Ha a lábra állítjuk klímánkat, akár fűtés, akár hűtés szempontjából, de akár már gyújtásráadás után elkezd ütemesen kattogni és folyamatosan változik a befújt levegő intenzitása.
Ez a hiba úgy keletkezik hogy:
Merciéknél legalább is ezeknél az újabb elekrtonika dús tipusoknál, a klima csappanytyúkat elektromos állítómotorok működtetik. (régen volt hidraulikus és vákumos (140-es) is) Ezek a stellmotorok különböző kinézetű műanyag állítókarral kapcsolódnak a klapanytyúkhoz. Na már most a stellmotorok kihajtásának végződésének kiképzése egy 8-as imbusz fej. Ez megy bele a műag.ketyerékbe ( karok, fogaskerekek) És álltalában a baloldoli lábtér csappantyút írja be hibában.
A kattogásoka pedig: A műag.állítókar is imbusz kialakítású csak a nőstény fele, mint a csavarokon. Na már most ez a szar műag. egyszerűen elreped és amikor forog a stellmotor, akkor szétfeszíti a műag. kart és miután túlfordult, csattanik egy jó hangosat. Ilyenkor a Klíma meghülyül és állandóan forgatja keresvén a végállást.
A megoldás: ennek a hibás karnak a cseréje egy módosított (erősített) -re. A csere gyárilag normával minimum 4,5 óra. Mivel ki kell venni a komplett műszerfalat, hogy esetleg lássad is ezeket a motorokat.
Van aztán amikor nem ez a műag.kar törik el, hanem csak simán a motor adja meg magát. Ezt úgy lehet megállapítani, hogy kiszereled és át cseréled egy másikra. Hiba törléssel és gyári normirungozással nem kell foglalkozni, mert a Klíma minden gyújtás ráadás után megteszi ezt magától.