: Hali, elég szar helyen van a cucc. A menetiránynak megfelelően a jobb oldali doboz előtt a motortérben. Ha hátramenő vastagcső egyikét elszorítod, akkor kiderül melyik a bal oldali:)
Bár úgy is ki lehet deríteni, hogy amikor féloldalasan megy akkor kell megnézni melyik cső forró. Valaki kiszokta pucolni de nem mindig sikeres.

doma68 2014.08.02. 13:41:07

Üdvözöllek!
A kérdésem ,hogy w210 2001-es 220 cdi-be mennyi motor olaj és mennyi váltó olaj kell? automata váltós.
Mert ezeket szeretnék cseréltetni de nincsenek adataim.
A váltóba a száma is kellene ,a motor olajnak a viszkozitása.
Válaszod előre is köszönöm.

hegedusm 2014.11.13. 17:24:15

szia.
egy olyan problémával kapcsolatba kérnék segítséget tőled, hogy egyik pillatról a másikra elment a központi záram,na már most rájöttem ha leveszem az aksi sarut utána megjavul addig amíg be nem helyezem a gyújtáskapcsolóba a kulcsot( ezs-ses) továbbá hogy valószínű a kormányzáram halt meg mert nincs zúgó hang se mikor beteszem ill kiveszem a kulcsot, további ebből felmerült hibák a központízáron kivül h. néha fel nyílik a csomagtérajtó, ill a az óracsoportnál nem kapcsol ki az lcd háttérvilágítása. szerinted kormányzárat tegyek bele, vagy elég ez a kormány emulátor, ill. ha szerinted más hiba van írj kérlek
előre is köszönöm
Márk

pixma 2014.11.13. 17:43:40

@hegedusm: Hali. Kormányzárgyanús a dolog, de gyári géppel talán diagnosztizálni is lehet. A kpzár lehet más hiba is, talán antenna, de azért az EZS.el összefügg.

hegedusm 2014.11.22. 12:27:57

köszönöm a válaszod. na most továbbjutottam a dologgal, a kormányzár helyére be lett téve egy emulátor igy se szünt meg szóval nem az a baj. Viszont most jöttem rá a problémára az EZS-böl miután kiveszem a kulcsot utána is olyan mintha 1es állásba lenne, ami azt jelenti hogy müködnek az electromos ablakok a szivargyutó stb amihez kell ugye a kulcs az EZS-be ( és ugye igy nem müködik a központi zár se) van esetleg valami ötleted? mert csak másfél hét múlva tudom vinni az időpontomra
elöre is köszönöm
Űdv: Márk

pixma 2014.11.22. 12:45:59

@hegedusm: Hali, akkor az EZS is lehet baj. Ha 15R-en marad. Bocs de én nem bízok a utólagos autóátvágásokban, csak gyári technológiát ismerem.

merci c 180 2014.11.30. 12:00:43

Üdv. 1 kérdésem, hogy a hőfokmérő skálán nem éri el a 80 fokot menet közben a hűtő víz.. 2. fékolaj csere volt,tavaly novemberben,betétcsere a fékeknél, akkor jött ki kevés fékolaj, de inditás előtt ha 1 napot áll, első benyomásnál könnyű a pedál. valós 125 ezer km van benne. w 203, 2002 évj. c 180 kompr. 105 kw.
tetszenek a válaszaid, már csak azt kérdezném , vállalsz e javítást. ha kell megadom emilemet. amúgy nekem is melegebb levegő jön be elzárt fűtésnél mint, a külső. komputer nem jelez hibát.
köszönöm a segitségedet.

pixma 2014.12.01. 17:26:00

@merci c 180: Háj. Cserélj termosztátot. Ha a féknyeregnél be van állva a csuszka akkor okozhat ilyesmi tüneteket. Nem vállalok.

merci c 180 2014.12.02. 09:08:13

Köszi a választ. Elmentem a szerelőmhöz,mondtam hogy termosztát csere. Azt mondta,télen takarjam le, mert túlhűtött motorok. Hogy a csuszka beáll,erre az a válasz,hogy semmi köze a kuplungnak a fékhez,csak annyi hogy egy tartály van a kettőhöz. Ha azt mondod ragaszkodjak a csuszka tisztításához,akkor elviszem merci szrtvízbe. Köszi.

pixma 2014.12.02. 21:21:19

@merci c 180: Ez így igaz, na de melyik pedált könnyű benyomni, mert azt nem írtad, én a fékre gondoltam. A hűtővízes cuccban igazából igaza van, de az a legolcsóbb megoldás. Lehet nem akar dolgozni, vagy nem tudom.....

Sookee 2014.12.16. 23:33:13

@pixma: Szia! Mercedes S 400CDi 2003-as autómmal van egy kisebb problémám már kb 2 hónapja.Kérlek segíts mi lehet a gond vele. 3 szori alkalommal lett mindkét oldalon elöl:után gyártott ABS senzor cserélve, új féktárcsa,új fékbetét ,ellenőrizve lett a kerékagy csapágy ABS ablakok és ugyanúgy írja az ABS hibát és nem működik az ABS. Helytelenül lett visszanyomva a fékmunkahenger alap állásba vagy nincs kitörölve a hibakód és az a baja? Írkál mindent amit lehet-ami szem és szájnak ingere- ESp is írja, a kilométeróra gondol egyet és 0-ról csak 60-nál kezd el mutogatni. Minél újabb a technika annál több a baj? Régit jobban szerettem. Mellesleg csaj vagyok és kicsit unom a szervizeket mert lassan ingem,bugyimat elviszi az autóm. Válaszod előre is köszönöm!

oivan 2014.12.21. 14:55:52

Szevasztok,mély tiszteletem a Szakértőknek!
Örököltem egy 2003-as évjáratú A140-et,most ismerkedem vele.
Nem működik a bal index a tükörben,és a tükörszervo ugyanitt a vizszintes.Másik oldalon minden rendben.Az index betápkábelét azonosítottam a jobb oldali alapján,de a bal oldalra nem ér oda a feszültség.Próbaégővel,multiméterrel ellenőriztem.Minden segítséget,ötletet örömmel fogadok.Tisztelettel:oivan

Jessie Szántai 2014.12.30. 10:41:12

Szia. Eg 2005 c200 cdi van. Tudnal segiteni miért nincs benne fűtés,màr termosztàt lett benne cserélve és semmi. A màsik kérdésem tegnaptol kiirja pirossal az srs-t. A szàmitogép nem mutat hibat egy időre tünt és ma reggel megint kiìrta. Mi lehet az oka?
Köszi előre is.

pixma 2015.01.02. 10:28:51

@Jessie Szántai: Hali. Vidd el szakszervizbe, lehet a klímakas hibás.

pixma 2015.01.02. 10:31:09

@oivan: Kár volt megvenni. Csak hiba halmazok lesznek vele idővel. Na a tükröt szedd szét teljesen, valószínűleg kábel szakadás lehet. De akár vezérlős is lehet.

kloffolo 2015.01.20. 19:23:12

Sziasztok Szakik segítség kellene!Mercedes A160 (2000-es évjárat,benzin) autóm van.A probléma ,hogy nem kapcsol a távolsági fényszóróm üzemi állásba,villantani tudok vele.Nem a kapcsolóval van gond,mert azt most kicserélték az kipróbált jó.Viszont,hogy most ezt a kormánykapcsolót kicserélték világít az SRS visszajelző.Ha már visszajelző akkor ABS és az EPS is jelez,mondjuk ez már 1 éve a vásárlása idejétőlMit tehetnék vagy tanácsoljak a szerelőnek?Köszönöm válaszotokat előre !

merci c 180 2015.01.27. 21:53:56

Szia. c 180 a típús. Azt szeretném kérdezni hogy a fütő motor bekapcsolása után érzem hogy mintha nem friss levegő jönne be hanem inkább olyan mintha karter gáz is keveredne bele. Jól láthatóan el van választva a motor térben a szűrő, de lehetséges e hogy mégis beszív a motor gázt. szűrőt cseréltem már kétszer, mégis érzem hogy mintha egy retró zsiguli karter gázát fújná be. Lehetséges ez ? Semmi olyan jelet nem találok a motoron ami erre utalna.
Köszi a válaszodat előre is.

jocek67 2015.02.14. 08:38:27

Merci A 140 W168

sziasztok adott egy kis benzines autócska a fűtéskapcsolómban a 2 es fokozat egyáltalán nem működik a 4-5 ugyanúgy fuj az lenne a kérdés lehet e valamit javitgatni rajta vagy komplett egységet kell cserélni. igazán a 2-es fokozat az ami hiányzik mert az 1 kevés a 3-s már sok
Köszönök minden választ friss vagyok de szerintem lesznek még kérdéseim ezzel a pöttömmel kapcsolatban :-)

jocek67 2015.02.14. 08:44:23

Ujra én !

hibajelem van a hiba a lambdaszonda ugye ebben kettő is van elvileg a hátsót kéne cseréni azt irja bár semmi változást nem érzek az autón okozhat e valami galibát ha nem cserélem és van valami javaslat hol mennyi mi a tipus?

Tényleg annyira vacak autónak tartjátok?
Én eddig lekopogom nem nagyon bajlodok vele remélem igy is narad.
vannak tipikus hibák stb,? Mire érdemes odafigyelni?

2003 as gyártású elvileg végig szervizelt a könyve szerint meg a masina sem irt ki semmi extra problémát.

köszi

pixma 2015.02.16. 17:24:02

@jocek67: Hali. A venti szabályzót vedd ki szedd szét, aztán találd ki hogy javítható e. Az O2 szonda ha írja hogy szar akkor jobb kicserélni.

Andersen03 2015.03.16. 19:07:09

Szia!

A segítségedet szeretném kérni. Egy korábbi 2011-es bejegyzésedben olvastam a W168-as kormánykapcsoló cserét. Az enyémben most cseréltek gyújtáskapcsoló betétet és azóta világít az ESP/ABS lámpa. Az a kérdésem ha elmozdították a korm elfordulás érzékelőt van-e valami jel amire vissza lehet állítani. Illetve írtad, hogy a kormányt el kell fordítani a két végpontra.Ez annyit tesz, hogy járó motornál simán elforgatom jobbra majd balra vagy van valami extra csavar benne?
Esetleg van valami frissebb linked ahonnan lehetne letölteni szerelési útmutatót hozzá?

Előre is köszönöm a válaszod!
Üdv

pixma 2015.03.20. 17:40:10

@Andersen03: Hali, igazából géppel lehetne nézni, hol áll az érzékelő, és úgy visszaforgatni ha kell. De ha rosszul rakták vissza, akkor akár el is szakadhat, és nem valami olcsó. Na de az is lehet, hogy a kormányt rakták rossz pozícióba.

Andersen03 2015.03.21. 13:54:10

@pixma: Köszönöm a választ. Levettem a kormányt és úgy láttam, hogy babrálták az elfordulás érzékelőt is. Meg vannak piszkálva a patentok csavarhúzósan.Azt hiszem megpróbálom géppel kiolvastatni utánna meglátjuk.
Köszönöm.

Üdv

hegedusszani 2015.03.30. 15:01:03

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Egy A170 Diesel w168, 1998-as teljes automata merciről szeretnék infot. Bal oldalon a kerékcsapágy vagy féltengely elkezdett búgni. ezzel nem is lenne gond mert viszonylag egyszerűen javítható(gondolom). A problémám nem ez hanem,hogy esetleg a diffi-je kezdett hangot adni. Ellenőrizni akartam a diffi olaj szintjét és kerestem a beöntő nyílást de sajnos egyiket sem találtam. Esetleg tudnál infot adni, hogy lehetne feltölteni olajjal vagy ellenőrizni az olajszintet. Még valami,esetleg ugyanaz az olaj keni a diffit meg a váltót. Akkor is kellene ellenőriznem az olajszintet. Sajnos arra sem találtam egyértelmű utalást,hogy milyen olaj kell a váltójába. Köszönöm.
Üdv hegedusszani

pixma 2015.03.30. 17:40:22

@hegedusszani: Szia. A teljes automatán nincs nívó csavar. A motortérben a váltó felett van nívó pálcája. Oda kell bedugni egy speciális célszerszámot:) Üzem meleg motornál P állásban járó motorral kell nézni. És igen a diffit is ez az olaj keni, ami valamilyen ATF-es piros olaj.

hegedusszani 2015.03.30. 20:09:44

Kedves pixma,
Köszönöm a gyors válaszod, sokat segítettél. Még annyit kérdezhetnék Tőled, hogy a nívó pálca helye egy kis fekete kupakkal van lezárva? Illetve nagy bajt csinálnék ha ott benyomnék egy liter piros váltóolajat. Lebontottam az aljáról a műanyagot és nagyon olajos volt félek a váltóból csordogál, bár a motorból is folyik az olaj. Valamint Te vállalsz javítást? A kocsit még nem akarom leállítani de előbb utóbb felerősödik a búgás azután már biztosabban lehet diagnosztizálni, na akkor kellene javítani csapágyat vagy féltengelyt vagy a váltóra nem is merek gondolni... Addig is töltenék olajat a váltóba biztos ami biztos. Köszönöm. Egyébként a váltó elég szépen vált, hidegen 3.ba egy kicsit magasabb fordulaton kapcsol a többi sebesség tökéletes. Csúszás és rántás mentes az összes fokozatban.
Üdvözlettel hegedusszani

pixma 2015.03.31. 17:05:16

@hegedusszani: Nem dolgozom csak tanácsot adok. Ha nagyon akarod, rosszat nem tudsz tenni, ha után töltesz neki. Bár a nagyon sok olaj sem tesz neki jót:(

hegedusszani 2015.03.31. 17:32:22

Szia,
Ma ellenőriztem az olajszintet. Nívó pálcám nincs csak egy vékony drótot dugtam le. Egy gyors térfogat számítással úgy gondolom 5-6liter lehet benne. Ez álló hideg motornál. Ez megfelelő mennyiségű? Akkor nem töltenék rá. Még valami, az olaj sárga színű, amikor letöröltem a drótot egy rongyra akkor volt egy enyhe rózsaszín árnyalata. Elképzelhető, hogy még gyári olaj van benne? Itthon van egy liter piros atf olajam, de ha eredetileg sárgával töltötték fel lehet hogy nem kellene kevernem? Köszi. Üdv
Hegedusszani

adam79sh 2015.03.31. 19:29:39

Sziasztok!
Remélem hogy tud valaki segíteni.
A probléma egy 1999-es w202 cdi elektromos ablakával van.
Adott a kétállású kapcsoló, első állás a szakaszos, a második az automata fel-le. A gond az hogy a második álláson nem történik semmi.Szakaszosan jó, de magától nem húzza fel ill. le az ablakot. Jobb és bal oldalon is fennáll a hiba ugyan akkortól. A biztosítékokat már végignéztem de semmi gondot nem láttam. Tudja valaki hogy hol keressem a megoldást?

Andersen03 2015.04.04. 08:00:16

@pixma: Szia pixma! Ismét szeretném a segítségedet kérni. Elvittem a kocsit kiolvastatni ill. feltaníttatni a kormányelfordulás érzékelőt. Feltanítják és azonnal visszaüti hibára. Kicseréltem, tettem bele másikat és szintén zenész. Hibakód: "C 1504 Kormányelfordulás szenzor indításhibás". Ötlet? Hol keressem a hiba forrását? Köszönöm. Üdv.

pixma 2015.04.05. 07:22:12

@hegedusszani: A 168-asba tuti piros van. AAz újabb Ában 169ben van sárga, mert az fokozatmentes.

pixma 2015.04.05. 07:24:30

@Andersen03: Gyárit vagy bontottra cserélted?

Andersen03 2015.04.05. 17:26:44

@pixma: Bontottra cseréltem, de már megoldódott a probléma köszönöm. Rommá bontottam tegnap az egész kormányt, műszerfalat, gyújtáskapcsolót és újra összeraktam. Azóta úgy történt ahogy először mondtad. Összeraktam, beindítottam, kormány elfordít a két végpontra és elaludtak a lámpák. Köszi

hegedusszani 2015.04.06. 13:41:47

@pixma: Szia, köszönöm az infókat.
Üdv hegedusszani

György Horváth György 2015.05.07. 10:37:35

Kedves Pixma, én Londonban élek, ezért az UK törvények miatt kénytelen vagyok jobb kormányos autót fenntartani. Áprilisban vettem egy Mercedes A class Avantgarde 170 cdi autót.(2000 októberi) Mivel márciusban volt vizsgán ezért gondoltam minden rendben van, hisz a legtöbb angol előtte elviszi szervizbe. Én azonban megszívtam. Április 28-án elindultunk vele Magyarországra. A Holland -Német határon a kuplung meghalt - teljesen -. Nem írom le a hollandok hozzáállását, ami a lelhúzásról szólt, de 1,5 napos telefonálgatás után egy Hollandiai kisvárosból (270 km-re a lerobbanástól) egy magyar szervizes csapat értünk jött. Komplett kuplung szett csere, kinyomócsapágy, stb. Már a megvásárláskor égett az ABS EPS lámpa a műszerfalon. A srácok kiolvasták, a következőket írta ki. Fékkapcsoló a CON 1-en. Most már Magyországon vagyunk kb. 2 hétig. Sehol nem találom a neten erre a hibára utaló bármilyen leírást. Továbbá a kormánykapcsolónál nekem is a problémám az állandóan bekapcsolódó fényszóró (indexelésnél mindenképp). A központi zár a belső műszerfali kapcsolóval tökéletesen működik, a kulccsal nem. - az eladó szerint elemcsere, de vadi új elemek után sem működik - Ja és az úton derült ki, hogy a meleg levegő jön, de a klíma nem hűt. A hollandiai magyar szerelők (akik köpködnek az A merci megoldásain) azt mondták, hogy az autó nagyon jó állapotban van és a motor is tuti, nemrég lehetett generátor csere,stb. Nem tudom érdemes e rá költeni, vagy próbáljak túladni rajta. A hollnadiai kaland ugyan többe került összességében, mint az autó ( nem a magyar srácok miatt, ok nagyon baráti áron számoltak) ezért nem tudom mit tegyek? Pls. kérek tőled, valami iránymutatást.

pixma 2015.05.07. 21:03:41

@György Horváth György: Szia. Jobban járnál ha eladnád. Furcsa szerkezet . Használható, ha minden működik. Lehet rá költeni is, de annyit már nem ér az autó....

BaRo 2015.05.15. 13:06:44

Szia,

Egy 2003-as W209-es 270cdi-m van. Több kérdésem is lenne:) Kérlek, ha tudsz, akkor segíts nekem.
1: Az automata váltó olaj elvileg "élettartamra szól". Ez igaz lehet, nincs semmi baja a váltónak, szépen jár, azonban nem akarom, hogy baja legyen?! Lecseréltessem az olajat vagy nem szabad hozzányúlni? Fórumokon és szervizekben több ellentmondó információkat hallottam erről. Félek, ha megbontom, attól romlik el...
2. Kicseréltem a régi audio 10-est a faceliftes audio 20-as rendszerre (a fűtéspanelt és a komfortpanelt is) Minden működik, sokkal jobban mutat. Egyedül a CAN_BUS-os(ha jól tudom) kormányról történő audio vezérlés nem jó. Mi lehet a probléma? A vezetékek elvileg jó helyen vannak.Amúgy az audio 20-as tudja kezelni az I-phone 5-öst?
3. A külső hőmérsékletet rosszul mutatja az autó, ingadozik, de kb 5-6 fokkal többet mutat. Mi lehet a gond? Hol található a hőmérője?
4. Ha jobbra indexelek, nem megy az ablaktörlőm, szerinted mi lehet a probléma? Komplett kormánykapcsoló??
5.Utolsó gondom, hogy egyre nagyobb sistergést hallok a vezetőoldalon járó motornál, először azt hittem, hogy valamelyik hangszóró, de azokkal nincs probléma. Szerinted mi lehet? A központi zár membránja(ezt mondta az egyik ismerős)?
Segítségedet előre is köszönöm!!!

pixma 2015.05.15. 16:59:02

@BaRo: Hali.
1. Ha nem cseréled az olajat, ha cseréled előbb utóbb elkopnak a lamellák. Az a baj, ha most kicseréled a friss olajra, akkor az elkopott részek, máshogyan viselkednek és ezért lesz rossz. Ha nem cseréled ki, akkor meg a rossz viszkozitású olaj miatt megy tönkre. Ez úgy lett volna jó, ha 60 ezrente cserélted volna az olajat. Oda bízom a döntést.
2. Lehet hogy kódolni kell valamelyik vezérlőt, vagy plusz vezetéket oda húzni. Szakszervizt javaslom felkeresni.
3. Az első lökhárítóban van benne.
4. Igen nagyon valószínű, hogy a kombikapcsoló.
5. Fogalmam sincs. De nem lehet a membrán, mert ebben elektronikus motorok vannak már.

DaveMonsieur 2015.05.27. 00:21:54

Tisztelt Szakértő!
2001-es A160-om van, amelyben az alábbiakat tapasztalom:
1.) hideg indításnál a fordulattal megegyező intenzitású műanyag 'súrolós' hang, mintha a műanyag szíj hozzáérne egy másik műanyaghoz.
generátorszíjat és görgőket cseréltünk, de nincs változás, ha a motor melegszik a hang csökken. Vezérműlánc feszítőjére gondolok, ötlet?
mennyire lehet kiritikus a csere? 8000 km-t mentem vele vásárlás óta, nem volt gond. szerelő belehallgatott az olajbetöltő levételekor és azt mondta, hogy 'taknyos' az olaj, nem ártana a motort átmosatni...de kétlem, hogy ez megoldaná ezt a gondot...130000 km van az autoban
2.) tegnap óta azt tapasztalom, hogy a tompított fényszóró spontán kikapcsol. olykor idővel visszakapcsol. helyzetjelző, ködlámpa, index megfelelően működik.
ha kikapcsolom a tompítottat és újra be, van hogy 10-20 percig is világít, majd kikapcsol mehet közben. mire gondol? kapcsolóhiba? vagy súlyosabb is lehet? csak a tompítottal van ilyen, mindkettővel egy időben
mi az ötlete? illetve milyen megoldást javasol?
3.) a nagy kapcsoló (amin index, ablaktörlő...stb van) felvillantja a reflektort mikor az ablakmosó gombot megnyomom. ez kontakthiba lehet?
4.) a fékbetétek kopását jelzi valami a műszerfalon? néha nyikorog fékezésnél az autó

várom megtisztelő válaszát, Almássy Dávid

LáncosP 2015.06.02. 16:22:50

Kedves szakértő,

egy 2003as w211-es, 320 benzines, 4matic autóm van, a hátsó klíma egy idő után csak meleg ill. majdnem forró levegőt fúj - klímáshoz vigyem, vagy elektromos szerelőhöz? köszönöm

pixma 2015.06.04. 16:47:02

@LáncosP: Helló. Ha elől normálisan szabályozhatóan fúj, akkor villamos szakértőhöz. Elvileg a valamelyik állítómotor lesz a hibás, de azt ki kell mérni, vagy diagnosztikai géppel nézegetni:)

LáncosP 2015.06.04. 22:28:35

köszönöm a gyors választ:)

Árvai Levente 2015.07.17. 09:54:55

Szia egy gyors segítségre lenne szükségem W209 2003-as 2.7 cdi Piros Hibakód a műszerfal közepén az Akksit mutatja és "Werkstatt aufsuchen" kicseréltettem az akksit de a hiba nem szűnt meg. MI lehet a baj?

ferkoo67 (törölt) 2015.07.20. 17:01:06

Szia!
w211 270 CDI ben a klíma hol megy hol nem megy. Voltam szakszervízben kétszer és azt mondták, hogy a sz.gép nem jelez hibát. Annyi a meglátásom, hogy elöl a nagy ventilátorom nem megy nagy fordulaton, pedig tavaly nyáron mindig zúgott mint a repülőgép. Hol lehet a hiba?

dog68 2015.08.27. 20:24:11

Szia! w211 220 cdi melegszik a két elsö tárcsa és olyan mintha nem engednének vissza a munkahengerek,már lecseréltem t a tárcsákat a csuszkákat!Kérdésem:mi lehet a gondja?Évj 2006 szept!Annyira fognak az elsö fékek hogy szinte tüzesek a tárcsák!Elöre is köszi

Pipkó79 2015.09.04. 03:18:57

Helló 2002-es W211 E270 CDI mercim van. Hidegen D fokozatban alapjáraton rázkódik az egész kaszni nagyon durván. Mi okozhat?

pixma 2015.09.10. 09:29:51

@dog68: Valószínűleg a munkahengerek beálltak., de lehet más baja is, pl a fékfolyadék cseréjének hiánya, amit csak gyári diaggéppel lehet normálisan kicserélni.

vilmosinside 2015.09.13. 16:11:34

Sziasztok segitséget szeretnék kérni 99" e200 w210 idönként vagy hüvösebb idöben a 2 elsö ajtó elektronika valamint a belsö világitás és a belsö visszapillantó tükör nem müködik. Van mikor csak valamelyik a hárombol nem jó. Biztik rendben elekronikákat kicseréltem SAM modult kicseréltem de változatlan a hiba. Ha leveszem a csatlakozotvagy az akksit roluk akkor utánna müködik. Számitó gápen volt de nem irt hibát. Valaki tud valami ötletet?

pixma 2015.09.14. 09:22:49

@vilmosinside: Szia. Én ugyan ilyen hibával már találkoztam. És az egyik hátsóajtó vezegység fagyasztotta le a többit. Mert CAN-en kapcsolódnak egymáshoz.

vilmosinside 2015.09.14. 10:29:43

@pixma: Szia a hátsó ajtókban nincs vezérlö csak az elsökben de azokat ki cseréltem az összes csatlakozot meg néztem be fujkáltam de a hiba ugyan az

vilmosinside 2015.09.14. 10:52:49

A legnagyobb probléma az hogy amikor le áll a rendszer távirányitóról nem lehet ki nyitni az autot

pixma 2015.09.14. 16:35:35

@vilmosinside: Nem tudom olvastad e a blogot.... Én csak segíteni akarok. De ne kérdőjelezd meg amit írok. 10 éve foglalkozom Mercivel.....
Na szóval, a Hátsó motorok is vezérlőegységeknek minősülnek.
Viszont. Javaslat: Amikor lefagy a rendszer, akkor húzgáld le beltér CAN- eket. amelyiknél megszűnik a hiba az a Vez egység a szar.

poginika 2015.09.15. 08:06:40

Nem mekérdö jelezni akartalak csak azért irtam mert mikor meg áll a rendszer a hátulja müködik tovább. Csak az eleje nem de legtöbbször ugy kezdödik hogy a belsö elsö világitás meg a tükör áll le utánna a többi.

poginika 2015.09.15. 08:09:46

Amit senki nem ért az az hogy rendszertelen hogy épp melyik áll le elöször. Ha lehuzom a stekkert az aktuálisról akkor az meg javul de a többi nem.

tejes1 2015.09.20. 20:35:37

Szia!Van egy w204 2010-es c200 kompressor 184le.A hiba az,hogy a fűtőventilátor nem mindig kapcsol be,se autoba,se manba néha jó,néha nem,de most már három napja nem megy,a reteszek nyílnak,ha a termosztátot tekergetem,és a klíma is
bekapcsol.Hibaüzenet nincs,mi lehet a gond?

János Bukszár 2015.09.20. 21:52:24

Szia lenne egy 97 e220 dizelem .de valamiert eztija nekem idokozonkent .EPCes az autonleal de ha kulcsot elforditom megy tovab .mieza jelenseg .nagy vagy megoldhato ez a problema.az autot kersekedesben vetem .megmentettem a szetszerelestol .

pixma 2015.09.21. 17:09:20

@tejes1: 2-3 dolog lehet.
1. Maga a ventilátor
2. A ventilátor szabályzója
3. A klima kezelő panel.
4. Valamilyen kábeles gond, vagy biztosíték.

pixma 2015.09.21. 17:10:47

@János Bukszár: Helló.
Az EPC a motorra utal. Ha kigyullad ez és azonnal megáll, akkor valószínűleg a leállítószelep. Vagy maga az adagoló.

pixma 2015.09.21. 17:12:29

@poginika: Sajnos ez nehéz ügy. Vagy egyesével cserélgetsz, vagy mást találsz ki:)

tejes1 2015.09.21. 20:15:21

@pixma: Köszönöm a gyors választ,megnézem.Ma reggel 7fok volt kint,és működött,de délután már nem.
Nem tudom ennek van-e valami köze hozzá?

Krisztina Takács 2015.10.27. 13:06:20

Sziasztok!

A 140-es Mercimen (2000) egyik napról a másikra nincs tompított, pontosabban hol van hol nincs. Amikor nincs, akkor refi sem működik, viszont a riasztó ki-be kapcsolásakor villant( kell neki) tehát nem izzó. Mi lehet? Van tipushibája?
Köszönöm előre is!

pixma 2015.10.28. 20:41:55

@Krisztina Takács: Szia. elég furi lehet, de egy komolyabb vilanyász biztos megtalálja a hiba okát. De előfordulhat, hogy a világítás kapcsoló lesz.

Latua 2015.11.05. 15:40:28

Szia, van Nekem egy c 220 T modellem (W203) 2007 es. Olyan bajom lenne, hogy mikor kezd bejönni ez a hidegebb időjárás, a fűtésem elég langyos-f..s. A középső panel szerintem jó, kétzónás rendszer van benne, és ha bármelyik levegő hőmérséklet állítót tekerem változik a hőfok. (jelen esetben langyos levegő és a külső hideg levegő hőmérséklete között). Tehát szerintem a panel okés. Azt, hogy hova fújja a levegőt az is szépen funkcionál. De az biztos, hogy ha ilyen 1-2 órát megyek a kocsival, (külső hőfok +8 C ) nagyon nincs benne melegem. Csak langyosat fúj. De azt észrevettem nála, ha ezután a menet után megállok egy órára, vagy beállok egy kicsit fűtött garázsba utánna penge meleg (melegebb) levegőt fúj. Olvasgatom, hogy lehet a fűtéscsap kínlódik. Mit javasolsz, hol kezdjem. A fűtéscsap működését ki tudom mérni h jó-e?? Ez a fűtéscsap az esőcsatornában található a szélvédő aljánál lévő fekete burkolat alatt?? Előre is köszönöm a válaszodat.

Latua 2015.11.05. 15:42:11

Ja és motor hőfokom konstans 86 C óra szerint. Az szépen beáll üzemire.

pixma 2015.11.08. 08:47:51

@Latua: Szia, ebben a tipusban nincs fűtés csap. Légkeverő csappantyú van. Illetve mindent állítómotorok végeznek. Csak Géppel lehet nézegetni.

Kovácsik László 2015.11.12. 09:12:29

Szia.
Audióval kapcsolatos lenne a problémám.
E220 cdi 2004. évjáratú Merci nem adja ki a navigáció helyére behelyezett , írt cd.-t./Eddig működött/
Hogyan lehetne kivarázsolni belőle?
Előre is köszönöm a választ:László

pixma 2015.11.12. 17:24:29

@Kovácsik László: Helló. Sajnos ilyenkor az van, hogy tönkre megy a meghajtó benne. Ha szerencsés akkor lehet külön csak meghajtót cserélni. De az a legbiztosabb, ha kiszeded a komplett egységet és elviszed egy külsős elektronikushoz. Mercinél csak komplett cserélik, Sok pénzért. Ennyit tudok javasolni.

Zsolt Papp 2015.12.26. 12:43:46

Szia. Van egy A 140-es 1,4 benzines autónk. A műszerfalon megjelenik az olajcsre ikonja ès HI vag H 1 felirat majd rövid sipolás. Mit jenlenthet ez? Köszönöm válaszod. Üdv: Zsolt

ZoltánW210 2016.01.06. 00:06:44

Sziasztok!
Nekem egy w210-esem van 2.2-és szívódízel. Hiba jelenség a következö: Csúcsforgalomban állok a lámpánál, épp a bölcsibe vittük a kislányunkat, amikor indulnom kellett volna nem sikerült beraknom sebességbe. Benyomtam a kuplungot és egyik sebességbe sem sikerült beraknom. Amikor rükvercbe akartam rakni akkor meg recsegett. Félretoltuk és leállítottam. Anikó leállt a motor be tudtam rakni az összes sebességbe benyomott kuplunggal. Végül egyesben elgurultam hazáig, úgy, hogy amikor állt a motor beraktam egyesbe és beindítottam az autót benyomott kuplunggal. Ekkor elöre gurult, mintha felengedett kuplunggal indítunk sebességben. Amikor hazaértem megpróbáltam betenni rükvercbe de csak recsegett. Leállítottam és úgy bevette a rükvercet. Beindítottam rükvercben benyomott kuplunggal és nem indult meg hátra, mint az egyesnél. Tehát müködött. Ki is próbáltam be is vette az összes sebességet. Mi lehet a gone? Kinyomócsapágynak nincs hangja, kuplung nem csúszik? Lehet, hogy a kuplung föhenger szivat? Köszi elöre is a választ.

igabi 2016.01.31. 13:48:38

Szia!Érdeklődnék,hogy 2005 évj,Mercedes C180 kompresszorosba a telefont hogy lehet hasznàlni, beüzemelni?Köszönöm a vàlaszod.

Andrea Nagy 73 2016.02.01. 13:48:32

Szia!
Tudnál segíteni, Merci terepjáróban hol van az aksi elrejtve? Köszi

pixma 2016.02.01. 19:09:29

@Andrea Nagy 73: Ha 2006 utáni, akkor az anyós ülés alatt találod

Toma_78 2016.02.09. 21:58:58

Mercedes C200 (2000-es évjárat), kulcsot kell hozzá csináltatnom. Bp-en csak a Kárpát utcai szervízben lehet?? Köszi!!!

pixma 2016.02.10. 21:34:54

@Toma_78: Bármelyik hivatalos Márkaszervizben tudnak rendelni hozzá.

sziszi1951 2016.02.18. 05:41:12

@pixma: Szia ha megtudtál valamit kérlek nekem is írd meg légyszíves ! Nálam is ez a probléma a bal oldalon nekem is forró levegő jött nyáron! A klíma szerelő rájött hogy egy tömítést kell be tenni a szelep alá akkor egyből jó volt a hideg jött ! Én most kisérletezek vele mert csak az a hiba , hogy megfelelő magasságú tömítő gumit kell berakni !Várom jelentkezésedet a sziszi1951@gmail.com ---on

Meri w168 2016.02.20. 20:31:16

Szia.w168-as mercin elment a világitás,hol keresem a hibát?Kapcsolási rajzban tudnál segiteni?Köszi.

Onodidaniel 2016.04.10. 05:40:50

szia. nekem egy 2003-as E320 w211 3.2 v6 mercim van. Az a baja most , hogy ha megnyomom a klíma gombját villog párat a led és kikapcsolva marad. Gázzal fel van töltve.

Krisz91fix 2016.04.16. 10:44:28

Sziasztok !
A napokban vettem egy 2002es A170cdi-t es tegnap reggel amikor a gyujtaskapcsolot elforditottam nem volt gyujtas egyedul az srs visszajelzo villagitott de par masodperc mulva kialudt az is.
Azota nem indul az auto.
Vakinek vmi otlete?

josti88 2016.05.02. 21:39:20

@ferkoo67: Tisztelt Ferkoo67!
Sikerült-e már megoldást találni a problémájára? Ugyan ezzel a gonddal küzdök!

josti88 2016.05.02. 21:49:45

@sziszi1951: Szia ! Nekem ha a külső hőmérséklet 20 fok fölé megy, csak meleg levegő jön a klímából ! Az alatt jön hideg de igazából az se hideg csak enyhén! Már cseréltek klímakompresszort, de semmi változás! Nagyon érdekelne a véleményetek mert holnap megint megy márkaszervizbe, de már félek mit cserélnek ki megint! A computer nem ír hibát! És a hiba kód olvasás is eredménytelen volt! Amúgy egy Mercedes E270 (w211) 2.7 cdi 2004-es évjáratról beszélünk ! Ha esetleg felhívnátok megköszönném! 70-9456612 a számom!

ferkoo67 (törölt) 2016.05.03. 05:33:45

@josti88: szia! megoldódott a probléma egy klímakompresszor cseréjével. Igaz 130 ezer Ft om bánta de tökéletes lett.

sziszi1951 2016.05.30. 18:48:46

Tudna e valaki segíteni ? Ha erősebb kanyarba be érek elkezd villogni az ESP lámpa ! De csak a jobbos kanyarba ! Lehet olyan hogy kerék összetartás állítás után nincs a kormány közép ki nullázva ? Vagy van e valakinek más ötlete ?
Válaszokat előre is köszönöm !

E270 2016.06.19. 07:50:46

Szia!
Van egy E270 cdi 2002 év mercim.
Városban semmi baj nincs vele,de amikor autópályán használom,először sárgán majd pirosan kezdi írni hogy kevés az olaj.Többször ellenőriztem, a komputer helyes olajszintet jelez.
Mi lehet a probléma?
Válaszod előre is köszönöm.
Üdv.

pixma 2016.06.20. 17:37:30

@E270: Helló. Olajszintet üzem meleg motornál % perc állás után kell nézni.
Viszont autópályázásnál a túl sokat szokta bedobni, nem pedig a keveset. Ugyanis a Mercikben túl sokat tágul az olaj, legalábbis így van az alja kialakítva. Ha hidegen maxon van akkor kifogja írni a hibát hosszabb úton. Az a jó ha melegen közép tájon van hidegen pedig az alsó negyedben a nívópálca.

Kern Gábor 2016.06.23. 10:13:08

Szia! Segítséget szeretnék kérni! Van egy 2003-as 2.2 200 CDI kombi manuál váltós autó. Ha 50-80 Km/h-ig megyünk velem semmi gond, de amint 2500-3000 fordulat felé megy és a hőfok is 90-100 közé, kinyomja a vízet és bekeményednek a csövek. Vízpumpa és termosztát cserélve volt, elvileg légtelenítve is. Azaz csak magát légtelenítve, mert ugye nincs rajta légtelenítés. Remélem nem hengerfejes, mert még nem nagyon hallottam ilyen problémáról az ilyen motoroknál. Lehet valahogy mégis profin légteleníteni, hogy kizárjuk a bent rekedt levegőt a rendszerbe?.
Köszönöm!

Üdv.:
Gábor

pixma 2016.07.04. 07:10:29

@Kern Gábor: Csak meg kéne nézni hengerfejes e

Karesz1910 2016.10.12. 18:09:31

Sziasztok egy nagyon fontos kérdésem lenne. Nemrég vásároltam mercedes a160 (w168) makulátlan állapotban. A napokban vettem észre hogy egészestés állás után az autó nehezen indul. Oninditot forog de a motor nem kapja el a fordulatot. Tobszor próbálkozásra elindul. Párszáz méter után leallitom utána újra poccre indul. Amikor a reggeli probalgatas volt az onindito forgása közben kijelezte az olajoskana plusz órajelet. Mi lehet a probléma olaj megfelelő de lefogom cserélni. Benzin szűrő lehet esetleg ac pumpat nem gondolom mer utána makulátlan a motor ujra. Valaszotokat előre is köszönöm!

Dodi1961 2016.11.02. 08:22:57

Jó napot mindenkinek! Segitségre lenne szükségem, mielőtt szerelőhöz megyek. 1999. E320 fűtés nem működik. A digitális kijelzö működik, meleg jön nagyon gyengén a szellőzőkből, de nem fùj. Korábban egy másik 320-n elég volt kicserélni a vezérlőt , de most ez nem segít.
A kódolvasó E FF-t mutat. BIztosìtékok rendben vannak. Help!!! Köszönettel vennék bármilyen ötletet!

E 270 2016.12.18. 21:35:06

Szia ismét!

Már kértem segítséged egyszer,tanácsod megfogadva probléma megoldódott.
Most egy kicsit komplikáltabb probléma ütötte fel fejét.
Az alany W211, E270 cdi 2002 es.
A központizár esetek 98% ban nem nyit,ha kulcsal nyitom majd beteszem a helyére a kulcsot,hogy a riasztó elhalgasson és utánna nyitom a távirányítóval kinyitja a többi ajtót.Van úgy hogy 3 napig semmi baja.
Mi lehet a baj??
A másik gond már sokkal nagyobb.Egyszer kiírta a műszerfal pirossal,nincs töltés.
Elvittem szerelőhöz,kimérte,semmi baja.Biztonság kedvéért kicserélte a fesszabályzót és csapágyakat a generátorban.Tök jó ezzel baj nem lehet.Töltés 13,9V
Egy hét állás után elkezdte írni battery malfunction.Hétvégén használtam az autót,a központizár kivételével minden jó volt.
Hétfőn ismét leraktam a kocsit 1 hétre.Szombaton már nem is indult be.
Vettem bele új akksit.Gondoltam probléma megoldva.Sajnos korai volt az öröm. 1 nap állás után az új akksit is leszívta valami.Most úgy közlekedek,hogy minden este leveszem a sarut,mert reggelre nem indulna.A szerelő csak a karját tárta szét,és ennyit mondott Passz!!Ezekben a problémákban kérném szakértelmed!Szerinted mi lehet a baj??Mi szívat??Vettem egy dióda hidat a generátorba.Senki nem mondta ez a baja,csak sokat olvastam utánna,hátha kell.
Válaszod előre is köszönöm!Üdv,Jani.

dgyula 2017.07.09. 09:21:24

Szia!

Van egy A140 (W168) félautomata váltós mercim.
1) Az olaj szintre sűrűn kiírja hogy kevés az olaj, majd feldobja hogy -1,5L Viszont a nívópálca szerint meg jó (max-on van). A motor alján a leengedő csavar felett lévő olajszint jelzőt már cseréltem, de a hiba maradt. Mi lehet még a gondja?
2) Az srs lámpa világít azóta hogy a kormányt leszedve véletlenül gyújtást adtam rá. Vissza raktam mindent rendesen, légzsák bekötve mégsem tűnik el a lámpa. Miért? Hogy tudom eltüntetni? Hibakód olvasó nem ír hibát.
3) A váltó mostanában egyesben induláskor csúszik, mintha kipörögne a kerék, de a kerék nem mozdul csak lassan. Köze lehet a motorolaj hiba lámpához? Esetleg kevés benne az olaj? Megoldhatja a gondot egy váltó olaj+szűrő csere?
Köszi.

becike86 2018.04.11. 20:00:14

Tiszteletem. Nekem egy merci vitom van 2012 es kibocsatasu 113 as. Ket napja munkabol jovet kb 18 km re bekapcsol a hütö ventillatorom. Es csak akkor kapcsol ki mikor bedöglesztem és varok vele egy kicsit . milehet a gond.

Zsolt Dianics 2019.02.16. 10:41:44

Sziasztok!
A segítségeteket kérném. Mercedes w210 digit klímás . A fűtőventilátor elkezdett maximumon pörögni , és nem lehet szabályozni. Még a gyujtáskulcs kivétele sem hozott eredményt. Csak ha lehúztam a ventillátor saruját. A digitális szabályzóval minden működik hideg, meleg, klíma. Csak a ventillátor nem szabályizható. Mit keressek és hol. Valami relé? De hol?

Papp88 2020.11.02. 11:36:38

@Zsolt Dianics: A sönt ellenállás nem működik vagy a hőbiztosítékja mentt ki
süti beállítások módosítása