Mercedes-Benz művek

Egy márkaképviseletben dolgozó munkás minden napjai. A tipikus hibák, a környezet, mint munka szervezés és az örömök, szépségek.

Friss topikok

Linkblog

A régi mercik...

2011.09.12. 17:49 | pixma | 13 komment

Címkék: javítás osztály benz motorhiba benzines

Mivel én már az új korszakba születtem, ezért nem sok régit szereltem, sőt fingom nincs hozzá. Pedig azok a technikák nagyon egyszerűek voltak. Én az elektronikus elektronikásokhoz értek, a bonyolultabbak jobbak bejönnek.

Túl sok bajuk nincs, a W129 Ebből még elég sok fut és hozzánk is jut belőlük. A múltkor a hidraulikus tetőt kellett volna életre kelteni, de nem jöttünk rá mi a baja. Hozzátenném, hogy a mai tetőkhöz meg hozzá sem nyúlhatunk mi mezei szerelők, mert annyira bonyolult és ha vmit el állítunk akkor csak a gyárban vagy ahol van kalitka, ott tudják visszaállítani.  SL-ek max hengerfejesek lesznek, CO-ja elmegy. Gyertya csere nem árt néha. Amik megfordultak nálunk még: R107; W116 S; W126 S; 123; 201 (190-es) és ettől felfelé.

A bejegyzés trackback címe:

https://mercedesbenz.blog.hu/api/trackback/id/tr543221274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valakííííí 2012.04.22. 11:19:28

Hello pixma! Szeretnék kérni egy kis segítséget! Van egy 2.3 190Em és a következő a gondja: hidegen mindig könnyen indul, de ha a víz hőmérséklete eléri az 50-60C-ot, vagy pedig üzemmeleg a motor, akkor nehezen indul, de a hiba nem mindig jelentkezik! Ilyenkor elindítom és mindjárt megáll, mintha nem kapna üzemanyagot. Utána indítok, de csak a 2., 3. 5-10mp-es önindítózásra indul el. Próbáltam már indítani, hogy nem vártam meg míg leáll a benzinszivattyú, próbáltam úgy is, hogy megállt, benyomott gáz pedállal, de ez sem segített. új gyertyákat kapott, belet állítva a gyújtás és a CO, kilett mosva az üzemanyagrendszer (benzinből is a V-power 95-öt használom), de a hiba nem szűnik meg. Szerinted mi lehet a problémája???

palotás lászló 2012.12.15. 08:21:24

üdvözlet mindenkinek!segítséget szeretnék kérni egy 98-as a 170 -es cdi-hez tegnap menet közben jelentkezett egy olyan probléma,hogy a kormány szervo kihagyott,majd ismét volt.ellenőriztem a kerekeket azt gondolván lapos a gumi de nem.mire hazaértem a szervó nem működött.olaj maximumon.gyors szervíz......ott töltés mérés töltés teljes terhelés mellett(lámpa,index stb..)12 körül.szervó kiteker ...töltés 11.Azt mondták nem tölt rendesen a generátor.Ok.telefon mennyi egy használt generátor-ott azt mondták nem biztos,hogy az a baj,lehet,hogy az akkumulátor nem jó.Az aksija 8 éves mercedes .(elég gyatrán inditott már)Mit tegyek?köszönöm a választ!!!!

pixma 2012.12.15. 15:34:11

@palotás lászló: Helló,
Először egy akksit vegyél de valami jó minőségűt, mert az olcsóbbal több gond lesz, mint amennyit nyersz vele. Ha utána se jó, ami valószínű, mivel nincs töltésed, akkor generátor javítás a célszerű. Nem éri meg használtat bele tenni, mert az nem garantált, hogy sokáig bírja. És elvileg a generátorban feszültség szabályzó megy tönkre, vagyis a szénkefék elkopnak, néhány esetben azt is lehet külön cserélni, egy jó maszek azt is tud.
Szóval ha most 11 V az akksi feszültség amikor jár a motor, akkor nincs töltés, a jó töltés az 13,5-14,4 között van.

vahki 2015.02.07. 20:26:59

Szia!
Újdonsült A160 (W169, 2011 évj. 30000km.) tulajdonos vagyok. Sajnos nem sokat tudok a műszaki megoldásairól. Sok kérdés merült fel bennem a kocsi rövid használata során.A motor 1.5 benzin alapjáraton a szelephang mellett van egy kattogó , vagy kettyegő hang, a fordulatszám emelkedésekor elhallgat (vagy csak nem hallatszik), kuplung kinyomásra nem változik és lámpánál várakozva halkan behallatszik az utastérbe is. Hallgatózva, mintha a szívótorok vagy a hengerfej környékéről hallanám.
A start-stop rendszerrel kapcsolatban, ti milyen sűrűn ellenőrzitek a meghajtó szíj görgőit és hogyan (szíj leszed, megforgat vagy km. futás után csere)?

pixma 2015.02.08. 10:03:00

@vahki: Hali, a hang az passz. Bár olajcsere szűrő megvételnél kötelező. Annyit még lehet nézegetni, hogy a fojtószelepet leveszed, és bele nézel a szívósorba, ha nagyon trutyis, akkor ki kell mosni az egészet. Viszont mi köze van szerinted a start-stopnak az ékszíjhoz? Önindító indít nem a generátor. Viszont a szíj hajtás.... Akkor kell cserélni amikor szar. Úgy is meghallod amikor fura hangja lesz. Bár nem is tudod nagyon megpörgetni a görgőket, ha csak nem gyermek kezed van.

vahki 2015.02.08. 18:53:18

Szia pixma! Köszi a válaszod.
Történések: megvétel után kérte a harmadik szervizét (bár ettől függetlenül is megtörtént volna) olajcsere, Castrol edge 5w40 mb 229.5, lev.sz, olaj sz., pollen sz. csere. A motor patika tiszta, szerintem kb megfelel a futásteljesítménynek. Gondolom belül is mert pár nap után a nívópálcán az olaj tiszta volt. Azért, kezdek egy kicsit kiábrándulni a márkából (...ez előtt japán volt), mert ennyi km.-rel ne kelljen már figyelgetni, hogy milyen zajok jönnek a motorból. Azt nem is mondom, mert úgy is tudod milyen fapados, döcög, billeg. Régen az I.golfokra mondtuk ezt. Na mindegy, nem fárasztalak a hülye gondolataimmal.
A start-stop azért érdekel. mert ezen már a 6pk-s szíj van és a generátor indítja újra a motort (BlueEFFICIENCY). Mondják az "okosok", hogy figyeljek oda a szíjra meg a görgőkre. De kérdem én ki az aki leveszi ezeket csak azért, hogy megnézze? Ahogy találóan írtad talán, ha "gyermek keze" van az embernek.

vahki 2015.02.15. 19:51:42

Szia pixma!
Készítettem egy videót az említett hangról, hidegindítás után 1 perc48 mp.- től hallatszik. Később alatta is felvettem, a legerősebben felülről a motor mögött hallatszik.
A link: youtu.be/7IvLLpBJTVE

pixma 2015.02.16. 17:38:53

@vahki: Hali, a zakatolás, valószínűleg valamelyik befecskendező szelep miatt van. Régebben volt rá visszahívás is. Amúgy a bluefi, az csak a felszereltségére vonatkozik. Vékonyabb gumik, jobb légellenállás, kevesebb fogyasztás. És a szélesebb szíj csak azért van, mert nagyobb a generátor, meg az akksi is nagyobb teljesítményű. Szóval nem a GENERÁTOR indítja újra a motort !!!

vahki 2015.02.21. 20:24:33

Helló! Ma szétszedtem a kocsit. Megkerestem a benzingőz regeneráló szelepet. Ablakmosó tartály, motorirányító elektronika, légszűrőház, pillangó szelepház, szívótorok tartókonzol le. Ott "figyel" alattuk, rászerelve a szívótorok aljára a légnyelésmérő mellett. Beindítva (amit muszáj, csak azt tettem rá), mefogtam és ez kattog. A torok műanyag háza pedig felerősíti a zajt. Annyit tudtam vele csinálni, hogy egy polifoam lapból vágtam rá egy darabot és kötözővel rárögzítettem. A legjobb az lenne, ha külön lehetne választani a műanyag háztól, de ahhoz kellene egy kis átalakítás. ebbe most nem fogtam bele.

bruno91 2016.05.20. 15:43:04

Kedves Pixma!

Egy '99-s W202-s Mercim van, és a mai nap során ahogy jöttem hazafelé (bekapcsolt klímával) egyik pillanatban elkezdett forró levegőt fújni a ventilátor a vezető oldalon, a jobb oldalon továbbra is a beállított hideg levegőt fújta. Pár perccel később már mindkét oldalon csak forró levegőt fújt, hiába kapcsoltam ki-be a klímát vagy próbáltam állítani a hőfokon. Az is előfordul, hogy a klíma működés közben csikorgó-nyikorgó hangot ad ki. A klímaberendezés egyébként manuális a kocsiban. Mik lehetnek a problémák? Előre is köszönöm a választ!

T Kitti 2019.03.14. 09:23:32

hello! szeretnék egy kis segítséget kérni...! A170es mercim van 1999es évjáratu! nen záródik a csomagtartóm sajnos...állítólag van 1gomb valahol ami lezárja? azt hallottam ez merci betegség h tönkremegy...de nem is lehwt megcsináltatni? köszi

Papp88 2020.11.02. 11:40:29

@bruno91: a csap kis tűskéje nem zár rendesen
süti beállítások módosítása