Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Hirdetés

Mercedes-Benz művek

Egy márkaképviseletben dolgozó munkás minden napjai. A tipikus hibák, a környezet, mint munka szervezés és az örömök, szépségek.

Friss topikok

  • pixma: @lafisoftbt: Szia. Elvileg nincs. Bár típusa válogatja. De ha átkötötted, rövidre zártad, és másho... (2015.04.16. 16:56) Miért nem indul a Mercim, tegnap még jó volt
  • hegedusszani: @pixma: Szia, köszönöm az infókat. Üdv hegedusszani (2015.04.06. 13:41) Bemutatkozás
  • András222: Hát, ha él, esetleg kaphatnék választ a problémámra? A korábban írt katyvasz megoldódott a relétá... (2015.03.06. 15:46) C-osztály meghalása
  • vahki: Helló! Ma szétszedtem a kocsit. Megkerestem a benzingőz regeneráló szelepet. Ablakmosó tartály, mo... (2015.02.21. 20:24) A régi mercik...
  • jazo74: @pixma: Köszi! :) (2015.02.08. 13:10) Kompresszoros benzines néhány hibája

Linkblog

Blogajánló

Miért nem indul a Mercim, tegnap még jó volt

2009.08.26. 15:16 | pixma | 125 komment

Címkék: hiba mercedes indítás akku benz

Igen ez így szokott lenni. Sokszor jön be így az ügyfél, sőt találkoztam már olyanal is, amikor csak pár órára állította le autóját. Ilyenkor, vagy igénybe veszik a 24H szolgálatot (sok pénzért) vagy behozzák tréleren, vagy megoldják maguk.

Amint bekerül az autó a szervízbe, álltalában már járóképes. Ha az, akkor töltést nézünk legelőszőr. ha nincs töltés Generátor leszed(kedvencem a vizes generátor üzem meleg motornál lol; főleg a nagy dögöknél V6-8, meg az A-oszt vizes gen.) . Fesz.szabályzó csere, vagy generátor jav.  De vannak kivételek. Mert az okos munkafelvevő mindent elhisz az embereknek, ugyanis nekik mindig igazuk van állítólag. Én ebben nem hiszek, de ő tudja. Szóval a kivétel akkor van amikor csak nyugalmiáram felvételt kell nézni. De ha ilyenkor mindenrendben van akkor jön a töltés; és láss csodát azzal van a baj. Ha megnéztük mind a két fajta verziót, akkor marad az akksi csere. Ugyanis ez is tönkre szokott menni néha és nem örök életű.  Még lehet az önindító, aminek álltalában a behúzómágnese modja fel a szolgálatot. Ilyenkor csak kattan egyet és nem pörög. Régebbi tipusokban, amiben még bicskás kulcs van, ott elő szokott fordulni hogy a gyujtáskapcsoló elektromos része tönkre megy.

A legjobb amikor hibátlan az autó, vizsgálat közben és utánna is. ( A tulaj ilyenkor nem mond igazat, hogy lehet rajta hagyott valami villágítást, rádiót,stb) De példa a nem indulásra: Amikor elfelejti mondani, hogy a kulcs vízbe, kajába, folyékonyba esett.

A 2002-től gyártott E-osztályban (211) gyárilag 74Ah-s akkut raktak bele és ha töltés gondja van illetve a műszerfal érdekességeket ír ki a bordnetz-el kapcsolatban, akkor ki szoktuk cserélni 100Ah-ra. Bár mindez csak a használattól függ, meg az autó felszereltségétől. Feltehetőleg: Hideg autóba beül, pl télen. elindul, Xenon lámpa megy, fűtést bekapcsolja PTC bekapcsol (elektromos radiátor), ülésfűtés is megy, meg a különböző kis fogyasztók. Ha nem megy 50-100km-nél többet, akkor az a kis akksi nem tud rendesen feltöltődni. Habár merciék ennek a tipusnak a feszültségellátásat enyhén túlbonyolították, mert ugye ezek SBC (sensotronic break controll) fékesek, és biztonságtechnika miatt beletettek egy kis akksit 12AH-s, hogy ha netalántán valami gáz van még megálljon az autó veszély esetén is. Na és mivel két akksi van bennük ezért meg van kutyulva kicsit, mint egy akksis társai. Ezzel a konstrukcióval is találkoztam érdekes hibával:

A műszerfal pirosan visít: akku forma, Werkstadt aufsuchen.                                         A Star mutatja a hibát: A kis akksi hibás vagy nincs (érdekes fordítás :) ilyenkor, ha minden rendszeren belűli elem hibátlan, akkor a hiba oka :a kis akksi saruinál keresendők. Ha meg lett tisztítva és csiszolva mind a saru és amit rá kell csavarozni, akkor már venni fogja a tültést, de csak akkor ha külön feltöltöttük a kis akksit.                                      Szóval ez nem is olyan egyszerű mint régen az őskorban (Lada,Trabi stb.)

Egyébbként a nem indulás nem csak a feszültség ellátás hibáiból eredhet, hanem a már leírt indítási renszer is okolható. Na és még ezernyi dolog miatt is, de az már más tészta, amikor teker az önindító de nem röffen be a motor.

A bejegyzés trackback címe:

http://mercedesbenz.blog.hu/api/trackback/id/tr831339934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Mercedes s320 2000.09.30 2012.09.12. 09:58:31

Szia!

tegnap este le állítottam a mercimet és aztán amikor el akartam vele indulni már nem engedte hogy el forditsam a kulcsot, de a kulcs már azóta nem nyit és zár!

Ma reggel vittem el a kulcsot a villamosság szerelőhöz

Egy kulcsom van a mergához !

Légyszíves írj minél hamarabb!

Előre is köszönöm!

pixma 2012.09.12. 10:33:30

@Mercedes s320 2000.09.30: Helló. Akksit nézted, hogy jó e? Ez is okozhat ilyet. De inkább az autódat vidd el diagnosztikai gép közelébe lehetőleg vmi márkaszervizes géphez.

Stiberius 2012.09.26. 13:48:42

Kedves Mester!
Nem tudtam új bejegyzést kezdeni ezért itt teszem fel a kérdést:
Lehet e egy 2002-es évjáratú E 270 CDI (W211) generátorában csapágyat cserélni. Néha hidegen nyikorog. Aztán elmúlik... Egy új generátor igen sokba kerül és gondolom a csapágyat megkenni nem lehet.
Szóval valami baráti árú megoldás kellene.
A választ előre is köszönöm!

pixma 2012.09.26. 16:43:22

@Stiberius: Azért annyira nem vagyok mester:)
Igen persze lehet cserélni. De ha vizes a generátor, akkor jobb ha olyan helyen csináltatod, ahol értenek is hozzá. De a szíj feszítő is csinálhat ilyet egyébként. Ja meg nézzétek meg a vezető görgőket is, nehogy lógjon, mert ha túl sokáig rossz marad, akkor szét szokott esni, és úgy már nagyobb a kár.
Üdv, a szerény mester:)

Stiberius 2012.09.27. 07:27:38

Köszi szépen!
A feszítő mát ki lett cserélve. A szíj is. A generátoron kell dolgozni.
Üdv. :)

MergaW211 2013.01.19. 20:06:53

Sziasztok ! Laci vagyok és egy w211 220cdi autóm van. Kérdésem az lenne,hogyan szabad akkumulátort cserélni,hogy nagy kárt ne csináljak. A másik kérdésem az lenne,hogy a fejegység alatti tároló motor vezérlése megbolondult sajna,becsukódás után nem áll le a motor.Tudok ezzel házilag valamit kezdeni vagy csak szakszerviz? A válaszokat előre is köszönöm!

Valentino Oláh 2013.03.08. 15:46:02

szia látom tuc sok dolgokat a mercigről én kérnék egy tanácsot tőled .....vanegy mercim 190es és ált 1évig a garásba ..és..elinditotam és nehezen elindult..és utána azt hitem hogy az aksivéget feltőltőtem azt utána nemindult ell és másnap tete bele másik aksit de akor már elindult és azvolt aleg kűlőnőseb hogy vilogot a hejzet jelző ugy mint a riaszto mikor riazt akocsi és utána mentem vele az végik vilogot hiba nyomkotam a távirányitoját nem tutam leálitani sehogyanse és utána még a riasztois szolt és a hűje sogorom ki vágta ariaszto tűrgőtt és ment akocsi utána már még elsem indult a kocsi és azutasetom elinditani még vetem rá elosztofejtis akosem indul ell és...... ha tunál ekis tanácsot adni szivesen mekőszőném .......valentinooo

Valentino Oláh 2013.03.12. 00:19:03

szia lécives válaszoj előreis kőszőnőm császtok

pixma 2013.03.13. 16:58:12

@Valentino Oláh: Helló. A riasztóval lehet a gond. Nem elég csak a közponi egységet ki venni, hanem az összes tiltást relét ki kell venni és a kocsit eredeti állapotra hozni. Ha ez sem segít és nem ez a fő ok, akkor akkor sok minden lehet még. Egy CO állítást megér csinálni rajta, meg az is lehet hogy a kocsiban hagyott üzemanyag sokáig állt és eltömítette a szelepeket. Ha nagyon nem megy továbbra sem, akkor autószerelőhöz kell vinni. Ott pontosabban be tudják határolni a hibát.

Valentino Oláh 2013.03.14. 11:17:18

szia nagyon kőszőnőm hogy segitesz..de hol taláhato a relé...amotor térnél van ez vagy aműszer falnál vagy.....ahol van a bisztositékok mii lehet hogy ott van én csak tipelek sajna mert ere ojan buta szerelők vana ...mifelék hogy az eszméletlen sajnos........és hogy érted azt hogy akocsit eredeti formába hozni .......és mit jelent ezz...com állitás...kőszőnőm a váloszodat

pixma 2013.03.25. 19:10:19

@Valentino Oláh: Azt hogy hol van nem lehet tudni, Az tudja aki bele rakta a kocsiba. vissza kell keresni a riasztó drótjait, merre mennek, és úgy könnyen meg lehet javítani a dolgokat.

Lukesz 2013.03.26. 19:58:15

Kedves Pixma!

Segíts kérlek! W211 E 270 CDI-ről van szó. Kb 2 napig ha áll az autó, teljesen lemerül az akksi. Új 90 A/h-s ABS akku van benne. Illetve 1 éves, de mikor megvettem is ezt csinálta. Ha naponta járok az autóval, akkor rendben van, de ha csak rövid távokat, akkor már pár nap után újra töltenem kell. A kis akksit is kicseréltem már, mértem az autó áramfelvételét is. Kb 10 perc után kerül nyugalmi állapotba, akkor 30 mA-t vesz fel. Az akkut visszavittem garanciális vizsgálatra, de azt mondták rendben van. Illetve itt mondták, hogy cseréljem ki a kis akksit is. Azt vettem még észre, hogy ha leveszem az akksi sarukat, a riasztó megszólal, de nagyon halkan, mintha a riasztó akksi lenne rossz. Ez úgy derült ki, hogy állt az autó, lemerült az akksi, és elkezdett a riasztó pittyegni, de nem szirénázott, csak halkan kattogott a sziréna. Ha lemerül az akksi, nem lehet leállítani a riasztót a kulccsal. Megpróbáltam úgy, hogy levettem a kis akksiról is a sarut. Ezután is tovább csinálta még 1-2 órán át, aztán elhallgatott. Mikor visszaraktam a feltöltött akksit, akkor megszólalt azonnal teljesen jó hangerővel.
Azt szeretném kérdezni, hogy egy zárlatos riasztó akksi lemerítheti-e ennyi idő alatt az indító akksit, illetve, hogy hol található a riasztó akksija?

Köszönöm a válaszodat!

pixma 2013.03.26. 20:22:47

@Lukesz: Helló. Van normális töltése az autónak? Azaz 13,5 és 14,4 közti?
Ja és az akksiról, 211 egy csuda kategória:) Az első battery szenzoros butiság. Na szóval, ha nem megfelelő a a nagy akksi, teszem azt, a legdrágább kategória( sajnos) akkor tud ilyeneket csinálni. Gondolom állandóan írja a műszer fal a Komfort lekapcsolást indítás után. Na szóval, nálunk Banner van és abból van most egy új típus, ami direkt ilyen megnövelt kapacitású és a töltést is jobban veszi.
www.bannerakkumulator.hu/running-bull/running-bull-592-01
Ja és hogy a kérdésedre is válaszoljak, ilyennel még nem találkoztam, hogy a riasztó lemerítené az autót.

Lukesz 2013.03.26. 21:20:33

Kedves Pixma!
Köszönöm a válaszodat! 14v-ot mérek az akksi sarukon alapjáraton. Feltöltött akksival, illetve még másnap sem ír ilyen hibaüzenetet, de aztán már igen. Nem is engedi használni ezeket. Nem lehet bekapcsolni pl az ülésfűtést. Nem is a riasztóra gondolok, hanem az akksijára a riasztónak, ha esetleg zárlatos. És az a furcsa, ha áll az autó 2 napig, teljesen 0-ra lemerül. Hol lehet a riasztónak az akksija? Illetve van arra valamilyen lehetőség, hogy valami műszerrel ami rögzíti a mérést, rátenni és bezárni, hogy látható legyen mi történik. Mondjuk ha pár óra múlva elkezdi valami leszívni az akksit. Azért nem vennék egy újabb akksit egyenlőre, mert azt ami most benne van is ezért vettem meg. És nem oldódott meg ezzel a probléma. És állóhelyzetben merül le. Tudom, hogy nem a legjobb akksit vettem meg, az én hibám, hogy nem olvastam utána ennek a kérdésnek. De ahhoz, hogy egy 90 A/h-s akksi lemerüljön kb 2 nap alatt, kell úgy 3A áramfelvételnek lennie folyamatosan. A 30 mA-t a kocsi leállítása után mértem, lehet, hogy később valami miatt megemelkedik a fogyasztás.
Köszönettel.

Valentino Oláh 2013.03.29. 02:05:07

szia de ha meg találom a doboszt és ha kiszedem a tiltot relét vagyis a reléket ..akor trobájam inditani vagy ojanokat kel veni bele vagy csak simán kiszedem és az nélkűl indicsak és utána visza és onatol ekel hogy indujon a kocsi ..lécives válaszoj kőszőnőm mert nagyon fontos nekem ez akocsi apámután marat rám mekőszőném ,,,,valentino

Valentino Oláh 2013.04.02. 03:01:05

???????????????????????????????????????????????????

pixma 2013.04.03. 06:23:34

@Valentino Oláh: Többet nem tudok segíteni, már leírtam mit hogyan, Ha nem bírsz vele irány a szervíz. Ott biztosan megtudják csinálni.

Valentino Oláh 2013.04.04. 21:00:31

ja értem és általába menyi ért csináják ezt meg és ...azt elis felejtetem hogy nem ad szikrát sehogyan se agyergyát rádugjuk akose

kuszlik2 2013.08.11. 20:07:23

Hali mester. Lenne egy kis gondom , van 1 C200 k 2001-es mercim amin a generátor most lett felújítva: feszszabályzó, meg 1-2 elektromos alkatrész csere. Azóta olyan problémák vannak amik elötte nem voltak: index nincs, ablaktörlő nincs a közponi nem müködik, a csomagtartót nem lehet sehogy kinyitni, amúgy minden elktronika jó. az immobileser lehet a gond a szerelő szerint? mit lehet vele kezdeni? köszönöm a segítséget. üdv.

pixma 2013.08.12. 16:18:21

@kuszlik2: Hali, sajnos ez egy drága mulatság lesz számodra. Megoldás: "-napra lekötöd az akksit, és újra megpróbálod, vagy ha ez nem megy, akkor a SAM Fond, nevezetű vezérlőegység megadta magát. Hátsó bizti táblával van együtt amúgy.

kuszlik2 2013.08.12. 18:57:44

köszönöm a segítséget de mi az a sam fond amugy s mibe fog ez fájni ha azzal van gond? köszi....

pixma 2013.08.12. 19:05:43

@kuszlik2: Hali, a csomagtartóban bal oldalon van egy takaró az alatt van egy csomó bizti meg relé, na az az egész egy nagy doboz. a SAM. ez a gyári német neve. Nem olcsó az tuti, 100 körül, de lehet olcsóbb, vagy drágább.

kuszlik2 2013.08.12. 19:58:13

@pixma: köszönöm de az a gondom hogy a csomagtartót manuálisan se le nyitni. gondolom a kabin felől kell próbálkoznom.........

pixma 2013.08.13. 06:26:23

@kuszlik2: ha a kulcsban lévő tollat bedugod a csomitartó zár hengerbe, majd balra forgatod ott tartod és a másik kezeddel rányitsz a kilincsre akkor kinyílik, mert ez a szükségnyitása. ha így sem megy, akkor cumi van:(

kuszlik2 2013.08.16. 14:33:38

@pixma: köszi sikerült kinyitnom a csomagtartót, találtam 1 rossz biztosítékot kicseréltem, a központi már müködik, de a kabiban meg a motortérben nem találtam rosszat, az indexem meg az ablaktörlőm meg az elektromos ülés se müködik relé gond lehet? lehet cserélni ? vagy tényleg szétmehetett a központi vezérlő....

Stiberius 2013.08.24. 07:44:10

Kedves Mester! A múltkor is sokat segített a válasz, hátha erre a jelenségre is kapok valami megnyugtatóbbat, mint a márkaszervizben...
2003-as W211 E270 CDI meleg motornál erőteljes gázadásnál kigyullad a check engine lámpa és vele együtt a leszabályzás is bekapcsol. Ha megállok és újraindítom a motort megszűnik a jelenség, illetve, amíg nem üzem meleg a motor (legalább fél órája már 80 fok) minden tökéletesen működik. A szervizben sok százezres alkatrész cserét jósoltak, vagy egy vezeték lazulást, de mindenképp több órás munkadíjat.
Kérdés, hogy mi a jelenség oka és mit tegyek? Előre is köszönet a válaszért!

pixma 2013.08.25. 13:28:16

@Stiberius: Hali. Sajnos rossz hírem van ez a jelenség több dolog is lehet. Az egyik hogy valamelyik, vagy több befecskendező szelep(inkjektor) melegen túl sok nyomást enged vissza a résvesztőbe. Ez injektor cser. gyáriban sokba kerül kb 100 körül mozog dbja, de utángyártott is van, meg lehet javítani is őket. Aztán van egy olcsóbb rész, a nyomás szabályzó szelep. Aztán a leg első dolog, hogy cserélj egy üzemanyagszűrőt. Így elsőre ennyi.

pixma 2013.08.25. 13:29:05

@kuszlik2: Hali. szerintem az a hátsó vezérlő egység lesz a gond, de írhatsz, hogy van e változás?

Stiberius 2013.08.25. 13:47:15

Köszi!
Kezdem a szűrőcserével :)

Nagytibor 2013.09.04. 17:29:08

Kedves Pixma,
Szerencsésen vettem egy A class-t (W169) 2004-es. Minden (vagy majdnem minden) rendben lenne, de most hirtelen SRS hibakódot küldött, ami az anyós ülés érzékelöje lehet (vagy valami más...). Tudsz valami olcsó megoldásban segíteni?
Köszönettel
Tibor

pixma 2013.09.04. 21:46:50

@Nagytibor: Hali, létezik átvágós kütyü, de nem mindig működik az adott autóval. Az interneten, biztosan találni jó pár, ilyet. Vagy marad a csere.
:)

kuszlik2 2013.10.08. 18:41:21

hali pixma. Régebben volt egy problémám egy c200 kompresszoros mercivel...állitólag megvan a gond: az első biztosíték tábla a bünös, azt szeretném kérdezni mennyibe van 1új, hol érdemes megvenni vagy érdemes e bontottat belerakni. köszi előre is

pixma 2013.10.09. 17:43:50

@kuszlik2: Hali, vehetsz bontóból, de az nem garis, az új meg elég borsos,

prady 2013.10.09. 19:23:10

Kedves Pixma,
Vettem egy 2006-os R320 CDI-t. Látom, hogy a könyöklőbe be lehet tenni telefont, hogy működjön a kihangosító. De csak 1 csatlakozó van ott. Az, hogy milyen telefon, arról semmi infó. Tud segíteni, milyen típust kell vennem bele?
A másik kérdésem. Elinduláskor pár km megtétele után felvillan a sárga háromszög felkiáltójellel, és megtorpan az autó. Megy, de nem húz, mintha kimaradna 1-2 henger. Aztán pár km múlva oké lesz minden és tökéletesen működik. Ha megállok, leállítom a motort, várok egy picit és elindulok (pl tankolás, vásárlás, stb...) ugyanez a probléma előjön.
Van valami tippje arra, hogy mi lehet a gond?
Köszönettel:
Zsolt

pixma 2013.10.09. 20:31:55

@prady: Hali, a telefonnál, a könyöklőbe venni kell egy kredlit, telefon tartó a neve. De olyat kell, ami a meglévő telefonhoz jó. Kicsit bonyolult leszek: a sima kredli, az rámegy erre a meglévő csatlakozásra, aztán ebbe kell a telefont tenni. Igy tölti a telefont ha a kredliben van. Na lehet venni bluetoot-os modulokat is (Ne a SAP-t mert az nagyon drága), amit ugyan ide kell a gyári csatiba illeszteni. ezek jók csak igy nem tölti a telefont, viszont kényelmes. De érdeklődni, nyugodtan lehet a Márkaszervizben.

A sárga háromszög az ESP-re utal, valami hiba van a rendszerben, diagnosztikai gépre kell rakni. Nem a hengerekkel van a gond, hanem simán át megy vészüzembe az autó, és teljesítmény vesztés van.

prady 2013.10.09. 21:53:52

@pixma: Köszönöm! szuper hogy így értesz hozzá!

Puzsik Robi 2013.11.09. 20:06:27

szia. olyan kérdéssel fordulnék hozzád, hogy van nálunk most egy w168 as a170cdi merci. váltó olaj cserére jött be. meg is történt ,kartel le szűrő kicserél stb. utánna amikor álltunk volna le vele az aknáról nem indult be...kulcs el fordul, de nem indul. próbáltuk megbikázni is úgy se reagál. régebben is nehezen indult mondta a tulaj. akkor ő ki vette a kulcsot és a váltó kart p ből d be rakta (az a furcsa h nem kell gyújtás meg a féket se kell nyomni és mozog a váltókar) megpróbáltuk igy is. nem sikerült. autocom 2013cdp+ al kiolvastam, hibatároló üres. alap akku feszültséget is mértem. gyújtáson 12,7 volt. még az öninditóra gyanakszom. mert 3 kattanás jön a motorból de nem történik semmi.
válaszod előre is köszönöm

pixma 2013.11.11. 06:05:53

@Puzsik Robi: Helló. Ha csak kattog, akkor szar az önindító. A váltó kar tönkre szokott menni, de jó drága cucc.

Cloud Wizard 2014.01.05. 19:22:01

Szia, 2001-es A140 mercink tegnapig tökéletesen működött, ma nem indul. Kulcs elfordul, műszerfal visszajelzők működnek, de még csak nem is kattan az indítómotor. Akksi egy hónapos, a kocsi egy fél napot állt, biztosan nincs lemerülve. Jó lenne valami tipp, hogy merre keresgéljünk, mert vidékről betrélerezni márkaszervizbe drága mulatság lenne. Köszönöm előre is!

prady 2014.01.20. 22:57:48

Sziasztok, nagy kérdésem az lenne, hogy R320-as 2006-os mercim bal eleje néha (2 hetente egyszer) "leereszt". Ha beindítom felpumpálja magát és tökéletes egy hétig kb, aztán egyszer csak megint "leereszt" a bal eleje. Ez légrugó hiba és azonnali csere vagy van valaki, aki tud ajánlani jó szerelőt hozzá?
Köszönöm előre is!

pixma 2014.01.21. 21:24:17

@prady: Hali, előszőr azért nézesd meg mert akár szelep egység is lehet a baj. De tény, valahol lukas a rendszer. Ha csak néha csinálja, akkor nehéz rájönni mi a baj. Merci szerint 10 óra alatt 2 cm-t ereszthet.

prady 2014.01.22. 11:09:10

@pixma: Köszönöm, Tehát a Merci szerint, ha 1 napot áll az autó 4cm leeresztés még normális? Nem rossz. Tényleg az a fura, hogy általában tökéletes, néha agymenése lesz és leereszt. Mindegy. Tudsz ajánlani valakit, aki szemei előtt nem az euro és dollár jelek jelennek meg, ha beállítasz hozzá egy r320-assal?

pixma 2014.01.22. 20:58:55

@prady: Nem nagyon, amúgy is vidéki vagyok. Ha kérsz árajánlatot márka szervizre előre akkor meg lehet egyezni a diagnosztikára. És ha mondjuk a Légrugó lukas, nem muszáj újat venni, léteznek felújító műhelyek, akik ezzel foglalkoznak. Bár ez sem garancia.

v.szabina 2014.02.03. 08:32:50

Szia!:) Van egy problémám abban szeretném kérni a segítségedet...Nő vagyok szóval nem nagyon értek hozzá ezt nézd el nekem . :).Egy 2000-es A140 (W168)-asról lenne szó. A problémám az lenne, hogy menet közben kivillan az összes gyújtásvisszajelző lámpa aztán hol pár másodperc múlva hol percekig úgy marad aztán mikor elalszik a BAS/ESP lámpa marad égve. Az aksi be volt mérve 12,45. Volt hibakódolvasáson ami semmit nem jelzett ki. Mi lehet a probléma? Előre is köszönöm a segítséget.

Kocsis Richárd 2014.02.08. 14:29:07

Sziasztok. A következő problémákban szeretném a segítségeteket kérni:Van egy w220-as 320cdi Mercedesünk és sok gondja van:van egy olyan gond hogy ha leáll az autó kivesszük a kulcsot és bezárjuk akkor elkezd égni az SRS lámpa pirosan de csak álló helyzetben.Az EPC hibát írja néha de néha nem ha elindítjuk.a tetőablak nem nyílik valamiért plusz a telefon se működik benne..beletettük a kártyát ami a kartámaszban van telefon azzal tudunk telefonálni de nem tudom kihangosítani mert azt írja no phone:S
Mi lehet a megoldás? Köszönöm a segítséget előre is.

Kocsis Richárd 2014.02.09. 15:12:07

Sziasztok az srs probléma azt hiszem egyenlőre megoldódott...az volt a gond hogy elvittük szerelőhöz és ők szépen összekötöttek 2 biztosítékot ami miatt ezt csinálta ezért merült az aksi is...jó nem??? viszont a tetőablak még mindíg nem nyílik...hol kéne biztosítékot keresni??a gép szerint nem találja a felső vezérlőpanelt + a telefon se jó még mindíg

pixma 2014.02.10. 18:09:09

@v.szabina: Helló, ezt így nem tudom, túl sok elektronika nincs az autóban, szóvál, lehet bogarászni, néha egységek cseréjével lehet csak rájönni a okra.

pixma 2014.02.10. 18:10:50

@Kocsis Richárd: Hali, így nehéz mondani bármit is. ezek nem minden napi hibák, találgatni meg nincs kedvem.

Dóra Lénárd 2014.05.22. 05:50:18

Sziasztok! Merci A-klass a168 alvázkódú A170cdi az autó típusa 1999-2000-évj. A hiba a következő: Központi zár nem működik, de manuálisan ki lehet nyitni az ajtót, majd a gyújtás ráadásával csak a töltés és SRS visszajelző kontroll lámpa villan ki, ráindítok, elindul az autó, ezek elalszanak de semmit nem mutat a műszeregység, se a fordulat szám mérőt, se a km állást, km/h mutató se jelenek meg, se az üzemanyag szint. E mellett nem megy a belsőtér világítás és az index. Hol lehet a probléma? És a legszebb az egészben hogy hol működik minden, hol nem... (ha működik, működik minden hibátlanul, de van hogy 2-3 napig a fent leírt dolgok nem működnek) A segítséget előre is köszönöm!

pixma 2014.05.22. 19:12:04

@Dóra Lénárd: Helló, nagyon valószínű hogy a műszercsoport meghalt. Bontó, vagy esetleg valami elektronikai zseni megbütyköli.

nagylászló1797 2014.06.14. 09:07:11

Szia.
Segítséget szeretnék kérni. Egy C200-ról lenne szó. Kicseréltettem az elemet a kulcsba és ezáltal nem lehet használni csak manuálisan és a riasztó folyamatosan szól, csak ha kiveszem az akkumulátort akkor áll le. Egyik kulccsal se tudom kinyitni központilag. Hol tudom kiiktatni a riasztót, hogy legalább szervizbe tudjam eljuttatni az autót, mert így be se indul. Még eredeti központi riasztó van benne. Úgy hallottam, hogy az elemcserével elvesztette a kódot, ez igaz??
Előre is köszönöm segítséged. Laci

pixma 2014.06.16. 16:58:50

@nagylászló1797: helló. amíg a központi zárat nem nyitod ki a kulccsal addig nem fog indulni, és be is riaszt.Mondjuk azt nem hiszem, hogy mind a két kulcs egyszerre ment volna tönkre.

Cork 2014.07.05. 08:15:54

Hello. Van egy E220 cdi 03 om . Ha lezarom van hogy egy ido utan elkezd villogni az elakadasjelzo csak gyorsabban de a riaszto nem szolal meg, csak villog mint a hulye .de nem mindig csinalja . Szerinte mi lehet a baja. Elore is koszonom tovabbi szep napot

Dözsi 2014.12.29. 20:01:06

@Lukesz: Nekem hasonló problémám van, hogy lemerül az akku 2-3 napi állás után.2007/2 havi W203 220 T cdi, vadi új Excide 100Ah 900Ah hidegen pro akku.
Pontosabban először merült le beszerelés után 2 héttel, de hirtelen úgy hogy előtte mért fesz: 12,5-7V.Én is úgy gondolom, hogy valami időnként leszívja vagy nem tölt eleget vissza a generátor, de sok rövidet városban nem járok.
30km után egy indítást szerintem vissza kellene tölteni.Amúgy minden tökéletesen működik, ha jó az akku, töltése 14,xxV.Állásában is teszteltem a régi akkuval ami 74Ah volt és azt is hasonlóan merítette, 40 perc után tök 0-volt az áramfelvétele.
Erre mondtam varrjanak gombot, mi a fene a baja????Mellesleg, kicsit értek a villamossághoz.Amennyiben a hozzászólásomat PIXMA meglátná, örömmel venném, ha reagálna rá.

Dözsi 2015.01.01. 12:45:23

Tisztelt PIXMA!

Nagyon megörültem, hogy megtaláltam ezt a blogot, mert lenne néhány kérdésem hozzád,de úgy látom fél éve nincs reakció a blogban.
Működteted még?????

Dözsi 2015.01.01. 12:46:36

Ja,

Természetesen Boldog Új Évet Kívánok.

pixma 2015.01.02. 10:26:55

@Dözsi: Neked is Boldogot. Új cikk nincs, csak válaszok, tanácsok. Van elektromos előmelegítő az autóban? A szívócső alatt és az önindító felett található a blokkra csavarozva. Na ez a kütyü okozhat lemerülést. Igazából elég ha leveszed a tápkábelt róla és leszigeteled.

Dözsi 2015.01.02. 13:06:46

Szia Pixma,

Nagyon jó, hogy itt vagy még, kérdésedre a válaszom fogalmam sincs,de utána nézek.Többek között azt sem értem miért telik el kb.40 perc mire 0-ára megy az áramfelvétel.Ezekben a modernebb autókban már nem vagyok otthon, régen 10 éve nem javítok villamosságot.Ahogy elnézem a kocsimat, már a hozzáférés is kihívást jelent a dolgokhoz célszerszámok nélkül.Még eddig nem volt dízel kocsim így nagy tapasztalatom nincs velük.A nagy kérdésem az lenne, van-e olyan fogyasztója a kocsinak, ami álló helyzetben (több nap is akár)vehet fel nagyobb áramot időszakosan.Gondolok itt a multimédia egység navigátorára, amit még nem sikerült működő helyzetbe hoznom.Esetleg a generátor dióda hídja átereszt néha.2014.04-ben vettem és októberig nem volt ilyen lemerülős problémám.Ekkor cseréltem először akkut, még az eredetije volt benne Varta 74Ah.Bosch-t tettem bel szintén 74Ah, két hét sem telt el és 2napi állás után 3.7V-ra merítette, nem kis meglepetésemre.Utána kicseréltem a mostani Exide 100Ah 900Ah hideg indítósra.Egyszer mint írtam már ezt is lemerítette 2 napi állás után, de csak 10.xV-ig.Az akku beszerelése után kb.2hét telt el és nem volt város járás sok indítással. Az autó 2007.02-dik havi c220 T cdi W203, óraállás 190000km kerekítve.Amit írtál az előmelegítővel kapcsolatban, azt kérdezném az mikor lép működésbe, vagy állásában is bekapcsol, hogy tartson egy bizonyos hőfokot a motorban?
10-15C fok van télen a garázsomban és nem szoktam a csillag garázsban hagyni soha.Röviden ennyit tudtam mondani, várom válaszod, tanácsod:Üdv. Iby Rezső

bcyc 2015.01.02. 15:18:23

@Dözsi: Üdv, jómagam már ilyen lemerülős híbával befürödtem. Este, használat után leállítottam a kocsit, reggel, se kép, se hang, bikázás után, a még gyári akku kidob (7 éves, mire gondolsz egyből) s vettem egy új 92Ah-st.
Legnagyobb döbbenetemre délutánra lemerűlt a vadonatúj akkumulátor is.
Ahogy Pixma írta, ezekben a modellekben (is) van előmelegítő patron 4db-os egybe építve, az öníndító felett, a víztérbe bekötve (W203). Közvetlenül az akkuról megy főkábel rá az önindítóra, majd onnan erre a fűtőegységre. Ennek zárlata okozhat hatalmas áramfelvételt. Normál esetben egyébként, tudtommal 7 fok alatt aktiválódik, a diesel motor túl jó hatásfoka ellen alkalmazzák a mielőbbi optimális hőfok elérésére. Nálam ennek kikötése után nem merült többé (egyszerűen lekötöd az áramról, nehézkes hozzáférni) Későbbiekben a cseréjét ajánlom, mivel a motor nem fogja elérni a 80 fokot sem (télen).

Dözsi 2015.01.02. 18:26:39

bcyc: Köszönöm a tanácsot, meg fogom nézni és jelentkezem.(Pár nap, most nincs időm rá.)Engem csak az zavar, hogy nincs áram felvétel mérésnél, mint pixmának is írtam.Mondjuk egész nap nem nézegettem még, hogy van e áram felvétel. Ennél a hibánál szerintem folyamatos 2-3A felvételnek kellene lenni, ha ilyen hamar lemeríti az akkut.Az, hogy nem lehet ehhez hozzáférni nagyon, az már meg sem lep, fentről az önindítót se lehet látni :DDD.Veszek be nyugtatót és szerelés.Majd jövök.Üdv.

Slimsnady 2015.01.03. 10:52:49

Szia

Nekem olyan gondom lenne egy W210 2,8 (1999) hogy kint állt a kocsi úgy hogy benne volt a kulcs beültem indítottam be is indult elsőre csak nem jött fel a fordulatszám mérő sem az üzemanyag visszajelző ezért gondoltam újra indítom d már nem jött össze. A kulcsot nem engedi elforgatni, a központi zár nem nyit nem csuk próbálkoztam pótkulcsal, elemcserével, aksi töltéssel, végig néztem a biztosítékokat de mind jó kivéve azokat a nagy reléket(mert nem tudom melyik melyik meg hogy hogy kell megnézni hogy jó e. Mi lehet a hiba oka? Segítséget előre is köszönöm. Üdv.

pixma 2015.01.03. 23:52:29

@Dözsi: Hali. Azt javaslom, hogy ne csak 40 percnél mérd hanem óránként lessél rá. Úgy lehet még nézni hogy az összes biztosítékon feszültségesést nézel. Ülésfűtés, ülés állítás vezérlője is szívhat még, ha fullosabb a kocsid.

pixma 2015.01.03. 23:54:13

@Slimsnady: Vidd szakszervizbe, ott jobban rájönnek. De egy diagnosztikát simán megérne. Amúgy passz.

Lukesz 2015.01.05. 22:02:12

@Dözsi: Szia!
Kösz, hogy írtál. Nekem már többé kevésbé megoldódott. Megtaláltam a hibát, hibákat. Minden azzal kezdődött, hogy eldugult a motortérben az esővíz elvezető cső. A computerdoboz alatt. Emiatt a víz befolyt az utastérbe a kábelköteg mellett. És mivel az ülésfűtés modulja a padlóra van beépítve az ülés alá, ez zárlatos lett. Ezért merülgetett az akksi. Mivel vízben állt az egész, egy idő után testzárlatra tette a can-busz magasfeszültségű oldalát. Ettől még két modul megadta magát. Az akksi vezérlő, vagy figyelő modul, meg a belső világításban is van egy, az is behalt. Elvittem computeres emberhez, még a hibajelenségek elején, akkor még csak merítgette az akksit, mondogatták a 300 meg 500 ezreket. Csípőfogóval kivágtam a szénné égett ülésfűtés modult, szigszalag a vezetékekre, és kész. Ingyen. Ugyan az ülésfűtés nem működik, de minden más igen, ami a busz zárlat miatt nem. Kell még vennem egy belső világítás egységet, meg az akksi vezérlőt. Persze sokkal hosszab és idegőrlőbb volt mire eljutottam eddig: megszerezni a service manuált, feltörni, megtanulni az autó rendszereit, mi hol van, mit hol lehet kiméregetni. Computer nélkül egy voltmérővel megtalálni a hibás modult. Így kazánfűtő és targoncavezető végzettséggel. Nem volt egyszerű na. Kellett vennem még egy akksit is, mert az állandó lemerítgetés 0-ra, tönkretette. Tavaly szeptemberben vettem bele egy névtelen asszem olasz 90 Ah-akksit, azóta mindig indul. 1-2 hete volt -15 hajnalban, simán betekerte.

Dözsi 2015.01.06. 13:43:48

@Lukesz: Köszönöm, hogy mindezt leírtad, csak gratulálni tudok a hibakeresésedhez és javításodhoz.Viszont lenne kérdésem: A műszerfalon megjelent-e valamilyen hibaüzenet mielőtt indítottál és volt -e hibakód kiolvasás, esetleg mik voltak ezek, mire utaltak?
Köszönöm

Dözsi 2015.01.06. 13:54:29

Szia Pixma,
Megnéztem, de szó szerint csak néztem, de nem láttam sokat, az előmelegítőt, van benne.Hozzáférni nekem szinte lehetetlen, a betáp lekötése miatt, nem is próbálkozom.Az önindítót biztos le kellene hozzá szerelni, de az se kismiska meló.Célszerszámom ehhez nincs.Jan 1 hajnali 4ó óta áll a kocsi, akkor mért 12,83V, ma délután mértem 12,72V, tehát nem merült szinte semmit.Nemsokára sort kerítek egy hibakód kiolvasásra, mert eddig nálam még nem volt, azután meglátom mi lesz.Egyenlőre így marad ahogy van.
Majd jelentkezem.

Dözsi 2015.01.08. 15:25:29

Pixma,
Ma egy 40km után itthon leállítottam a kocsit, 3ó múlva kíváncsiságból rámértem az áramfogyasztásra és 12A volt.Le is vette az akkut 10.3V-ra.
Na így már kicsit konkrétabb a hiba, csak nem férek hozzá az előmelegítőhöz, hogy levegyem a tápját.Lehetséges hogy bekapcsolva maradt?Ennek van vezérlője?Hol?Esetleg mi vehet még ekkora áramot fel?

Mikey Pajor 2015.01.09. 12:04:43

Haho Kedves Mindenki.
Szeretnèk segìtsèget kèrni.van nekem egy Mercedes w211 320 cdi 2003 bol.minden patika imàdom szeretem de.......
Lehet valamilyen "Csajos lèlek szàllta me" nagyon hisztis lett.akksi teljesen lemerült okay csere szakszerüen odafigyelve.utànna indìt ès a műszerfal teljesen halott.jön megy dudàl fèkez csak semmit nem mutat.na gyerünk a varàzslohoz levenni a rontàst.hibaolvasas törlès akksi saruk le fel es muköggy.namost 1 honap eltelt most megint ez van de màr a hibatörlès em segit sajnos.töltès 13.87 SBC akksi tökèletes feltöltve saruk tisztitva minden biztositèk ok.kèrem szèpen a tanàcsokat mert èn szeretem Őt :)

Guller 2015.01.13. 11:46:04

Üdv!
Nemrégiben egy 2001 es w203 as kupé boldog tulaja lettem.Az első rendszámtól a hátsóig beleszerttem. 2000 ccm es sima szívó benzines. Szerelem ez, mert elnézem apróbb hibáit. Akitől vásároltam, állítása szerint kicserélte a légtömegmérőt utángyártottra ezért ég a check engine. Továbbá a belső és külső világítás (érdekes csak automata módban) furcsán vibrál, hol elszik hol vlágít. Hibakódot egyikre sem ír, de diagnosztikára még ezideág nem volt kötve. Testkábel elsőblikkre oké, a biztosítékok is renben vannak. Válaszokat előre is köszönöm!

Lukesz 2015.01.15. 22:31:21

@Dözsi: Szia. Érdekes volt. Általában az akku vezérlő hiba és SRS hiba volt indítás után. Volt még valami amit kiolvastak, de nem tudtuk beazonosítani. Meg már nem is emlékszem pontosan. De ekkor még (nénány óra álás után indítva) üzemelt a CAN bus rendszer egy vezetékes módban, ezt is ki lehetett olvasni, majd pár perc után behalt minden. Ilyenek voltak: ablaktörlő, irányjelző nem működött. A fényszóró bólogatott, nem üzemelt csak valamelyik. A műszerfal semmit nem mutatott, sebességmérő, ford. mérő nem üzemelt. Fűtés semmi. Hiba üzenet számtalan, fék, akku, pirosan villogott folyamatosan. De a motor, váltó hibátlanul tette a dolgát. Ja a központi zár nem nyitott, kulccsal nyitva meg szirénázott a riasztó. Mindenesetre közel álltam hozzá, hogy tüzet rakjak a hátsó ülésen. Most már azért jó messziről nézve naggyából rendben van. Legalább megy, fűt, nem ázik be.

Dözsi 2015.01.16. 09:20:19

@Lukesz: Köszönöm a válaszodat, ezekből is tanultam sok dolgot.
Hála Istennek még nálam nem fajultak idáig a dolgok.Ahogy látszik is törődni kell a géppel. mert ilyen kis eltömődés mekkora kárt tud okozni, ami nem kevés forintba kerül, meg bosszúságba.Rögtön meg is néztem ezt az ominózus lefolyót, meg a többit is rendben volt.Én sem gondoltam volna ilyen apró dologra.
Még egyszer köszönöm, hogy válaszoltál mindenre: Üdv.

Dözsi 2015.01.16. 09:32:17

Pixma: Haladtam a dolgokkal, volt egy hibakód kiolvasás amiben az akku lemerülést és az előmelegítő hibás működését dobta ki, mást nem hála Istennek.Mivel dátum nincs hozzá, töröltük az összes 3-at xd és új periódus kezdődik, ami már biztos, hogy ezután levő üzenet lesz.Azért szerintem egyértelművé vált, hogy valóban az előmelegítő működik hibásan, amit ki fogok cseréltetni.Ezután talán megoldódik a probléma hosszú távra.

Már csak egy kérdésem ill. kérésem volna, ha leírnád konkrétan hogy tudom az órát a műszerfalon beállítani GPS működése nélkül(mert nem megy)Kicsit zavaró, hogy külső órát kell igénybe vennem.Az óra állítás menüpontot fel sem ajánlja a műszerfalon.
Előre is köszönöm válaszodat: Üdv.

titi54 2015.01.16. 18:34:49

Sziasztok, most lettem tulaja egy mercedes w211 220cdi-nek. Egy olyan kérdésem lenne, aki kicsit jobban belelát. Lényeg: bezárom a kocsit, és semmi féle visszajelző fény nem villog, hogy a riasztó élesedett volna, ott sem villog, ahol kellene neki. Kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy létezik az h riasztó nélkül gyártott verzió?(amit nagyon kétlek). Vagy valami probléma lehet a rendszerrel? Diagra kb 3 hét múlva viszem, de azért idegesít a dolog!

Köszi előre is!

norbikan77 2015.02.28. 10:19:47

Sziasztok nekem e 280 mercim lett egy hete de két napot tudttam vele menni azóta a töltéssel szenvedek. Kezdtem hogy rámértünk és 13.0 töltött és este mikor minden működött reggelre aksi halott lett. Hibaüzenet aksi gyenge. Kezdtem generátor felujjitás minden ok generátor tökéletes új aksi 95 ah ez is ok elöl a generátornál 14.2 állandò töltés hátul semmi. Kicsi aksi rendben feltöltve saru lepucolva kábolok kimérve hiba üzenet amég teljesen le nem merül az aksi nincs. Tudna nekem valaki tanácsot adni mit cseréljek vegyek nézzek meg. Köszönöm előre is.

pixma 2015.02.28. 11:05:23

@norbikan77: Hali, nézzél nyugalmi áramot. Bár azt kétlem, hogy elől van normális töltés, az akksin meg nincs semmi. Az mondjuk előfordul, hogy a hátrameneti úton elfogy néhány tized feszültség.

norbikan77 2015.02.28. 11:09:32

Néztem már nyugalmi áramot minden oké de hátul semmi töltés nincs se a kics aksinál tehát nemhogy elfogy valamennyi hanem nincs de azér köszi van még valami ötlet szivesen fogadom

norbikan77 2015.02.28. 20:56:41

Néztem már nyugalmi áramot minden oké de hátul semmi töltés nincs se a kics aksinál tehát nemhogy elfogy valamennyi hanem nincs de azér köszi van még valami ötlet szivesen fogadom

norbikan77 2015.03.01. 19:06:23

Sziasztok tudna nekem valaki abba segiteni hogy az aksi vezérlő modulját merre találom. Hátul a csomiba ami van negativ modul az jó a kicsi aksi reléje jó aksi zsir új generátor jó és mégis csak elöl van töltés és néha hátul de kevés már nagyon sok pénzbe van lehet tüzet rakok a hátsó ülésen :-D köszi előre is

norbikan77 2015.03.05. 22:48:59

@pixma: minden rendbe a nyugalmi árammal a kábelok is tutik minden kimérve és most specialista próbálkozik vele már vittem neki egy másik gencsit mert azt állitja h ingadozik a töltés és azér tiltja az agy hátrafelé hát nem jött be szerintem gőze sincs mi a gond most van két felujjitott gencsim uj aksi 95ah és egy napig használható a kocsi mert kevés feszültség miatt megáll minden és aksi nulla tanácstalan vok pedig autószerelő a szakmám dolgozok is benne de a villamossághoz nemértek :-( valami ötlet szivesen fogadom ha van

pixma 2015.03.06. 09:26:39

@norbikan77: Én úgy tudom, hogy az E kényes az után gyártott generátorokra. Csak a gyárival működik jól. De innentől passzolom a témát. Vagy vidd el szakszervízbe. Vagy marad a cserélgetés.

András222 2015.03.06. 15:52:34

Esetleg kaphatnék választ a problémámra? A korábban írt katyvasz megoldódott a relétábla komplett cseréjével. Viszont jelenleg is van egy a korábbihoz képest apró gondom. W 2O3-as 2OO1-es c mercimnek csak egy kulcsa van (mágnes). Egy ideje a távnyitás vagy működik, vagy nem. Hol igen, hol nem, látszólag teljesen értelmetlenül. A kulcsot megnézettem, azzal nincs baj. Elem is jó. Egyszerűen érthetetlen okból megszűnik a távkapcsolás, majd néha hetek, egy-két hónap elteltével megjavul és működik egykét hónapot. Majd újra nem. Megnéztek relét, biztosítékot, minden rendben. Mi lehet a baj? Előre is köszönöm a segítséget.

pixma 2015.03.07. 07:26:52

@András222: Hali. Ez nehéz megállapítani konkrétan mi a baja. Lehet antenna, amit egy hátsó elektronika táplál és veszi a jelet. Aztán küldi a gyújtáskapcsolónak. Ami a bejutáshoz szükséges, ott bármi lehet hibás.
Kb 250 Euro egy új kulcs, és talán az a legolcsóbb is.

András222 2015.03.10. 14:19:44

Köszönöm a válaszodat! Rögtön hadd terheljelek egy utolsó kérdéssel még. A kocsi fűtése működik, de előfordul, hogy a beállítás ellenére csak a bal oldalon fúj meleg levegőt, a jobbon csak hideget.. Aztán néhányadik indulásra helyreáll a rend, majd újra csak elmegy a jobb oldali fűtés. Van esetleg valami típusmegoldás erre is?

pixma 2015.03.10. 17:03:56

@András222: Hát ez gáz. Na az van, hogy ebben nincs fűtés csap. A fűtőradiátorba állandóan kering a meleg víz. Egy megkerülő alagút van, és ezt egy léptető motor szabályozza. Valahol a kas oldalán. Van több ilyen motor is a klimakason, felszereltségtől függetlenül. Szóval, lehet, hogy a jobb oldali légkeverő csappantyú motorral lesz probléma. De akár a klima kezelő panel is rossz lehet.

Sylenta 2015.03.12. 16:16:36

Kedves Mindenki!
Milyen hibát jelez az ABS BAS ESP lámpa a műszerfalon folyamatosan ég!
2002 vaneo 1.7 cdi Köszönöm!

Sylenta 2015.03.12. 16:22:12

Mikor elindítom akkor elalszik de menet közben most már folyamatosan ég! Néha elalszik mikor elindítom de utána járó motornál menet közben folyamatosan ég! Köszi

pixma 2015.03.12. 17:17:24

@Sylenta: Hali, hogy pontosan mit azt nem tudni, de a fékrendszer hibát észlelt és ezért jelzi a műszercsoportban, hogy vidd el szerelőhöz:)

Sylenta 2015.03.16. 14:04:11

Köszönöm kiderült hogy a féklámpakacsoló a rossz!

Sylenta 2015.03.21. 13:27:42

Kedves Mindenki!
Még mindig a mercedes vaneo 17cdi, kormánykapcsoló csere miatt le kellett venni a kormánylégzsákot. Mikor szereltem előtte lekötöttem az aksit. Probléma nélkül ment a szerelés, minden flottul működik. Viszont nem alszik el az srs lámpa! Orvosolható maszekba? Ki kell ütni géppel a hibát?
Köszönöm a megosztott tapasztalatokat!

Gringo68 2015.04.11. 19:13:59

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy c 220 cdi w203 2003-as modell
Hidegen szépen indul megy semmi baj nincs vele.
De ha megyek vele kb 50 km aztan mondjuk legutobbi eset megálltam tankolni, tele tankoltam és mikor inditani akartam csak teker de nem indul.
Nos mivel ez nem az elsö alkalom igy már rutinosan félre toltam motorháztetö fel nyit várunk kb 15 percet aztan pöccre indul.
Amikor nem vagyok ilyen türelmes akkor kb 2 percenként probálom inditani de sikertelenül.És mindig csak meleg motornál csinálja.
Valakinek valami ötlet????????

pixma 2015.04.12. 23:03:05

@Gringo68: hALI, FŐTENGELY, VAGY VEZÉRMŰTENGELY JELADÓ, VAGY MINDKETTŐ.

lafisoftbt 2015.04.14. 08:55:50

Sziasztok!
Van egy 2005-ös W639-es MB 2.2 LONG Vitom.
A gondom az vele, hogy egykoron (vagy 4 éve) egy első fékbetét csere alkalmával nem kötötték be a kopásérzékelőt, mert hiányoztak a betétekből.
Azóta már újra voltak cserélve, és ezek már be is vannak kötve, de az már nem zavarja, ugyanis a műszerfalon a visszajelző (immár 4 éve folyamatosan világít). A fékbetét cserét egy Peugeot szakszerviz végezte, de nem tudták elaltatni a visszajelzőt.
Ezzel én még együtt tudnék élni, de most emiatt megbukott a műszakin!
És itt állok tehetetlenül, hogy mihez kezdjek vele.
(A fura, hogy az előző műszakin nem zavarta őket ez., most igen...)
Van-e ötlete valakinek?
Hogy lehet kitörölni a hiba-tárolót? Vagy ezt csak szakszerviz tudja?

Gringo68 2015.04.15. 17:43:38

@pixma: Köszönöm a választ.Utána nézek mennyibe fájhat a cseréje.

pixma 2015.04.15. 18:10:53

@lafisoftbt: Hali, igazából nem veszélyes a dolog. Egy sima villanyász is megtudná csinálni. Annyi, hogy az elektronika szakadásra van állítva. Tehát a fékkopás jelzőben egy drót van, ami vissza megy. Ha a drót szakadt, akkor bejelez. Na ha a műszer falnál összekötöd a lábakat akkor soha nem fog világítani a visszajelző. Annyi hogy macerás megkeresni, hol van szakadás a rendszerben. De ha most raktak bele új jelzőt, én azért megnézném biztosan jók e azok. Sok sikert:)

Gringo68 2015.04.15. 18:23:09

@pixma: Most meg a riaszto bohóckodik nekem 2 nappal ezelott lezártam a távirányitoval es elkezdett szaggatottan sipolni egy ido utan abbahagyta.Tegnap ugy zartam be hogy belul a gomb-al lezartam az osszes ajtot a vezeto oldali ajtot pedig kulcsal zartam.Ma mar nem sipolt ha kozpintival zartam be.Hanem most vezetes kozben nyekergett mint mikor merul valami.Erre van valami ötleted?A legjobb lenne valahogy ki iktatni nem akarnék sokat kolteni rá.Megnéztem a 2 jel adot viszonylag türhetö az ára.Szerinted melyiket cseréljem elsönek?

lafisoftbt 2015.04.15. 21:39:16

@pixma: Hálásan köszi!
Rákattanok :
tehát némi csíntevéssel a fékpofáknál is átköthetem...
...na most ha most más baja nincs, vagyis a vezeték nincs megszakítva akkor még a műszarfalat sem kell megbuherálnom.
Jól értettem ugye, tehát nincs a számítógépben tárolva a fékkopás hibaüzenet?

Köszönöm!

pixma 2015.04.16. 16:54:26

@Gringo68: Szia, ha utólagos, akkor nyugodtan kiveheted, ha gyári akkor nem tudod, csak szakszervizben blokkolják talán, de nem vagyok biztos benne. Elsőre a főtengely jeladót ajánlom. Viszont rossz tapasztalatok vannak az után gyártottal. Néha nem hoz jobb eredményt.

pixma 2015.04.16. 16:56:00

@lafisoftbt: Szia. Elvileg nincs. Bár típusa válogatja. De ha átkötötted, rövidre zártad, és máshol nincs szakadás, akkor el kell aludjon a visszajelző, a műszerfalban.