Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Hirdetés

Mercedes-Benz művek

Egy márkaképviseletben dolgozó munkás minden napjai. A tipikus hibák, a környezet, mint munka szervezés és az örömök, szépségek.

Friss topikok

  • Bálint007: Sziasztok! Remélem tudtok segíteni van egy 1998 -as mercedes A osztályom. Minden rendben volt vel... (2014.07.24. 22:19) A-osztály 169-es Váltóbovden
  • Cork: Hello. Van egy E220 cdi 03 om . Ha lezarom van hogy egy ido utan elkezd villogni az elakadasjelzo ... (2014.07.05. 08:15) Miért nem indul a Mercim, tegnap még jó volt
  • pixma: @Nagy Tamás111: Akkor ez egy rejtélyes hiba sajnos. Az nem lehet hogy menet közben a kábelköteg le... (2014.07.02. 06:10) Az új E-Osztály motorhibája
  • pixma: @kuznyecov11: Hali, elég szar helyen van a cucc. A menetiránynak megfelelően a jobb oldali doboz e... (2014.07.02. 06:05) Bemutatkozás
  • vambery: @pixma: nagyon köszönöm az infót, PONTOSAN ugyanezt tudtam meg ma egy másik vonalon! Ezer hála a g... (2014.06.18. 21:33) C-osztály meghalása

Linkblog

Blogajánló

Miért nem indul a Mercim, tegnap még jó volt

2009.08.26. 15:16 | pixma | 80 komment

Címkék: hiba mercedes indítás akku benz

Igen ez így szokott lenni. Sokszor jön be így az ügyfél, sőt találkoztam már olyanal is, amikor csak pár órára állította le autóját. Ilyenkor, vagy igénybe veszik a 24H szolgálatot (sok pénzért) vagy behozzák tréleren, vagy megoldják maguk.

Amint bekerül az autó a szervízbe, álltalában már járóképes. Ha az, akkor töltést nézünk legelőszőr. ha nincs töltés Generátor leszed(kedvencem a vizes generátor üzem meleg motornál lol; főleg a nagy dögöknél V6-8, meg az A-oszt vizes gen.) . Fesz.szabályzó csere, vagy generátor jav.  De vannak kivételek. Mert az okos munkafelvevő mindent elhisz az embereknek, ugyanis nekik mindig igazuk van állítólag. Én ebben nem hiszek, de ő tudja. Szóval a kivétel akkor van amikor csak nyugalmiáram felvételt kell nézni. De ha ilyenkor mindenrendben van akkor jön a töltés; és láss csodát azzal van a baj. Ha megnéztük mind a két fajta verziót, akkor marad az akksi csere. Ugyanis ez is tönkre szokott menni néha és nem örök életű.  Még lehet az önindító, aminek álltalában a behúzómágnese modja fel a szolgálatot. Ilyenkor csak kattan egyet és nem pörög. Régebbi tipusokban, amiben még bicskás kulcs van, ott elő szokott fordulni hogy a gyujtáskapcsoló elektromos része tönkre megy.

A legjobb amikor hibátlan az autó, vizsgálat közben és utánna is. ( A tulaj ilyenkor nem mond igazat, hogy lehet rajta hagyott valami villágítást, rádiót,stb) De példa a nem indulásra: Amikor elfelejti mondani, hogy a kulcs vízbe, kajába, folyékonyba esett.

A 2002-től gyártott E-osztályban (211) gyárilag 74Ah-s akkut raktak bele és ha töltés gondja van illetve a műszerfal érdekességeket ír ki a bordnetz-el kapcsolatban, akkor ki szoktuk cserélni 100Ah-ra. Bár mindez csak a használattól függ, meg az autó felszereltségétől. Feltehetőleg: Hideg autóba beül, pl télen. elindul, Xenon lámpa megy, fűtést bekapcsolja PTC bekapcsol (elektromos radiátor), ülésfűtés is megy, meg a különböző kis fogyasztók. Ha nem megy 50-100km-nél többet, akkor az a kis akksi nem tud rendesen feltöltődni. Habár merciék ennek a tipusnak a feszültségellátásat enyhén túlbonyolították, mert ugye ezek SBC (sensotronic break controll) fékesek, és biztonságtechnika miatt beletettek egy kis akksit 12AH-s, hogy ha netalántán valami gáz van még megálljon az autó veszély esetén is. Na és mivel két akksi van bennük ezért meg van kutyulva kicsit, mint egy akksis társai. Ezzel a konstrukcióval is találkoztam érdekes hibával:

A műszerfal pirosan visít: akku forma, Werkstadt aufsuchen.                                         A Star mutatja a hibát: A kis akksi hibás vagy nincs (érdekes fordítás :) ilyenkor, ha minden rendszeren belűli elem hibátlan, akkor a hiba oka :a kis akksi saruinál keresendők. Ha meg lett tisztítva és csiszolva mind a saru és amit rá kell csavarozni, akkor már venni fogja a tültést, de csak akkor ha külön feltöltöttük a kis akksit.                                      Szóval ez nem is olyan egyszerű mint régen az őskorban (Lada,Trabi stb.)

Egyébbként a nem indulás nem csak a feszültség ellátás hibáiból eredhet, hanem a már leírt indítási renszer is okolható. Na és még ezernyi dolog miatt is, de az már más tészta, amikor teker az önindító de nem röffen be a motor.

A bejegyzés trackback címe:

http://mercedesbenz.blog.hu/api/trackback/id/tr151339934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

keykiller 2011.04.03. 17:07:32

Hello!
Gery vagyok, és egy kis segítséget kérnék! Egy 210-es 300td kombim-van 97 dec-i . Tönkre ment az egyetlen kulcsom, és nem sok mindent tudtak vele kezdeni. Laikus de profi műszerés ismerősökkel próbálkoztam, de csak a nyitás-zárásig jutottunk. Lassan két hónapja nincs autóm, se meló, se pénz.
A kérdésem az lenne, létezik-e valamilyen barátibb megoldás vagy csak a méregdrága utánrendelés jöhet szóba.
Szereztem két kulcsot is, de sajna mindkettő limuziné, és teljesen más a belsejük mint az enyémnek. A saját kulcs 233.186.051 számmal rendelkezik, és az immobiliser fej fehér. A szerzett kulcs Siemens 979701a számú, és az imo fej fekete.
Arra gondoltam, ha találnék egy ugyanolyan kulcsom mint a saját , akkor abba át lehetne rakni az én IC-met stb........... vagy hülyeség?
Ha tudnál segíteni ebben nagyon hálás lennékl!!!!!!!!
Előre is köszönöm!!!
Szép napot!
Gery!

pixma 2011.04.04. 17:09:20

@keykiller:
Szia. Értem a problémádat. Az igazság az, hogy mi ilyen esetben kulcsot rendeltetünk az ügyféllel. Meg lehet buzizni is elvileg, de én nem tudom, azt hogyan lehet.
A lényeg, hogy ezek a kulcsok már ugró kódosok és ha a kulcsban elfogynak a kódok, akkor kilehet dobni a kukába, elvileg. Persze ha ez már nem a bicskás kulcsú. Sajnos többet nem tudok segíteni ebben.

Szilárd87 2011.04.12. 01:54:00

Szia!
Szeretném a segítségedet kérni. Van egy 95-ös c180-asom, ami menetközben leállt és a visszapillantóban neki állt villogni a zöld-piros visszajelző felváltva. Azóta nem tudom elindítani. Az ajtózárak működnek a távirányítóval és ha gyújtásra teszem a műszerfal világít ahogy kell neki, csak nem indítja a benzinszivattyút és villog a tükörben a vissza jelző.
Segítségedet előre is köszönöm!
Szilárd

pixma 2011.04.17. 19:32:15

@Szilárd87: Szia.
Azért villog a lámpa, mert hiba van az indítás jogosultságban. De akár más miatt is lehet a nem indulás. Próbáld meg másik kulccsal, vagy a kulcsban cserélj elemet. Ha így se megy akkor gépre kell dugni.

agressor86 2011.09.03. 16:41:58

@S@Szilárd87: Hello!nekem is ugyan ez a gondom.estleg talaltal valami megoldast?vagy rajottel hogy hol a gond?lecsereltem az aksikat a kulcsban,ajtokat nyitja motor beindul de 4-5 masodprec es letilt.a zold es a piros felvaltva villog a visszapillanton.uj aksi is van a kocsiban-90 mAh

Stiberius 2011.09.14. 17:15:35

Drága Mester! 2003-as E 270 cdi-m van. Reggelente üvölt az arcomba pirosan, hogy húzzak a szervizbe az akkummal. De minden tökéletesen működik és hosszabb úton eltűnik a hibaüzenet. Amit leírtál az alapján azzal kisebb akkuval lehet a gond. De hol van? A motortérben első, második nekifutásra nem találtam. Olyan, mint a hátsó nagy akku, csak kisebb és ugyanúgy tisztogatható? Illetve ezt a saru tisztítós-meghúzós dolgot meg tudom-e csinálni én is, vagy menjek szervizbe, mielőtt tényleg nem indul? Előre is köszönet a tanácsért!

pixma 2011.09.15. 16:58:57

@Stiberius: Igen ezt a hiba üzenetet a kis akksi generálja általában. Menetirány szerint a motortér jobb oldalán van, a kombiszűrő alatt, de lehet van felette egy borítás. Ezt vagy kiszeded és feltöltöd, ha engedi magát, vagy veszel bele egy újat kb 35.000 Ft, elvileg csak gyáriba tudod meg venni. De ha 100%-osan meg akarsz bizonyosodni a hiba okáról, akkor keress egy szakszervizt.

Stiberius 2011.09.15. 17:09:04

@pixma: Köszönöm! Hétvégén megpróbálom feltölteni, megtisztítani. Ha jó lesz akkor külön köszönöm a tanácsot, ha nem, akkor meg a másik tanács lép életbe... megyek a szervizbe.

Stiberius 2011.09.17. 08:31:42

@Stiberius: Most úgy tűnik bejött a ki-be szerelés és töltés, de elég öreg az akku. Előbb-utóbb cserélni kell. Ez egy 12V 12Ah-s akku. Tulajdonképp a legtöbb motorban ilyen van. Ráadásul, mint indítóakku. Az áruk meg 10 000.-Ft körül mozog. Miért kerül 35 000.-be a szerbízben cserélendő?

pixma 2011.09.19. 19:14:46

@Stiberius: Elég rendesen félre lettél tájékoztatva. Ez nem indító akku, ráadásul oda is van írva bár németül, hogy nem szabad onnan tölteni, vagy bikázni az autót. Tehát nem ez nem az.
Ez azért van ebben a modellben a 211-esben és olyan típusokban, amiben SBC van. Sensotronic Break Controll magyarul elektromos fék rendszer. Mert tényleg az. Nézz utána a neten hogyan is működik. Na a kis akksi akkor lép működésbe, vagyis azért van ott és úgy, mert ha menet közben netán a fő akksi nem szolgáltatna áramot az autónak és SBCnek akkor erről az akksiról annyi ideig van árama a féknek, hogy megtudjon állni az autó.
Ha boltban tudsz ugyan olyan formájút és méretűt és típusút és csatlakozójút, na akkor vehetsz oda olyat.
Üdv Pixma

Stiberius 2011.09.19. 19:22:44

@pixma: Köszi! Utána nézek. Egyébként valamit félre írhattam, mert én is így gondoltam az előző válaszod alapján, csak azt nem tudtam, hogy jó-e helyette valami ugyanolyan, de esetleg árban, vagy gyártóban más. Még egyszer kösz a segítséget!
Üdv: Stiberius

Stiberius 2011.10.04. 16:15:09

@Stiberius: bármilyen YTX 14-BS akku és tökéletesen működik.
Viszont tanácsot kérnék, hogy egy 2003-as automata váltónál, ha hidegen kicsit rángatva vált, melegen viszont tökéletes, akkor egy váltóolajcsere segít a dolgon? Mindenképp Mercedes szervizben érdemes ezt megcsináltatni, vagy jól odafigyelve meg lehet oldani egy jól felszerelt műhelyben is? (kicsit nehezen tudom otthagyni a kocsit a tőlem messze lévő szervizben) A választ előre is köszönöm!

pixma 2011.10.04. 17:52:25

@Stiberius: Lehet, hogy elég a váltóolajszintet beállítani, ha nem javul akkor érdemes cserélni meg szűrőt is. Lehet máshol is cserélni, de a nívópálcája speciális célszerszám. De ha van akkor jó. Ja a szintet 80 fokos váltó olajnál kell nézni.

Stiberius 2011.10.04. 18:24:47

@pixma: Köszi szépen! Figyelni fogok rá.

caltex 2011.10.11. 23:55:10

Hello Jani vagyok.

Nekem lenne egy olyan kérdésem, hogy nekem is 190E 2.0 benzines 90Kw-os verzió van. Amit a cikkben leírtak nem tapasztaltam, hogy rángat ledadog és nem akar húzni. Szimplán olyan problémám lenne hogy hidegen borzasztó nehezen akár 20-adszori! indításra indul el az autó és ez nyáron, bele se merek gondolni, hogy télen mi lenne... már volt szerelőnél beállították a keverék arányt és a gyújtást, viszont a hidegindítási problémával egyáltalán nem tudtak mit kezdeni. Miután végigméregették a feszültségeket a vezetékekben azt mondták hogy van egy közvetlen befecskendezés ami a hengerbe juttat benzint hogy egyből induljon az nem kap impulzust és ezáltal nem megy, viszont mikor rákötöttek erre egy csatlakozót próbaképpen direktre az akkumulátorra egyből indult, viszont nem tapasztalni azt, hogy a motor felviszi a fordulatszámot hidegen, mintha az automata szivató mint olyan nem is lenne... hanem hidegen alacsony a fordulatom 500 körüli valamikor sajnos lejjebb esik viszont üzemi hőmérsékleten abszolút jól megy az autó 900-1000-es alapjárattal amit tart is, gázadásra normálisan egyenletesen gyorsul. Ezt szeretném megkérdezni, hogy ezt mi okozhatja, és önök tudnának-e ezzel a problémával valamit kezdeni illetve van még egy tartalék KE jetronic-om hogyha abból kellene felhasználni alkatrészt. Eléggé aggódom emiatt és nem tudom ki tudna ebben segíteni.

Köszi a választ!

pixma 2011.11.02. 17:12:14

@caltex: Először meg kell találni az impulzus elveszésének okát. Vagy kipróbálni a másik fejjel.

FLEX88 2011.12.13. 08:18:48

Hello! Feri vagyok. Nekem egy 2004-es E (W211)-esem. Nekem is akkumulátor baja volt. Kiírta hogy "Az akkumulátor védelmében a kényelmi funkciók nem működnek" ugyebár ezt angolul írta ki. Én azt gondoltam, hogy kezdi megadni magát az akkumulátor így ki is cseréltem. Kapott egy 100Ah-at. Jelenleg azaz 2 hete ez a hiba üzenet nem jelent meg, tehát úgy néz ki az volt a baja. De fellépett most egy másik hiba most akkumulátor csere után. Ami annyit takar, hogy úgy vettem észre hogy a fejegység nem kommunikál a computerrel. Nem működnek pl. a kormányon lévő fejegységhez kapcsolódó multifunkciós gombok, a computeren menüjében nem érzékeli se a navigációt, se a telefont, se a rádiót. Mind a 3 menünél ezt látható "---". Ja és a fejegység alatt található "titkos rekesz" se nyílik azóta ki, aminek a gombja az elakadás háromszög alatt található gomb. Nem tudom mi lehet a probléma és hogy mit lehetne csinálni. Mit ajánlasz?

Előre is köszönöm a válaszod!

pixma 2011.12.13. 17:50:52

@FLEX88: Szia. Szóval ez a hiba a Command/fejegység baja. Lehet, hogy csak újra kell indítani a rendszert. Ezt csak Diagnosztika géppel lehet megtenni. Sőt, ha szakszervizbe viszed, akkor ha más a gond lehet meg is mondják mi az. Na a lényeg, hogy az E-osztály (211) meg C-osztály(203) -tól felfele, csínján kell bánni az aksi cserékkel, mert jó kis bajokat lehet összeszedni, ha nem szakszerűen jártok el.

FLEX88 2011.12.13. 21:20:06

@pixma: Köszönöm a választ! Akkor gépre kell csatlakoztatni. Ha már itt tartunk akkor elmondanád nekem, hogy akkor ezeknél a modelleknél hogy kell szakszerűen akkumulátort cserélni? Nem azért kérdezem, mert én hetenként akarok aksit cserélni, hanem most már így érdekel hogy is kéne akkor cserélni.

LoGa87 2011.12.31. 14:55:18

Sziasztok!

Van egy Mercedes A 170-es a családban, ami már másodjára játszotta el velünk a következő esetet. Elöljáróban annyit, hogy egyáltalán nem vagyok autószerelés terén jártas.
Egy meglehetősen lejtős utcában álltunk meg tegnap, és reggelre nem indult a kocsi. Azt hittük a lejtő miatt alacsonynak érzi az - amúgy tényleg alacsony -, üzemanyag szintet, ezért kannából után töltöttünk. Az indítózáskor egyre nyögősebb/lassabb hangot adott, majd végül csak kattogott a kulcs elfordítását követően.
Ahogy írtam, ezt már egyszer eljátszotta velünk, akkor egy autószaki bebikázta és pöccre ment minden. Ez kb 1 éve lehetett. Azóta semmi panasz, vagy hasonló eset nem történt.
Aksi nem tudom mikor volt cserélve, így elsőre erre gyanakszunk. A kérdésem a következő:
- Be lehet-e rántani/gurítani ezt a típust, vagy kereshetem megint a bikakábelt? :)
- Lehet-e köze az egészhez az igencsak lejtős utcának, vagy ezt csak mi képzeljük bele?
Előre is köszi a válaszokat és BUÉK nektek!

pixma 2012.01.02. 18:02:26

@LoGa87: Ha dízeles akkor lehet, a lejtő miatt és kevés üzemanyag miatt is.
Mivel vissza tud folyni és ezért levegős lesz az üzemag rendszer. Persze vannak benne elvileg visszacsapó szelepek de ha már nem funkcionálnak akkor megeshet ez a dolog. De ez is csak találgatás.

kávért 2012.01.06. 12:39:54

Szia! Egy visszatérő probléma, hogy az SBC H, illetve S funkció hol működik, hol nem. Az első gond akkor jelentkezett, mikor a kisaksira rákötötték a nyest riasztót. A szakszervizben 600.000,-es megoldást ajánlottak a problémára. Megcsinálták a diagnosztikát, másnap a funkciók megjavultak, aztán két hét után megint jelentkeztek a hiba. Elvittem az autót egy másik helyre, ott is diagnosztika, és néhány nap után megint működtek a funkciók néhány napig. Most ismét nem jók! Van javaslatod? Jaaa a nyestriasztót már lekötöttem, és az aksi feltöltve!

Keripapa 2012.04.15. 14:54:18

Sziasztok!
Egy 1820-as Mercivel dolgozom.Hidegen pöccre indul (télen is) melegen
néha hosszas indítózás után sem,csak hidegindító segítségével.
Szivesen venném a jótanácsokat!

pixma 2012.04.16. 20:02:10

@Keripapa: Befecskendező szelepek, és a résolajcső nem e folyat.

Keripapa 2012.06.08. 15:09:07

Sziasztok!
1820.as Mercin, hogy tudok féket állítani??

Mercedes s320 2000.09.30 2012.09.12. 09:58:31

Szia!

tegnap este le állítottam a mercimet és aztán amikor el akartam vele indulni már nem engedte hogy el forditsam a kulcsot, de a kulcs már azóta nem nyit és zár!

Ma reggel vittem el a kulcsot a villamosság szerelőhöz

Egy kulcsom van a mergához !

Légyszíves írj minél hamarabb!

Előre is köszönöm!

pixma 2012.09.12. 10:33:30

@Mercedes s320 2000.09.30: Helló. Akksit nézted, hogy jó e? Ez is okozhat ilyet. De inkább az autódat vidd el diagnosztikai gép közelébe lehetőleg vmi márkaszervizes géphez.

Stiberius 2012.09.26. 13:48:42

Kedves Mester!
Nem tudtam új bejegyzést kezdeni ezért itt teszem fel a kérdést:
Lehet e egy 2002-es évjáratú E 270 CDI (W211) generátorában csapágyat cserélni. Néha hidegen nyikorog. Aztán elmúlik... Egy új generátor igen sokba kerül és gondolom a csapágyat megkenni nem lehet.
Szóval valami baráti árú megoldás kellene.
A választ előre is köszönöm!

pixma 2012.09.26. 16:43:22

@Stiberius: Azért annyira nem vagyok mester:)
Igen persze lehet cserélni. De ha vizes a generátor, akkor jobb ha olyan helyen csináltatod, ahol értenek is hozzá. De a szíj feszítő is csinálhat ilyet egyébként. Ja meg nézzétek meg a vezető görgőket is, nehogy lógjon, mert ha túl sokáig rossz marad, akkor szét szokott esni, és úgy már nagyobb a kár.
Üdv, a szerény mester:)

Stiberius 2012.09.27. 07:27:38

Köszi szépen!
A feszítő mát ki lett cserélve. A szíj is. A generátoron kell dolgozni.
Üdv. :)

MergaW211 2013.01.19. 20:06:53

Sziasztok ! Laci vagyok és egy w211 220cdi autóm van. Kérdésem az lenne,hogyan szabad akkumulátort cserélni,hogy nagy kárt ne csináljak. A másik kérdésem az lenne,hogy a fejegység alatti tároló motor vezérlése megbolondult sajna,becsukódás után nem áll le a motor.Tudok ezzel házilag valamit kezdeni vagy csak szakszerviz? A válaszokat előre is köszönöm!

Valentino Oláh 2013.03.08. 15:46:02

szia látom tuc sok dolgokat a mercigről én kérnék egy tanácsot tőled .....vanegy mercim 190es és ált 1évig a garásba ..és..elinditotam és nehezen elindult..és utána azt hitem hogy az aksivéget feltőltőtem azt utána nemindult ell és másnap tete bele másik aksit de akor már elindult és azvolt aleg kűlőnőseb hogy vilogot a hejzet jelző ugy mint a riaszto mikor riazt akocsi és utána mentem vele az végik vilogot hiba nyomkotam a távirányitoját nem tutam leálitani sehogyanse és utána még a riasztois szolt és a hűje sogorom ki vágta ariaszto tűrgőtt és ment akocsi utána már még elsem indult a kocsi és azutasetom elinditani még vetem rá elosztofejtis akosem indul ell és...... ha tunál ekis tanácsot adni szivesen mekőszőném .......valentinooo

Valentino Oláh 2013.03.12. 00:19:03

szia lécives válaszoj előreis kőszőnőm császtok

pixma 2013.03.13. 16:58:12

@Valentino Oláh: Helló. A riasztóval lehet a gond. Nem elég csak a közponi egységet ki venni, hanem az összes tiltást relét ki kell venni és a kocsit eredeti állapotra hozni. Ha ez sem segít és nem ez a fő ok, akkor akkor sok minden lehet még. Egy CO állítást megér csinálni rajta, meg az is lehet hogy a kocsiban hagyott üzemanyag sokáig állt és eltömítette a szelepeket. Ha nagyon nem megy továbbra sem, akkor autószerelőhöz kell vinni. Ott pontosabban be tudják határolni a hibát.

Valentino Oláh 2013.03.14. 11:17:18

szia nagyon kőszőnőm hogy segitesz..de hol taláhato a relé...amotor térnél van ez vagy aműszer falnál vagy.....ahol van a bisztositékok mii lehet hogy ott van én csak tipelek sajna mert ere ojan buta szerelők vana ...mifelék hogy az eszméletlen sajnos........és hogy érted azt hogy akocsit eredeti formába hozni .......és mit jelent ezz...com állitás...kőszőnőm a váloszodat

pixma 2013.03.25. 19:10:19

@Valentino Oláh: Azt hogy hol van nem lehet tudni, Az tudja aki bele rakta a kocsiba. vissza kell keresni a riasztó drótjait, merre mennek, és úgy könnyen meg lehet javítani a dolgokat.

Lukesz 2013.03.26. 19:58:15

Kedves Pixma!

Segíts kérlek! W211 E 270 CDI-ről van szó. Kb 2 napig ha áll az autó, teljesen lemerül az akksi. Új 90 A/h-s ABS akku van benne. Illetve 1 éves, de mikor megvettem is ezt csinálta. Ha naponta járok az autóval, akkor rendben van, de ha csak rövid távokat, akkor már pár nap után újra töltenem kell. A kis akksit is kicseréltem már, mértem az autó áramfelvételét is. Kb 10 perc után kerül nyugalmi állapotba, akkor 30 mA-t vesz fel. Az akkut visszavittem garanciális vizsgálatra, de azt mondták rendben van. Illetve itt mondták, hogy cseréljem ki a kis akksit is. Azt vettem még észre, hogy ha leveszem az akksi sarukat, a riasztó megszólal, de nagyon halkan, mintha a riasztó akksi lenne rossz. Ez úgy derült ki, hogy állt az autó, lemerült az akksi, és elkezdett a riasztó pittyegni, de nem szirénázott, csak halkan kattogott a sziréna. Ha lemerül az akksi, nem lehet leállítani a riasztót a kulccsal. Megpróbáltam úgy, hogy levettem a kis akksiról is a sarut. Ezután is tovább csinálta még 1-2 órán át, aztán elhallgatott. Mikor visszaraktam a feltöltött akksit, akkor megszólalt azonnal teljesen jó hangerővel.
Azt szeretném kérdezni, hogy egy zárlatos riasztó akksi lemerítheti-e ennyi idő alatt az indító akksit, illetve, hogy hol található a riasztó akksija?

Köszönöm a válaszodat!

pixma 2013.03.26. 20:22:47

@Lukesz: Helló. Van normális töltése az autónak? Azaz 13,5 és 14,4 közti?
Ja és az akksiról, 211 egy csuda kategória:) Az első battery szenzoros butiság. Na szóval, ha nem megfelelő a a nagy akksi, teszem azt, a legdrágább kategória( sajnos) akkor tud ilyeneket csinálni. Gondolom állandóan írja a műszer fal a Komfort lekapcsolást indítás után. Na szóval, nálunk Banner van és abból van most egy új típus, ami direkt ilyen megnövelt kapacitású és a töltést is jobban veszi.
www.bannerakkumulator.hu/running-bull/running-bull-592-01
Ja és hogy a kérdésedre is válaszoljak, ilyennel még nem találkoztam, hogy a riasztó lemerítené az autót.

Lukesz 2013.03.26. 21:20:33

Kedves Pixma!
Köszönöm a válaszodat! 14v-ot mérek az akksi sarukon alapjáraton. Feltöltött akksival, illetve még másnap sem ír ilyen hibaüzenetet, de aztán már igen. Nem is engedi használni ezeket. Nem lehet bekapcsolni pl az ülésfűtést. Nem is a riasztóra gondolok, hanem az akksijára a riasztónak, ha esetleg zárlatos. És az a furcsa, ha áll az autó 2 napig, teljesen 0-ra lemerül. Hol lehet a riasztónak az akksija? Illetve van arra valamilyen lehetőség, hogy valami műszerrel ami rögzíti a mérést, rátenni és bezárni, hogy látható legyen mi történik. Mondjuk ha pár óra múlva elkezdi valami leszívni az akksit. Azért nem vennék egy újabb akksit egyenlőre, mert azt ami most benne van is ezért vettem meg. És nem oldódott meg ezzel a probléma. És állóhelyzetben merül le. Tudom, hogy nem a legjobb akksit vettem meg, az én hibám, hogy nem olvastam utána ennek a kérdésnek. De ahhoz, hogy egy 90 A/h-s akksi lemerüljön kb 2 nap alatt, kell úgy 3A áramfelvételnek lennie folyamatosan. A 30 mA-t a kocsi leállítása után mértem, lehet, hogy később valami miatt megemelkedik a fogyasztás.
Köszönettel.

Valentino Oláh 2013.03.29. 02:05:07

szia de ha meg találom a doboszt és ha kiszedem a tiltot relét vagyis a reléket ..akor trobájam inditani vagy ojanokat kel veni bele vagy csak simán kiszedem és az nélkűl indicsak és utána visza és onatol ekel hogy indujon a kocsi ..lécives válaszoj kőszőnőm mert nagyon fontos nekem ez akocsi apámután marat rám mekőszőném ,,,,valentino

Valentino Oláh 2013.04.02. 03:01:05

???????????????????????????????????????????????????

pixma 2013.04.03. 06:23:34

@Valentino Oláh: Többet nem tudok segíteni, már leírtam mit hogyan, Ha nem bírsz vele irány a szervíz. Ott biztosan megtudják csinálni.

Valentino Oláh 2013.04.04. 21:00:31

ja értem és általába menyi ért csináják ezt meg és ...azt elis felejtetem hogy nem ad szikrát sehogyan se agyergyát rádugjuk akose

kuszlik2 2013.08.11. 20:07:23

Hali mester. Lenne egy kis gondom , van 1 C200 k 2001-es mercim amin a generátor most lett felújítva: feszszabályzó, meg 1-2 elektromos alkatrész csere. Azóta olyan problémák vannak amik elötte nem voltak: index nincs, ablaktörlő nincs a közponi nem müködik, a csomagtartót nem lehet sehogy kinyitni, amúgy minden elktronika jó. az immobileser lehet a gond a szerelő szerint? mit lehet vele kezdeni? köszönöm a segítséget. üdv.

pixma 2013.08.12. 16:18:21

@kuszlik2: Hali, sajnos ez egy drága mulatság lesz számodra. Megoldás: "-napra lekötöd az akksit, és újra megpróbálod, vagy ha ez nem megy, akkor a SAM Fond, nevezetű vezérlőegység megadta magát. Hátsó bizti táblával van együtt amúgy.

kuszlik2 2013.08.12. 18:57:44

köszönöm a segítséget de mi az a sam fond amugy s mibe fog ez fájni ha azzal van gond? köszi....

pixma 2013.08.12. 19:05:43

@kuszlik2: Hali, a csomagtartóban bal oldalon van egy takaró az alatt van egy csomó bizti meg relé, na az az egész egy nagy doboz. a SAM. ez a gyári német neve. Nem olcsó az tuti, 100 körül, de lehet olcsóbb, vagy drágább.

kuszlik2 2013.08.12. 19:58:13

@pixma: köszönöm de az a gondom hogy a csomagtartót manuálisan se le nyitni. gondolom a kabin felől kell próbálkoznom.........

pixma 2013.08.13. 06:26:23

@kuszlik2: ha a kulcsban lévő tollat bedugod a csomitartó zár hengerbe, majd balra forgatod ott tartod és a másik kezeddel rányitsz a kilincsre akkor kinyílik, mert ez a szükségnyitása. ha így sem megy, akkor cumi van:(

kuszlik2 2013.08.16. 14:33:38

@pixma: köszi sikerült kinyitnom a csomagtartót, találtam 1 rossz biztosítékot kicseréltem, a központi már müködik, de a kabiban meg a motortérben nem találtam rosszat, az indexem meg az ablaktörlőm meg az elektromos ülés se müködik relé gond lehet? lehet cserélni ? vagy tényleg szétmehetett a központi vezérlő....

Stiberius 2013.08.24. 07:44:10

Kedves Mester! A múltkor is sokat segített a válasz, hátha erre a jelenségre is kapok valami megnyugtatóbbat, mint a márkaszervizben...
2003-as W211 E270 CDI meleg motornál erőteljes gázadásnál kigyullad a check engine lámpa és vele együtt a leszabályzás is bekapcsol. Ha megállok és újraindítom a motort megszűnik a jelenség, illetve, amíg nem üzem meleg a motor (legalább fél órája már 80 fok) minden tökéletesen működik. A szervizben sok százezres alkatrész cserét jósoltak, vagy egy vezeték lazulást, de mindenképp több órás munkadíjat.
Kérdés, hogy mi a jelenség oka és mit tegyek? Előre is köszönet a válaszért!

pixma 2013.08.25. 13:28:16

@Stiberius: Hali. Sajnos rossz hírem van ez a jelenség több dolog is lehet. Az egyik hogy valamelyik, vagy több befecskendező szelep(inkjektor) melegen túl sok nyomást enged vissza a résvesztőbe. Ez injektor cser. gyáriban sokba kerül kb 100 körül mozog dbja, de utángyártott is van, meg lehet javítani is őket. Aztán van egy olcsóbb rész, a nyomás szabályzó szelep. Aztán a leg első dolog, hogy cserélj egy üzemanyagszűrőt. Így elsőre ennyi.

pixma 2013.08.25. 13:29:05

@kuszlik2: Hali. szerintem az a hátsó vezérlő egység lesz a gond, de írhatsz, hogy van e változás?

Stiberius 2013.08.25. 13:47:15

Köszi!
Kezdem a szűrőcserével :)

Nagytibor 2013.09.04. 17:29:08

Kedves Pixma,
Szerencsésen vettem egy A class-t (W169) 2004-es. Minden (vagy majdnem minden) rendben lenne, de most hirtelen SRS hibakódot küldött, ami az anyós ülés érzékelöje lehet (vagy valami más...). Tudsz valami olcsó megoldásban segíteni?
Köszönettel
Tibor

pixma 2013.09.04. 21:46:50

@Nagytibor: Hali, létezik átvágós kütyü, de nem mindig működik az adott autóval. Az interneten, biztosan találni jó pár, ilyet. Vagy marad a csere.
:)

kuszlik2 2013.10.08. 18:41:21

hali pixma. Régebben volt egy problémám egy c200 kompresszoros mercivel...állitólag megvan a gond: az első biztosíték tábla a bünös, azt szeretném kérdezni mennyibe van 1új, hol érdemes megvenni vagy érdemes e bontottat belerakni. köszi előre is

pixma 2013.10.09. 17:43:50

@kuszlik2: Hali, vehetsz bontóból, de az nem garis, az új meg elég borsos,

prady 2013.10.09. 19:23:10

Kedves Pixma,
Vettem egy 2006-os R320 CDI-t. Látom, hogy a könyöklőbe be lehet tenni telefont, hogy működjön a kihangosító. De csak 1 csatlakozó van ott. Az, hogy milyen telefon, arról semmi infó. Tud segíteni, milyen típust kell vennem bele?
A másik kérdésem. Elinduláskor pár km megtétele után felvillan a sárga háromszög felkiáltójellel, és megtorpan az autó. Megy, de nem húz, mintha kimaradna 1-2 henger. Aztán pár km múlva oké lesz minden és tökéletesen működik. Ha megállok, leállítom a motort, várok egy picit és elindulok (pl tankolás, vásárlás, stb...) ugyanez a probléma előjön.
Van valami tippje arra, hogy mi lehet a gond?
Köszönettel:
Zsolt

pixma 2013.10.09. 20:31:55

@prady: Hali, a telefonnál, a könyöklőbe venni kell egy kredlit, telefon tartó a neve. De olyat kell, ami a meglévő telefonhoz jó. Kicsit bonyolult leszek: a sima kredli, az rámegy erre a meglévő csatlakozásra, aztán ebbe kell a telefont tenni. Igy tölti a telefont ha a kredliben van. Na lehet venni bluetoot-os modulokat is (Ne a SAP-t mert az nagyon drága), amit ugyan ide kell a gyári csatiba illeszteni. ezek jók csak igy nem tölti a telefont, viszont kényelmes. De érdeklődni, nyugodtan lehet a Márkaszervizben.

A sárga háromszög az ESP-re utal, valami hiba van a rendszerben, diagnosztikai gépre kell rakni. Nem a hengerekkel van a gond, hanem simán át megy vészüzembe az autó, és teljesítmény vesztés van.

prady 2013.10.09. 21:53:52

@pixma: Köszönöm! szuper hogy így értesz hozzá!

Puzsik Robi 2013.11.09. 20:06:27

szia. olyan kérdéssel fordulnék hozzád, hogy van nálunk most egy w168 as a170cdi merci. váltó olaj cserére jött be. meg is történt ,kartel le szűrő kicserél stb. utánna amikor álltunk volna le vele az aknáról nem indult be...kulcs el fordul, de nem indul. próbáltuk megbikázni is úgy se reagál. régebben is nehezen indult mondta a tulaj. akkor ő ki vette a kulcsot és a váltó kart p ből d be rakta (az a furcsa h nem kell gyújtás meg a féket se kell nyomni és mozog a váltókar) megpróbáltuk igy is. nem sikerült. autocom 2013cdp+ al kiolvastam, hibatároló üres. alap akku feszültséget is mértem. gyújtáson 12,7 volt. még az öninditóra gyanakszom. mert 3 kattanás jön a motorból de nem történik semmi.
válaszod előre is köszönöm

pixma 2013.11.11. 06:05:53

@Puzsik Robi: Helló. Ha csak kattog, akkor szar az önindító. A váltó kar tönkre szokott menni, de jó drága cucc.

Cloud Wizard 2014.01.05. 19:22:01

Szia, 2001-es A140 mercink tegnapig tökéletesen működött, ma nem indul. Kulcs elfordul, műszerfal visszajelzők működnek, de még csak nem is kattan az indítómotor. Akksi egy hónapos, a kocsi egy fél napot állt, biztosan nincs lemerülve. Jó lenne valami tipp, hogy merre keresgéljünk, mert vidékről betrélerezni márkaszervizbe drága mulatság lenne. Köszönöm előre is!

prady 2014.01.20. 22:57:48

Sziasztok, nagy kérdésem az lenne, hogy R320-as 2006-os mercim bal eleje néha (2 hetente egyszer) "leereszt". Ha beindítom felpumpálja magát és tökéletes egy hétig kb, aztán egyszer csak megint "leereszt" a bal eleje. Ez légrugó hiba és azonnali csere vagy van valaki, aki tud ajánlani jó szerelőt hozzá?
Köszönöm előre is!

pixma 2014.01.21. 21:24:17

@prady: Hali, előszőr azért nézesd meg mert akár szelep egység is lehet a baj. De tény, valahol lukas a rendszer. Ha csak néha csinálja, akkor nehéz rájönni mi a baj. Merci szerint 10 óra alatt 2 cm-t ereszthet.

prady 2014.01.22. 11:09:10

@pixma: Köszönöm, Tehát a Merci szerint, ha 1 napot áll az autó 4cm leeresztés még normális? Nem rossz. Tényleg az a fura, hogy általában tökéletes, néha agymenése lesz és leereszt. Mindegy. Tudsz ajánlani valakit, aki szemei előtt nem az euro és dollár jelek jelennek meg, ha beállítasz hozzá egy r320-assal?

pixma 2014.01.22. 20:58:55

@prady: Nem nagyon, amúgy is vidéki vagyok. Ha kérsz árajánlatot márka szervizre előre akkor meg lehet egyezni a diagnosztikára. És ha mondjuk a Légrugó lukas, nem muszáj újat venni, léteznek felújító műhelyek, akik ezzel foglalkoznak. Bár ez sem garancia.

v.szabina 2014.02.03. 08:32:50

Szia!:) Van egy problémám abban szeretném kérni a segítségedet...Nő vagyok szóval nem nagyon értek hozzá ezt nézd el nekem . :).Egy 2000-es A140 (W168)-asról lenne szó. A problémám az lenne, hogy menet közben kivillan az összes gyújtásvisszajelző lámpa aztán hol pár másodperc múlva hol percekig úgy marad aztán mikor elalszik a BAS/ESP lámpa marad égve. Az aksi be volt mérve 12,45. Volt hibakódolvasáson ami semmit nem jelzett ki. Mi lehet a probléma? Előre is köszönöm a segítséget.

Kocsis Richárd 2014.02.08. 14:29:07

Sziasztok. A következő problémákban szeretném a segítségeteket kérni:Van egy w220-as 320cdi Mercedesünk és sok gondja van:van egy olyan gond hogy ha leáll az autó kivesszük a kulcsot és bezárjuk akkor elkezd égni az SRS lámpa pirosan de csak álló helyzetben.Az EPC hibát írja néha de néha nem ha elindítjuk.a tetőablak nem nyílik valamiért plusz a telefon se működik benne..beletettük a kártyát ami a kartámaszban van telefon azzal tudunk telefonálni de nem tudom kihangosítani mert azt írja no phone:S
Mi lehet a megoldás? Köszönöm a segítséget előre is.

Kocsis Richárd 2014.02.09. 15:12:07

Sziasztok az srs probléma azt hiszem egyenlőre megoldódott...az volt a gond hogy elvittük szerelőhöz és ők szépen összekötöttek 2 biztosítékot ami miatt ezt csinálta ezért merült az aksi is...jó nem??? viszont a tetőablak még mindíg nem nyílik...hol kéne biztosítékot keresni??a gép szerint nem találja a felső vezérlőpanelt + a telefon se jó még mindíg

pixma 2014.02.10. 18:09:09

@v.szabina: Helló, ezt így nem tudom, túl sok elektronika nincs az autóban, szóvál, lehet bogarászni, néha egységek cseréjével lehet csak rájönni a okra.

pixma 2014.02.10. 18:10:50

@Kocsis Richárd: Hali, így nehéz mondani bármit is. ezek nem minden napi hibák, találgatni meg nincs kedvem.

Dóra Lénárd 2014.05.22. 05:50:18

Sziasztok! Merci A-klass a168 alvázkódú A170cdi az autó típusa 1999-2000-évj. A hiba a következő: Központi zár nem működik, de manuálisan ki lehet nyitni az ajtót, majd a gyújtás ráadásával csak a töltés és SRS visszajelző kontroll lámpa villan ki, ráindítok, elindul az autó, ezek elalszanak de semmit nem mutat a műszeregység, se a fordulat szám mérőt, se a km állást, km/h mutató se jelenek meg, se az üzemanyag szint. E mellett nem megy a belsőtér világítás és az index. Hol lehet a probléma? És a legszebb az egészben hogy hol működik minden, hol nem... (ha működik, működik minden hibátlanul, de van hogy 2-3 napig a fent leírt dolgok nem működnek) A segítséget előre is köszönöm!

pixma 2014.05.22. 19:12:04

@Dóra Lénárd: Helló, nagyon valószínű hogy a műszercsoport meghalt. Bontó, vagy esetleg valami elektronikai zseni megbütyköli.

nagylászló1797 2014.06.14. 09:07:11

Szia.
Segítséget szeretnék kérni. Egy C200-ról lenne szó. Kicseréltettem az elemet a kulcsba és ezáltal nem lehet használni csak manuálisan és a riasztó folyamatosan szól, csak ha kiveszem az akkumulátort akkor áll le. Egyik kulccsal se tudom kinyitni központilag. Hol tudom kiiktatni a riasztót, hogy legalább szervizbe tudjam eljuttatni az autót, mert így be se indul. Még eredeti központi riasztó van benne. Úgy hallottam, hogy az elemcserével elvesztette a kódot, ez igaz??
Előre is köszönöm segítséged. Laci

pixma 2014.06.16. 16:58:50

@nagylászló1797: helló. amíg a központi zárat nem nyitod ki a kulccsal addig nem fog indulni, és be is riaszt.Mondjuk azt nem hiszem, hogy mind a két kulcs egyszerre ment volna tönkre.

Cork 2014.07.05. 08:15:54

Hello. Van egy E220 cdi 03 om . Ha lezarom van hogy egy ido utan elkezd villogni az elakadasjelzo csak gyorsabban de a riaszto nem szolal meg, csak villog mint a hulye .de nem mindig csinalja . Szerinte mi lehet a baja. Elore is koszonom tovabbi szep napot