Mercedes-Benz művek

Egy márkaképviseletben dolgozó munkás minden napjai. A tipikus hibák, a környezet, mint munka szervezés és az örömök, szépségek.

Friss topikok

Linkblog

Mercedes Benzines erőforrások.

2012.02.11. 10:31 | pixma | 25 komment

Címkék: hiba mercedes javítás új merci 200 indítás kompresszor vezérlés mercedes benz benz 180 motorhiba hengerfej e osztály 203 204 c osztály benzines

Sok hsz-ben írtam és most egy bejegyzésben is. Ezen motorok kartel szellőzésének a megoldását a gyár külső szelepek és csövekkel oldotta meg. Na ha ezen csövek valamelyike lukas, akkor furcsa hibát tud okozni, és még a gép sem írja ki.

111-es motoroknál: Kompresszor jobb oldalon, vákum cső; Szívócső alatt Kartel csövek.

271-es motoroknál: Kompresszor bal oldalon, szívócsövet le kell venni, alatta egy kartel cső, aztán a kompresszor levétele után látható még egy cső egy szeleppel együtt.

 

Ezekhez nagyon nehéz hozzáférni és szétszerelés nélkül alig lehet látni.

Ajánlom ezt a szerelőknek és az okos tulajdonosoknak.

A bejegyzés trackback címe:

https://mercedesbenz.blog.hu/api/trackback/id/tr634092894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laci5858 2012.04.11. 08:06:54

Szia

Köszönöm a tanácsot. Érdeklődnék, hogy a kartel szellőztető cső ellenőrzéséhez mindenkép le kell venni a kompresszort, mert akkor ahhoz szerviz kell. Másik kérdésem, hogy a műszerfalon kigyulladt ESP hiba üzenet, illetve az, hogy az ESP program nem elérhető. Egyszer már volt ilyen amikor kereket cseréltem ősszel, akkor egy nap után megszűnt, eltűnt a hiba üzenet. Most is kerék csere után történt a nyári tettem vissza. Van valami összefüggés, vagy mi lehet a hiba, most nem aszik el az üzenet három napja.

pixma 2012.04.11. 18:03:59

@laci5858: Az ESP, kerékcsere, kapcsolata talán más a gumi és kerék méret.

laci5858 2012.04.12. 11:56:53

@pixma:

Négy nap után még mindig kiírja, hogy ESP hiba. Valóban a téli gumi R15-ös, a nyári R16-os és a gumi is más gyártmány. Ettől lehet, hogy nem működik az ESP, mert ezt írja ki a műszerfalon. Szerviz kell, a gumi cseréhez - át kell állítani valamit - hogy megszűnjön a kiírt hiba?

pixma 2012.04.12. 17:11:40

@laci5858: Ha a gumi felni páros váltóméreten van akkor nem, de javaslom a hibakód kiolvasást, vagy diagnosztikát ott több ki fog derülni.

laci5858 2012.04.13. 09:36:24

Szia

Köszönöm a tanácsot. A hibakódolvasás megtörtént. Nem ír ki semmilyen hibát a kiolvasó. Csak a műszerfal kijelzőjén írja ki a motor beindításakor, hogy "menet stab. progr. visit workshop ESP". Leállítás után, ismételt gyújtásráadásra a hibaüzenet törlődik, motor beindítására újra megjelenik a kiírás. A középkonzolon levő ESP kapcsolóval nem lehet ki-be kapcsolni az ESP-t, eddig kikapcsoláskor megjelent egy sárga háromszög felkiáltójellel. Tehát valószínűleg nem működik az ESP. A hibakódolvasásnál azt mondták először, hogy kerékszenzor rossz, ki akarták cserélni, de azután azt mondták, hogy akkor az ABS is jelezne hibát, illetve állítólag a kerékszenzor hiba hibakódot generálna. Igaz ez? Ők nem mercedes szakszerviz. Egy ötletet kaptam még, hogy vegyem le az ESP vezérlő, illetve a központi vezérlő egység csatlakozóját egy órára, utána tegyem vissza. Tudnál segíteni, hogy hol lehetnek a vezérlők? Vagy ez butaság? Még nem akarom merci szervizbe vinni, mert eddig még mindig nagyon levettek a legkisebb hibával is. Egy másik ötlet volt, hogy tekerjem jobbra -balra ütközésig a kormányt. Megpróbáltam nem történt semmi lehet, hogy többször kell, hányszor? Vagy ez is butaság? Ha lenne ötleted nagyon örülnék. Üdv.

pixma 2012.04.13. 18:51:28

@laci5858: Nem mondtak butaságot, néha nagyon meg tud keveredni a Cé elektronikája. Viszont azt nem hiszem el, hogy nincs semmilyen hibakód, mert ha a műszerfal jelez, akkor valaminek lennie kell. Ezen autón az ABS és ESP ugyan az, illetve a vezérlő az ESP ami a motortérben egy hidraulika tömb is egyben. Felismerhető, hogy sok fékcső megy rá és egy nagy elhúzós csatlakozó sok sok kábellel. A kormány kifordítás is egy hiba törlésnek számít, ilyenkor a kormány elfordulás érzékelőt tanítja be magának. Szóval még mindig a gyári célműszert ajánlom megoldásnak, mert az tuti, hogy kiadja a hibakódot. És nem muszáj megcsináltatni csak diagnosztikát kérni. És a maszeknál ki lehet cseréltetni az adott dolgot. De ha nem vagy megelégedve az épp a közeledben lévő merci szervizzel, akkor meglehet próbálni egy másikat is.

Móritz István 2013.05.10. 20:19:24

Üdv,

én is ESP hibával küzdök... ESP pillanatnyilag nem elérhető, siehe Betriebsanleitung...
Én pár napja vettem egy w204-es C220 CDI-t, 2007-es 140 000 km-rel. Hála Istennek a Mercedes szalonból vettem, és vettem hozzá egy év garanciát is. Az autó téligumival volt felszerelve, vettem rá nyárigumikat, és ott fel is szereltettem, már azzal hoztam el az autót. Kb. 120 km megtétele után másnap kiirta ezt a hibát, a következő nap visszavittem az autót, kiolvasták a hibát, és azt mondták: kommunikációs hiba - ezt olvasták ki, a műszer azt az utasítást adta, hogy törölje a hibát, majd menjen vele egy probautat... Megtörtént... Elvittem a szalonból, kb 1 km megtétele után újra visszajött a hiba... Vissza a szervízbe, újra eltörölték, és azt mondták, ha újra előjön, arra már időpontot kell kérnem, és az egy több órás mutatvány lesz... Megtettem ujabb kb. 120 km-t és ismét meg van a hiba... Holnap bemegyek, és kérek egy időpontot, de most már eléggé el vagyok keseredve, mert nem érzem, hogy valaki tudá, mi lehet a hiba... Tudsz nekem valamit mondani??? Ha nem, akkor igérem, ha a végére járok le írom mi volt a megoldás, biztos hasznos lehet sokaknak...
Amúgy pár száz kilóméter megtétele után azt mondhatom, imádom ezt az autót! Ez az első dizelem, de tetszik...

pixma 2013.05.14. 19:01:41

@Móritz István: Helló, lehet hogy szoftvereket kell frissíteni, ilyen esetekben.
És akár egy új akkumlátor is jót tenne az autónak( persze ha 5-6 év körüli), mert az ESP nagyon érzékeny indításnál ha sokkal lejjebb esik a feszültség, tud furcsaságokat csinálni.

Móritz István 2013.05.14. 21:30:08

Szia, köszönöm, ez hasznos volt, holnap meg is nézem az akksit! Egyébként holnap megyek a Mercibe, este beszámolok róla! Mégegyszer köszi!

Móritz István 2013.05.15. 19:58:03

Szia,
szoftverfrissítés volt... Remélhetőleg megoldotta a gondot, de csak akkor merek örülni, ha holnap átmegy a műszakin, és ha megteszek vele jó pár száz kilométert... Egyébként szerintem nem tett neki jót az a pár hét amikor a szalonban állt. A tárcsák eleve pár napig roszogtak... De hát én csak egy hobbista vagyok...
Üdv., és mégegyszer köszi!

Gyárfás Attila 2014.05.10. 17:31:47

Szia! Egy 2000es évjáratú s320 benzines hibájában kérnék segítséget. Kb 2hete motorgenerálon esett át és kb 900km jártunk vele. Pár napja légrugó hibát jelez a visszajelző. Azonban a motorjavítás mellett az első légrugók cserélve lettek. Első légrugók cseréje magával vonja hogy ez miatt a hátsókkal is gond legyen vagy az emelő kompresszor lehet a gond? Valamint ez a hiba jelzése utáni napon menet közben egyik pillanatról a másikra ESP ABS BAS híbákat jelzett. Leállítása és újraindítás után menet közben újra jelezte, de nem a beindításkor. Kérdezném mi okozhatja ezt a hibát? Lehet köze a légrugós hibajelzésnek és ennek a hibának? Valamint ezen hibák felmerülése miatt milyen gondokra lehet még számítani, milyen hibákat vonhat ezek maga után? Előre is köszönöm a segítséget!

pixma 2014.05.11. 08:06:28

@Gyárfás Attila: Helló, sajnos valamiért, nagyobb munkák után mindig lesz valami új hiba. A légrugónál eltudom képzelni a kompresszor hibáját, mert az egy gyenge láncszem a körben. De lehet szintszenzor is. Az ESP akár féklámpa kapcsoló is lehet, de a hibakódok mindenre rá világítanak, ha kiolvassák az autóból.

jomavilag 2014.05.11. 20:40:24

Szia ,A 2006-os facelift-es E szériából, a 200 kompresszoros vagy a 220-as dízelt ajánlod ? Válaszodat előre is köszönöm.

Gyárfás Attila 2014.05.13. 07:40:10

Sziasztok!

(W220 320 Benzin S-osztály)
Tegnap műszeres mérés után a szerelő megnézte egy rátással, hogy az automata váltóban ép e még a fék nyomása nélkül történő váltás.
Eddig szerintem nem lehetett fék benyomása nélkül váltani de miután a faggatást és hibakód törlésen túl voltunk a fék benyomása után a vált alatt egy kattanó hangót lehet hallani P fokozatban, illetve bármikor tudok váltani, még akkor is ha megy az autó.
Valóban 250e Ft. ennek a javítása (elvileg valamilyen mágnes gátolja meg váltó kapcsolását mikor a fék nincs benyomva.)
Illetve mit lehet mondani ilyenkor a szerelőnek. Mennyire lehet ő a hibás.
A válaszokat előre is köszönöm!

pixma 2014.05.13. 17:39:49

@Gyárfás Attila: Hali, szerintem nem hibás, az a retesz elég masszív, pláne hogy az S osztályban kormányzár helyett váltózár van.

Barczi József1 2014.10.12. 21:27:10

Üdv!Mercedes E240 W211 típusú autóm van!

Nekem elég komoly problémá(im)m van(nak)!!
1. Elég drasztikusan fogy a motorolaj! 2 hetente 1 liter!
Alul folyik egy kicsit,de állóhelyzetben nincs a kocsi alatt olajtócsa!
2.Motorkontroll lámpa világít ( motordiagnosztikán kimérték a lambdaszondát : 1es hengersor-2es lambdaszonda)
3.A minap 100as tempónál(az M0án),tempomat-tal emelkedőre felfelé haladva elkezdett rángatni,és intenzíven lassultam és egy újraindítás után mintha semmi nem történt volna!Mentem tovább szépen rángatás nélkül!
4.Nagyobb sebességnél vagy ha jobban pörgetem a motort iszonyatosan büdös szag jön a kocsiból,de füst egyáltalán nem jön ki!
5.Néha visszaváltásnál (pl 50es tempónál visszaváltok 4. fokozatba) megtorpan a kocsi! De eljátsza az összes sebesség tartományba!

A motor fel lett újítva kb 50ezer kmrel ezelőtt!!! Pánikolok sajnos,mert tehetetlen vagyok ezekkel a problémákkal hogy ne költsem rá a gatyámat!
Mi a meglátás? :)

Nagyon szépen köszönöm hogy végigolvastad ezt a kis regényt!

pixma 2014.10.15. 17:15:23

@Barczi József1: Hali, a motort szét kell szedni, gyűrűk hengerfej stb. Lehet onnan erednek a bajok.

Barczi József1 2014.10.18. 18:12:30

@pixma: Köszönöm szépen hogy válaszoltál!

F. Gyula 2016.03.06. 16:48:54

Tisztelt Uram!
Egy W 210-es, 1997-es, 2,2 dizel Mercedesem van. Akku csere volt. Csere után nem működik sem az elektr.ablakemelő, sem a kp. zár. Előtte kifogástalan volt minden működés. Lehetséges, hogy ujra kell tanitani az infrát?
Ha igen, én meg tudom - e valamilyen kombinációs lépéssorozattal csinálni, vagy vill. szakműhely, esetleg márkaszerviz kell? Vagy más lehet a baj? Azért gondolnám, hogy valami felismerési gond lehet, mert hirtelen az ablakemelők és a kp. zár egyszerre ment el...
Vagy a kompresszor meghalt?
Válaszát előre is köszönöm, és hadd mondjam el, hogy nagyon értékes, hasznos dolognak tartom az Ön fórumát !!!

ÜdvözletteL F.Gyula

pixma 2016.03.07. 16:55:57

@F. Gyula: Helló- Köszi az elismerést.
Esetleg valamelyik biztosíték nem ment ki?
Sokan írtak hasonló esetet, hogy az ablemelő kpzár ecccere megy el. Én csak olyannal találkoztam, amin a Can hálózat leblokkolt. Amúgy a két rendszer két különböző vezérlésű.
Vagy újra le kéne venni az akksi sarut egy fél órára, vagy a biztiket kihúzni.
Tanítani elvileg nem kell, bár nem emlékszem pontosan, már rég kikoptak a műhelyből ezek a régi vasak.....

Ferenc Gyalog 2016.06.15. 14:07:45

Heló.most vettem egy w203ast 2002 benzinest.idegen még az autó,japánom volt előtte.a probléma hogy a tetőablaknál valami berreg.az autó leállílása után kis idő múlva elhalgat.mi ez?Köszi.

Pápai Pèter 2016.10.21. 12:02:48

Mercedes Benz w204 hidegen jól jár a motor, de ha bemelegszik rángat. Mi lehet a problèma. Elöre is köszönöm.

thotzoltan 2016.12.06. 09:21:41

Sziasztok!
W204 C200 Kompresszorom,az utóbbi időben kicsit mohóbban igényli a benzint..10-11 liter közt fogyaszt,sajnos városi a többsége az útjainknak...
lehet ezt mérsékelni?

makrodom 2017.11.18. 17:50:18

Sziasztok. A segítségeteket szeretném kérni.
Kb. 1 éve vettem egy C180 w203-ast,2001-es, benzinest, manuális váltós. Nagyon tetszikaz autó, viszont előjött egy ESP hiba a kijelzőn, és hiàba kapcsolgatom az ESP gombot semmire sem reagàl. Az az érdekes, hogy nem minden esetben jelenik meg gyùjtás után, van hogy fél órát is kibír. Nézték már merci szervízben, ottazt mondták, hogy valami higanyos érzékelő ment tönkre, de nem tudom hogyan keressek rá erre a kütyüre. Nem szeretném, hogy a szervíz szerezze be nehogy túl borsos legyen. Mi ez a kütyü? Tuti ez lehet-e a gond vagy lehet csak a szervíz akar magának munkát?
Másik problémám pedig a tetőablak. Össze-vissza működik. Mikor megnyomom a kart felfelé, akkor szépen felemeledik. Lefele kar esetében viszont lement alaphelyzetbe és megindúlt hátra, hacsak ismét meg nem nyomtam egy pillanatra felfelé a kart. Jelenleg viszont nagyobb a gond, mivel a fel-le kapcsolóval ellentétben az előre-hátra kapcsoló jól működött. Most viszont csak szakaszosan kapcsolgat. Ahányszor megnyomom előre vagy hátra annyit megy, de csak pár milit. Sőt hátsó végpozíciónál is tovább akarna menni. Valami ötlet mi tévő legyek?

Üdv!

Hajam 2021.01.21. 00:01:34

@pixma: szeretnék érdeklődni, 111-es 200-as kompressoros tulajként, a leírt problémákat ( dús benzinkeverék, gázadás-nemérzéjelés oka a vákumcsövek körül keresendő?
süti beállítások módosítása