Beszélek egy kicsit a Kompresszoros benzinesekről egy kicsit, mert nagyon jó kis hibákat tudnak produkálni.
Nem kell részletezni, miről van itt szó, úgy is mindenki tudja milyen egy ilyen motor. A lényege, hogy turbó helyett kompresszorral sűrítik a levegőt. Az a jó ezekben a motorokban, hogy Mercedes-ék nem tudják normálisan megcsinálni, illetve a beszállítóik is elég gyengék.
Amikor legelőször megkapja a szerelő ezeket, akkor olyan hibákat lehet tapasztalni, mint: világít a Check Engine lámpa. Gép rátétel és kis vizsgálat után kiderül, hogy valamelyik lambdaszonda beszart. Csere után egy darabig jó az autó, de nem lehet boldog a tulaj, mert ismételten ugyan ez a hiba mutatkozik autójánál. Megint géprátétellel próbáljuk javítani, ilyenkor kínjába beír a hibatárolóba, valamilyen hibát (általában a keverékképzéssel kapcsolatos cuccot pl: keverék túl dús, vagy túl szegény, vagy gyújtás kimaradás valamely hengerekben), persze tárolt ként. Ezzel a szerelő elbíbelődik és a végén nem jut semmire. Hiba törlés után elküldik, hogy használja a kocsit és ha eközben tönkre megy az egység ami okozza a kellemetlenebb hibákat, akkor meg lesz, amit ki kell cserélni. El is viszi, használja, aztán megint jön a Check Engine lámpa miatt és megint szonda csere. És innen egy jó darabig nem látni az ügyfelet. Aztán fél év, egy év után jön, hogy valami nem kerek, mert erőtlen, meg néha nem veszi a gázt (esetleg furcsa hangja van). Innen többféleképpen zárulhat az autó sorsa. Kompresszió mérés után kiderül, nincs az egyik hengerben kompresszió (hengerfejben az egyik szelepüléknél nem teljesen ül fel a szelep: hengerfejjavítás vagy csere). Vagy vezérlés vizsgálat után mechanikai kopások figyelhetők meg (vezérműtengely fogaskerekéről hiányoznak a fogak).
Van egy külön történetem: C200 93-00
Úgy kaptuk meg az autót, hogy csak a fojtószelepét kell beállítani, mert egyenlőtlenül jár és erőtlen. Próbáljuk beállítani, de nem igazán sikerül. Némi vizsgálat után kiderül, hogy a lambdaszondája nem szabályoz, csere. Ez után meg még rosszabb lett az autó, még jobban egyenetlen és még bele is pufog közbe-közbe. Megint kis vizsgálat és a megoldásnak mutatkozik a fojtószelep cseréje. Az ügyfél nem akarja kifizetni a gyári újat, mert bődületes ára van, ezért hoz a bontóból egyet. Beépítése után még mindig semmi változás. Ekkor jön az ügyféllel való harakiri a munkafelvevőnek. Kis üvöltözés után kiderül, hogy a legelején azért jött be, mert miután meghengerfejezték, nem volt jó, és aki ezt csinálta eltanácsolta hozzánk. Innentől kezdve lehetett gondolni a nem megfelelő vezérlésre. Meg is néztük, kiderült hogy egy foggal elrakták a jobb oldali vez.tengelyt.