Mercedes-Benz művek

Egy márkaképviseletben dolgozó munkás minden napjai. A tipikus hibák, a környezet, mint munka szervezés és az örömök, szépségek.

Friss topikok

Linkblog

Kompresszoros benzines néhány hibája

2009.07.06. 19:10 | pixma | 88 komment

Címkék: hiba mercedes autó 200 kompresszor vezérlés 180 hengerfej c osztály benzines főtengely

Beszélek egy kicsit a Kompresszoros benzinesekről egy kicsit, mert nagyon jó kis hibákat tudnak produkálni.

Nem kell részletezni, miről van itt szó, úgy is mindenki tudja milyen egy ilyen motor. A lényege, hogy turbó helyett kompresszorral sűrítik a levegőt. Az a jó ezekben a motorokban, hogy Mercedes-ék nem tudják normálisan megcsinálni, illetve a beszállítóik is elég gyengék.

Amikor legelőször megkapja a szerelő ezeket, akkor olyan hibákat lehet tapasztalni, mint: világít a Check Engine lámpa. Gép rátétel és kis vizsgálat után kiderül, hogy valamelyik lambdaszonda beszart. Csere után egy darabig jó az autó, de nem lehet boldog a tulaj, mert ismételten ugyan ez a hiba mutatkozik autójánál. Megint géprátétellel próbáljuk javítani, ilyenkor kínjába beír a hibatárolóba, valamilyen hibát (általában a keverékképzéssel kapcsolatos cuccot pl: keverék túl dús, vagy túl szegény, vagy gyújtás kimaradás valamely hengerekben), persze tárolt ként. Ezzel a szerelő elbíbelődik és a végén nem jut semmire. Hiba törlés után elküldik, hogy használja a kocsit és ha eközben tönkre megy az egység ami okozza a kellemetlenebb hibákat, akkor meg lesz, amit ki kell cserélni. El is viszi, használja, aztán megint jön a Check Engine lámpa miatt és megint szonda csere. És innen egy jó darabig nem látni az ügyfelet. Aztán fél év, egy év után jön, hogy valami nem kerek, mert erőtlen, meg néha nem veszi a gázt (esetleg furcsa hangja van). Innen többféleképpen zárulhat az autó sorsa. Kompresszió mérés után kiderül, nincs az egyik hengerben kompresszió (hengerfejben az egyik szelepüléknél nem teljesen ül fel a szelep: hengerfejjavítás vagy csere). Vagy vezérlés vizsgálat után mechanikai kopások figyelhetők meg (vezérműtengely fogaskerekéről hiányoznak a fogak).

 

Van egy külön történetem: C200 93-00

Úgy kaptuk meg az autót, hogy csak a fojtószelepét kell beállítani, mert egyenlőtlenül jár és erőtlen. Próbáljuk beállítani, de nem igazán sikerül. Némi vizsgálat után kiderül, hogy a lambdaszondája nem szabályoz, csere. Ez után meg még rosszabb lett az autó, még jobban egyenetlen és még bele is pufog közbe-közbe. Megint kis vizsgálat és a megoldásnak mutatkozik a fojtószelep cseréje. Az ügyfél nem akarja kifizetni a gyári újat, mert bődületes ára van, ezért hoz a bontóból egyet. Beépítése után még mindig semmi változás. Ekkor jön az ügyféllel való harakiri a munkafelvevőnek. Kis üvöltözés után kiderül, hogy a legelején azért jött be, mert miután meghengerfejezték, nem volt jó, és aki ezt csinálta eltanácsolta hozzánk. Innentől kezdve lehetett gondolni a nem megfelelő vezérlésre. Meg is néztük, kiderült hogy egy foggal elrakták a jobb oldali vez.tengelyt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mercedesbenz.blog.hu/api/trackback/id/tr151230427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zaza123 2010.09.12. 08:32:05

Üdv Mindenkinek,
amennyiben nem találom el teljesen a lényegét ennek a blognak akkor elnézést kérek, de segítségre lenne szükségem.
Van egy 2001-es C200-as mercije a tesómnak és a check engine lámpa világít. Nem fogyaszt az autó többet, ugyan úgy húz mint eddig, szóval semmi eltérés nincs a teljesítményben. Mire utalhat ez? Azért kérdem mert egy részt nem értünk hozzá, aztán az autó Németországban használt és ott is vásárolt, csak lélekben szertnénk készülni, hogy mit mond egy német Mercdes szervíz hány eurós móka a dolog. Elvileg 140ezer km van az autóban. Szerintük buhera. Most amikor megvásároltuk akkor minden olajat lecseréltünk+gyújtógyertyákat is.
Köszönettel!

pixma 2010.09.13. 13:27:26

Kedves Zaza123!

Általában azért kezd el világítani a check engine, mert az motor ilyenkor jobban szennyezi a környezet, vagyis megváltozik az emissziója. Ennek lehet több oka is ennél a motornál.
Nagy dolgokat nem kell kicserélni sok pénzért, csak kis apróságokat, ha értenek hozzá ahol csinálják.

nucu 2011.01.23. 18:22:00

Üdv!
Nemrég vettem egy clk200-at 2003" évjáratú de sajnos csak egy kulcsot kaptam hozzá!!
Azt szeretném kérdezni, hogy hol tudok kulcsot csináltatni hozzá, és mennyibe kerül egy ilyen művelet kb??
Segítséget előre is köszönöm

pixma 2011.01.25. 06:25:57

@nucu: Szia! Hála a Mercedesnek ez nem olyan egyszerű tollas kulcs, mint más autókban. Ezért csak a gyári kulcsot tudod hozzá megrendelni, aminek elég borsos ára van. Ha jól tudom, 50.000 Ft körül van. Ha esetleg bemész egy szakszervizbe a nem létező kulcsot tiltasd le, nehogy azzal lopják el a kocsidat.

nucu 2011.01.26. 15:06:27

@pixma:Hali!
Köszönöm a segítséged!
Amúgy van kialakult vélemény a clk200-ról, milyen kocsi mire számíthatok?? Ha gondom lesz vele fordulhatok hozzád segítségért?

pixma 2011.01.26. 18:01:03

@nucu: Szívesen. Ha így írásban tudok segíteni akkor persze.
Ha karban van tartva akkor nem lesz sok gond vele.

csumipeti 2011.11.01. 14:51:46

Sziasztok!Van egy CLK 200 KOMPRESSZOROS Mercim.Az a gond vele hogy erőtlen 4500-nál nem forog többet szaggat alapjárat nem egyenletes.Géprátétel után labdaszonda hiba de ezt kicseréltük,1-2 henger gyujtás kimaradás,és itt szeretném megkérdezni hogy mihez nyuljunk mert több ötletünk már nagyon nincs mert sajnos az ismerőseimnek nincs tapasztalatuk ebben a tipusban.Segítségeteket előre is köszönöm!!!

pixma 2011.11.02. 17:09:37

@csumipeti: Légmennyiségmérő; Vákum csövek; Szekunder levegőbefújó szelep; Légkeverő állító szelep; Fojtószelep tisztítás; Vezérműtengely állító; Meg még a levegő befúvatásnál lévő visszacsapó szelep. Kb ennyi még lehet a gond. Hozzátenném, hogy ez a motor addig jó amíg nincs benne hiba, mert utána megy a fejvakarás.

csumipeti 2011.11.02. 18:47:50

Köszönöm szépen a választ és valószínűleg a légtömegmérő lessz a gond mert ugyan is olaj kerűl rá valahonnét és nem tud pontos adatot adni.De ha elkészűl az autó pontosan le írom ide hogy mi is lett rajta cserélve javítva,hátha ezzel tudok másoknak segíteni.Még egyszer köszönöm.

zoo124 2012.01.27. 11:19:55

hali.küzdök egy 203as 180kompressorral,hibatároló: légtömegmérö és lamdaszonda valamint keverékképzés túl dús,utángyártott légtömegmérö csere hibakód maradt aktuálisként a légtömegmérö.mi lehet a hiba okozója????

pixma 2012.01.27. 19:43:13

@zoo124: Nézd meg az összes vákum csövet és a kartel szellőzés csöveit szelepeit.

MadWenom 2012.02.01. 17:27:25

Sziasztok!
w203 kompreszor C200 2001-es autó.
Világít a cheq engine. Hibakódolvasó azt mondta hogy a levegőcsövön ami a komreszorhoz megy van egy szelep. Vagy az a probléma vagy pedig az elektronika ami vezérli. ÁLitólag ha leveszi a szelepet meg tudja nézni, hogy aaz a rosz e mert a lámpa elaszik. LAikus vagyok szóval 2 kérdés ami lehet hüjén hangzik. Ha elmúlik a probléma akkor az autóban elvileg el kel hogy aludjon a cheq engine lámpa vagy az csak akkor alszik ki ha a hibakód olvasó kiveszi a hibakódot? Azért kérdem mert miután kivette a lámpa elaludt. Másfél hónap után ismét a dugóban való araszolás közben kivilágított és azóta világít.
Második kérdés. A kompreszzor folyamatosan működik vagy ha az elektronika vagy a levegő szelep hibás akkor esetleg kikapcsol és csak a motor dolgoziik normál üzemmódon kompreszor nélkül?
Mégegy kérdés. Mielőtt megvettem az autóm megnéztem egy másik autót is. A másik merciben folyamatosan lehetett hallani valami olyasmi zajt mint ami a turbós autókból jött ha jobban ráléptem a gázra. A tulaj azt mondta hogy a kompreszor dolgozik. a jelenlegi autóm pedig csöndes és nem lehet hallani extra zajt. Honnan tudni hogy megy a kompreszor? Meg lehet ezt álapítani hogy minden rendben van e vele? Debrecenben a Papas szervizben azt mondták nem tudják megnézni hogy rendben van e vagy sem. Vagy működik vagy nem. Kicsit furcsának találom. Tényleg nem lehet megvizsgálni hogy rendben van e a kompreszor vagy sem?

pixma 2012.02.01. 18:51:18

@MadWenom: A kompresszor állandóan megy, mivel szíj hajtással működik. A check engine lámpa kissebb hibáknál elalszik a gyújtás levétele után, de ha komolyabb hiba áll fent akkor úgy marad. Ilyenkor vagy lehet törölni, de általában visszajön, vagy csak akkor lehet törölni, ha a hiba ki lett javítva.

zoo124 2012.02.02. 13:17:18

@pixma: csövek,szelepek rendben,most kapott egy utángyártott légtömegméröt,nem ugráll annyira az alapjárat de viszont magasabb is néha tartósan 1500 fogyasztás megnött,élö adatban a légtömegmérönél aktuális értéknél 0,0 csak gázadásra változik elég furcsa.nem tudom mi tévö legyek talén egy bontott gyári tömegmérö,vagy nem is ez a hiba okozoja???

GÁBOR1975 2012.02.09. 22:20:10

SZIASZTOK. VAN EGY 2001-ES A MERCEDESEM A MOTORJA 1400 CM . MŰSZERES VIZSGÁLAT SORÁN NEM TALÁLTAK HIBAKODOT A GYUJTÓGYERTYÁK UJJAK. ÉS ENNEK ELLENÉRE A MOTOR GYORSITÁSKOR DURROG. LÉGTÖMEGMÉRŐT MONDOTT A SZERELŐM, DE NEM BIZTOS CSAK HA KI VAN CSERÉLVE AKKOR DERÜL KI HOGY EZ A BAJA VAGY NEM . éLŐADAT MEGJLENITÉSEKOR NEM TUDJA HOGY MILYEN ADATOKAT KELL NÉZNIE MERT NINCS NEKI HÁTTÉRINFORMÁCIÓJA. HA VALAKI TUDNA SEGITENI AKKOR AZT MEGKÖSZÖNNÉM

pixma 2012.02.11. 10:23:23

@GÁBOR1975: Igen akár lehet az is a baja. De lehet más is. Felhívnám a figyelmet a benzines Mercis motoroknál a kartel szellőzés csöveire. Sok galibát tudnak okozni.

zoo124 2012.02.11. 12:41:44

Valaki tudna segíteni benzin nyomás értékekben w203 240benzies???alapjáraton 3,5bar,gyujtáson 3-3,5bar-t mérek.köszönöm

pixma 2012.02.12. 08:40:19

@zoo124: Tehát akkor van üzemanyag nyomásod.

prady 2012.05.13. 10:28:50

Sziasztok, egy apró kérdéshez kérnék segítséget. Vásárlás előtt állok, 2004-es E320-as, diesel a kiszemelt példány. Chiptuningos, de állandóan világít a check engine lámpa. Az eladó szerint a chiptuning miatt. Ha kiütik , addig jó, amíg nem gyorsulsz vele egyet. Utána folyamatosan világít. Tudja valaki véleményezni a dolgot? Köszönöm előre is

pixma 2012.05.13. 12:14:59

@prady: Ha olyan tuning van benne, ami csak összedugós akkor előfordulhat, hogy az miatt van. Ha szoftveres, akkor nem biztos. Meg kell nézetni mi a hibakód, és milyen tuning van benne, aztán lehet gondolkozni.

TELETÁL 2013.03.21. 10:47:11

Sziasztok!
Van egy 2001-es évjáratú C200 Kompressor kombi mercink.
Kb 1 hónapja vettük. A megvétel után pár nappal kigyulladt a check lámpa. Olvastam itt az oldalon, hogy ezzel sokan küzdenek, de ez nem egy tragikus probléma, könnyen orvosolható, így ezzel most nem is foglalkoznék, azért írom csak le, hátha összefüggésben van a nagyobb problémánkkal, mellyel kapcsolatban szeretném a tanácsotokat, ötleteiteket kérni.

Szóval kb 2 héttel ezelőtt kezdődtek a tünetek.
Addig gyönyörűen indult az autó első indításra 2-3 forgás után.

Ekkor egyszer csak gondolt egyet és hiába indítózott a párom, nem indult be a motor. Újabb próbálkozást követően beindult.
Ez után volt, hogy elsőre beindult, volt, hogy csak harmadikra.

A legrosszabb esetben 3. 4. indításra indult nagyon nehézkesen.

Az első szerelő gyertyát cserélt. Semmi javulás.

A második szerelő közölte, hogy visszafolyik az üzemanyag, és ez valami szelepeket bekoszol, ki kell pucolni. Kipucolták a szelepeket, illetve betettek egy egy irányú cuccot, hogy ne tudjon az üzemanyag visszafolyni.
Hurrá! Autó működik.
1 napig.
Tünetek újra előjöttek. Hogy ez az egy nap működés minek volt köszönhető, máig nem tudni, ugyanis a harmadik szerelő közölte, hogy az autónak NEM ez volt a baja, hanem elektromos hibára "gyanakszik".
Hurrá!

Most ott tartunk, hogy el kellene vinnünk az autót egy negyedik szerelőhöz, aki ha szerencsénk van, akkor rájön, hogy mi a hiba.

Ennek köszönhetően az autó már hetek óta egyik szerelőtől a másikig jár, napokig van mindenhol, hogy nulláról elkezdjék kiszűrni, hogy mi jó és mi nem.

Van esetleg valami ötlet, hogy mi okozhatja ezt az olykor indul olykor nem indul tünetet? Ha valaki szakértőként véleményezni tudja, vagy esetleg saját, hasonló jellegű személyes tapasztalata lenne, azt nagyon megköszönöm.

Ha valamit nem szakszerűen vagy érthetően írtam, azért bocsi, nőből vagyok, nem igazán értek a dologhoz, csak azt írtam le, amit hallottam.

Köszönöm előre is a válaszokat!!!

pixma 2013.03.25. 19:12:55

@TELETÁL: Helló, ezt így elég nehéz megmondani, mi lehet még a baja. Most tippelek: talán az indítási szinkronizáció a rossz. Egy próbát mégér: a Főtengely és vezérműtengely jeladókat kell cserélni, vagy csak egy próba darabbal, valahonnan.

pixma 2013.03.25. 19:17:08

@TELETÁL: Ja még valami. Az üzem anyagpumpa is okozhatja, és az üzemanyagszűrő is, mert ezek is tünetmentesek, amit nem ír ki a műszerfal és diagn. műszer sem

TELETÁL 2013.03.26. 08:24:38

@pixma: Köszönöm szépen a választ, és a tanácsokat!!!

szego 2013.05.22. 13:16:18

Sziasztok
Egy kis segitségre lenne szükségem. van egy 99-es évjáratú clk 200 kompresszorom, ami törve volt majd állt kb 2 évig, lassan össze lesz rakva de valamiért alapjáraton jár és a fordulatot nem akarja venni.
mondtak olyat hogy beállhat a kompresszor és mivel levegőt nem kap ezért ne is várjam hogy felpörögjön a motor.
Volna valakinek ötlete ezzel kapcsolatban?
Segítségeteket előre is köszönöm

pixma 2013.05.22. 21:03:32

@szego: Helló. Sok minden lehet a probléma. Üzemanyagpumpa, Üzemanyagszűrő, ezek az állástól tönkre mehetnek. Aztán, gyertya is lehet. Meg egy csomó minden más. Dugjátok gépre és az alapján kell elindulni, hogy milyen hibakódok vannak.

Vaszko Monika (törölt) 2013.12.16. 10:39:52

Szia,

Segítséget szeretnék kérni. Sikerült vegyek egy 2005ös, c200komp.
Alapjáraton kihagy a gyújtás. Már kiolvastakl és azt írta a gép,hogy kevés üzemanyag és gyújtási probléma. Kicserélték a gyertyákat,aminek semmi baja nem volt és a trafót is ki akarták,de végül is nem,mert annak se volt semmi baja.Látom,hogy több tudással rendelkezel,mint a legtöbb szerelő együttvéve. Ezt nem bántásként mondtam másoknak,csak hát 2 helyen voltam és fogalmuk sincs mi a baja az autónak. Az lenne a kérdésem,hogy rendbe tudnád tenni aza autómat,hogy üzembiztos legyen. Ja és még annyi,gogy van amikor alapjáraton,nem kihagy a motor,hanem felpörög majdnem 2000-ig.
Várom válaszodat.

pixma 2013.12.16. 18:38:36

@Vaszko Monika: helló én csak segítek szóban, és nem javítok. Szóval ajánlom az összes hozzászólás végig böngészését, mert a megoldás kulcsa itt rejlik.

Vaszko Monika (törölt) 2013.12.17. 08:23:33

Szia,
Végigolvastam,de nem nagyon találtam olyan bejegyzést ami nekem segítene. Lehet csak Én voltam figyelmetlen. Van elképzelésed,hogy mi lehet a hiba?
Köszönöm,hogy segítesz...

pixma 2013.12.17. 20:01:11

@Vaszko Monika: mi a motor száma? 271-es motor? Ha ez, akkor a levegőszűrő ház alatt van egy igen vastag kartel szellőző cső, ami elszokott szakadni. De akár Lambda szonda is okozhat ilyen hibát, már mint a keverék képzésben.

elnino711031 2014.01.06. 09:51:06

Sziasztok!
slk r170 200 kompresszor. 192 LE. 1998 évjárat.
- a motor gyorsításkor 3500 nál megtorpan , majd utána újra elindul de 3500 ig bizonytalan. Cseréltem: gyertyák, légtömegmérő, lambdaszonda, fojtószelep. Miután hibatörlés történik, vagy pl a fojtószelep csere után az autó jól ment de pár gyorsítás után újra az eredeti a problema. Ha van ötleted kérlek ird meg!
Köszönöm előre is!

HiHo 2014.05.07. 12:33:54

Üdv mindenkinek
Nekem van egy C k 180 kompresszoros szekerem, nagyon szeretjük, annak ellenére, hogy az elektronikára elég érzékenyek a Mercedesek.
cek lámpavilágit /labdaszonda, de annak is csak a fűtése
A tényleges hibát majd leírom nektek, ha kész

SRS hiba Ball ajtó légzákpatron csak csatlakózót kell cserélni s kész
Ez a hiba általában tavasszal ez eső jó időkben szokót jelentkezni,amikor kint áll a napon

jomavilag 2014.05.12. 22:03:15

Üdv Mindenkinek,
A kérdésem az lenne,hogy E 2006 utáni szériából E 200 kompresszor vagy E 220 dízelt érdemes választani.A válaszodat előre is köszönöm.

pixma 2014.05.13. 17:43:55

Inkább a dízel, annyira nincs sok baja, mint az előző 220-asoknak.

2014.10.03. 17:56:29

Üdv!
Pixma nevű felhasználóhoz a következő kérdésem lenne,végigolvastam az előző hozzászólásokat amik a c 200 kompresszoros témában előfordultak.Mivel nekem is ilyen autóm van ellenőriztem a tüneteket amik a cheks engine visszajelző lámpára vonatkoznak.Miden vacuum cső hibátlan tömítésű,a légtömeg mérő tiszta,de nem siemens gyári nem tudom a gyátót.A kartel szellőző csövei és szelepei jók,a szívósorban lévő fúvókák nincsenek eldugulva.
Hibakód törlése után teljesen kiszámíthatatlanul írja be a hibát hol egy piros lámpánál,vagy éppen egy gyorsításnál.Van amikor csak 200 Km megtétele után,de akár 50km után is.
A szerviz légtömeg mérő cserét javasol gyárira(140.000)de nem garantálják hogy a hiba megszűnik.FIN:WDB2032451F130001
STAR SD CONNECT C4 P201D alapjárati keverék túl dús.
Előre is köszi a választ, ha van ötleted.
üdv.

pixma 2014.10.03. 18:02:50

@escap: Szia, 271-es motor van benne? Mert ha igen, akkor még a láncot is meg kell nézni, mostanában ezekkel is találkozni, hogy megnyúlik. És a másik hogy az utángyártott légmennyiségmérők tényleg nem mindig működnek megfelelően.

KKRisztián 2014.10.10. 22:31:17

Tiszteletem! Elnézésedet kérem ha hülyeséget írok(nem értek hozzá)!
2003 mercedes w203 c180 kompressor(271motor). Check engine világít folyamatosan. lambdaszonda cserélve volt(kb 1éve) (helyzet változatlan)...csövek, tisztítások megtörténtek(sőt folyamatosan tisztíttatom)...(változatlan)... eljutottunk vele odáig, hogy szétesett a vezérműtengely beállító... csere javítás stb megtörtént. Csak gyári új alkatrészekkel! minden szép jó volt kb 2,5 hónapig ... most ismét kigyulladt a check engine és rázkódik a motor(mintha finoman lökdösnék a kocsit, kivéve a motor a motortérben egész csúnyán rángatózik) de csak alapjáraton! ha megyek vele semmit nem veszek észre! hibakódok: (OBD kézi hibakód kiolvasóval)
- P0010 "A" vezérműtengely beáll. kor
- P0170 üzemanyag szab.
- P0136 Lambdaszonda kor
Hibakód törlése után csak a vezérműtengely hibakód maradt meg...
A fogyasztás nekem feltűnően magas!
Kérlek ha tudsz valami okosat mondani segíts! Előre is köszönöm!

KKRisztián 2014.10.17. 10:08:27

@pixma: amikor vezérlés csere volt csak azt nem cseréltük ki mert azt mondta a szertelő, hogy nincs megnyúlva..... de kerítek egy szerelőt és ránézetek! Csak az már a jövőhét....de jelentkezem! Addig is köszönöm a választ!

KKRisztián 2014.10.23. 21:16:34

Tiszteletem! újra itt... a lánc nincs megnyúlva!
Viszont ezt a hibakódot diagnosztizálta a "szerelő":
-vezérműtengely helyzet beavatkozótag áramkör
ezen felül 35 körüli CO-t mért alapjáraton és gázadáskor is változatlanul magas.
Esetleg valami gyógymód vagy ötlet(tipp) mi lenne a teendő?!
Előre is köszi a választ!

pixma 2014.10.24. 21:24:46

@KKRisztián: esetleg még lehet egy szelep a motor hátsó részén, vagy annak a vezérlése. ami a kipufogóba engedi be a levegőt felmelegedésnél. Vagy a cserélt alkatrészek közzül valami nem jó. de lehet valami más baja van.

KKRisztián 2014.10.24. 21:30:45

@pixma: mindenképpen megnézetem azokat is! esetleg lehet ennek köze légtömegmérőhöz? (magas co meg magas fogyasztás)

jazo74 2015.02.01. 22:20:48

Sziasztok ! Most vettem egy 2001-s c200 benzines 1998ccm nem kompresszoros azt mondták .Nem értek hozzá a kérdésem a forgalmiba 203 szerepel ,nem w203. Ez jelentené azt hogy az vagy nem az?
Másik srs jelzés folyamatosan ég légzsák gond lehet azt mondták. De melyik?
Egyáltalán van ezekben 2000 benzines kompresszor nélküli?
Bocs a hülye kérdésekért!

pixma 2015.02.04. 17:23:07

@jazo74: A 200-as az kompresszoros. Srs, gépre kell rakni, majd diagnosztizálni.

jazo74 2015.02.05. 15:57:35

Üdv! köszi a választ . Kérdés nem fog a kézifék . Be nyomom és érezni,hogy fog de ahogy el engedem ki old ! Vélemény?

pixma 2015.02.08. 09:56:55

@jazo74: Ez sima szerelős téma. Vagy a hátsófékben belül a kilincsnél van galiba, vagy a hátsóülés alatt középen az elosztó van beállva.

Jaffa13 2015.04.19. 16:20:11

Kedves Pixma,

Édesapám vett egy w209-est, a 163 lovas kompresszoros motorral. Könnyű lába van, ezek ellenére 14 litert írt ki a számítógép a városi fogyasztásra.. Én is soknak tartom, de hibaüzenet nincs az autónál. Szerinted ez normális érték, vagy valami probléma lehet? Én a légtömegmérőre gyanakodom.. köszi előre is a segítséget!

pixma 2015.04.20. 17:16:43

@Jaffa13: Szia, nem tudom mennyit kéne fogyasztania. Próbálkozni lehet bármivel, de inkább tudatosan, mert a cserélgetések drágábbak lesznek, mint egy szakszerű javítás....

Jaffa13 2015.04.20. 18:12:39

@pixma: Te mit tanácsolsz? A gyári adatok ennél kedvezőbbek - igaz, azok sem valósak!

pixma 2015.04.25. 07:25:44

@Jaffa13: Szia. Először azért jó lenne gyújtó gyertyákat kicserélni, meg az üzemanyagszűrőt (már ha van benne) . Lehet csak ennyi a baja.

alßert 2015.05.04. 21:35:16

Szia! Lenne egy kerdesem vagy inkabb tanacsot kernek toled E! S211 220cdi automata mercedesem van 2005ös evjaratu! Szokasos hibajelenség engine check light felvillant es ugyis maradt. A motor nem húz nincs ereje. 2ezerig elmegy aztan elvaltja magat a valto. Ha atteszem felautomataba akkor lassan komotosan felporog akar 3000ig is de nagyon komotosan mint a regi 123as 2literes szivodizel. A motornak szerintem nincs fura hangja, rendesen indul, többletfogyasztast nem erzekeltem.
a problema ugy jott elo hogy neha neha elment az ero menetkozben de ujrainditas utan rendbe jott. Viszont pentek ota nem reagal erre sem.
feltetelezem, hogy szenzor hiba lehet, de neked mi a velemenyed?

pixma 2015.05.07. 21:00:33

@alßert: Hali, vidd el egy diagnosztétához. Ki kell olvasni a hibakódokat, az ok alapján meg lehet állapítani mi a pontos baja, így nem tudok mondani semmit....

Rablo Mercedes 2016.01.07. 15:24:41

Sziasztok.
Végig olvastam az egész forumot, megoldást keresve a problémámra, de semmi hasznosat nem találtam.
Tehát nekem is hasonló a gondom. 2 éve vettem egy 2000-es évjáratú CLK 230-ast 145 KW-os motorral.
1 évig semmi bajom nem volt vele, aztán kigyulladt a check engine.
Teszterre tettem, P2036-os hibakódot adott, másodlagos levegő befecskendezés... Utána olvastam forumokon, semmi hasznos infót nem találtam, így kitöröltem a hibakódot, és ment az élet tovább. Pár hónap elteltével megint világítani kezdett a check engine, de most már felhívtam az ismerősömet, aki Mercedes szervízbe dolgozik, el is vittem hozzájuk, letesztelték ők is, átnézték a levegő rendszert, vákum rendszert, de azt mondták, minden rendben van, az értékek megfelelőek, így ők is csak annyira jutottak, hogy törölték a hibakódot.
Egy darabig megint nem volt bajom vele, de most megint kigyulladt, megint teszterre tettem, és most már a P2036-os mellett megjelent egy P2031-es hibakód, első lambda szonda.
Az autó viselkedésén egyáltalán semmit sem vettem észre, jól megy, egyenletesen, nagyon jól gyorsúl, stb.
Értsem úgy, hogy ezek olyan hibák, amiket orvosolni nem lehet?
Még 1 megjegyzés. Mivel hideg időszak van, indulás elött szoktam melegíteni egy kicsit a motort, cigizés közben meg arra lettem figyelmes, hogy kb 3-4 másodpercig egy keveset emelkedik az alapjárat, és a motor zajától egy másik, erőteljesebb és mélyebb hang jelenik meg, de el is hallgat. Ezt aztán megfigyeltem, hogy meleg motorral is csinálja.
Erre tudtok valami okosságot, mitől lehet? Vagy mit csinál olyankor?
Előre is köszönöm a választ.
Üdv, Róbert

pixma 2016.02.01. 19:15:47

@Rablo Mercedes: Hali, Nem tudom, mi lehet vele. Ha csak néha dobja be, akkor valami határértéken van. De hogy mi a konkrét baja nem tudom. Vagy cserélgetsz vagy törölgetsz, és megvárod, amíg teljesen tömkre megy az adott alkatrész.

KISSNORBERT1981 2016.07.01. 21:25:10

Sziasztok. Én most vettem egy c 200 kompressor 2000 és évjárat benzin *gázüzemüt. Kérdésem a következő lenne. Mikor megvettem a tulaj elmondása szerint a gyujtáskapcsolo nem mindig jó ami azt jelenti, hogy ha le hül az idő mondjuk kora reggel van nem húz be a mágnes csak a tizedik próbálkozás után amúgy nap közben tökéletes. Az aksit meg néztem tökéletesnek nem mondom , de ezt az évet ki bírja . Illetve a chek engin lámpa világít erre még azt mondta a gáz miatt van. Most vagyok olaj és szűrő csere elött. Vezérlést kell ilyenkor vizsgálni vagy az így jó ahogy van? 136000 km van benne

pixma 2016.07.04. 07:12:16

@KISSNORBERT1981: Hali. Láncos motor majd ha tönkre megy akkor lehet nézegetni.

KISSNORBERT1981 2016.07.09. 22:48:27

@pixma: Köszönöm a választ a vezérlés kérdésben. Esetleg tanács a gyújtás kapcsolóval kapcsolatban? Mit kellene meg néznem először? Kulcs lehet a gond vagy esetleg gyújtáskapcsoló csere lenne a megoldás?

Jeremy Attila Horvath 2016.07.21. 16:39:54

szijasztok elore is bocs szlovakiaban elek ..iras hibak bocsi...VAN EGY MERCEDEC C KOMPRESSOROM 180 EVJARAT 2002 ,203..AZ GONDOM IDAIG REGELENTE BEGYUJTOTAM SZALADGALT AZ ALAP JARAT NEMVOLT OLYAN TELJESITMENYE EZERT TEGNAP KICSERELTEM A BENZIN POMPAT MA REGEL BEGYUJTOM UGYANAZ SZALADGAL AZ ALAPJARAT ES MOSTMAR VAN OLYAN RASTARTOLOM ES BEDOGLIK MI OKOZHATJA KOSZONOM ELORE IS SEGITSEGETEKET....

Jeremy Attila Horvath 2016.07.21. 16:46:25

ES MEG ANYI REGEL HIDEG MOTORNAL LEFEL SZALADGAL UTANA MAR NEM

Tethys1 2016.08.11. 15:52:02

Üdv!

Hét éve vettem egy 2003-as C180 sportcoupe-t .Egy idő után indításkor a 2. hengerem nem indult el, gyertya ki megpucol megint ment egy darabig ,mindig csak indításkor volt a probléma. Szét lett szedve a motor a dugó tetején állt az olaj gyűrűk szimeringek ki lettek cserélve. Kb 10 ezer km után most alapjáraton rángat a 2. hengerhez gyújtáskimaradás írta be a komputer. Ki lett cserélve a trafó a helyzet nem javult. Egyébként jól megy az autó semmi gyorsul van benne erő . Ha minimális gázt adok az alapjáratra már nem hagy ki a henger. 96000 km van benne. Érdekes módon nem jelzi a motorhibát a komputer csak nagy ritkán.Mit kellene megnézni ?
Köszönettel? Tamás

Tethys1 2016.08.11. 15:55:01

Kihagytam,hogy automata váltós !
Üdv: Tamás

Merci w 203 2016.12.10. 16:13:54

Sziasztok!vettem egy W203 2000 m3 C Mercit.a motortércol ciripelés hallatszik,a bal oldalon egy feketekis dobozka és a motor felső részénél.Elvittem az Ürömi szervízbe,ahol ne találták a hibát,este 5után vissza adták hogy használjam,majd ha megáll akkor kiderül hogy ténylegesen mi okozza a gondot,a másik szerelő momdta tegyek motortisztító adalékot és tuti helyre jön.Kérnék tanácsot hogy mittegyek,nem szeretném ha komolyabb baja lenne,mivel szeretném megtartani az autót,nagyon tetszik a model.Esetleg profi szelelőt is javasolhatna valaki.Köszi előre is.Üdv.

JOE123 2017.02.14. 10:14:46

@csumipeti: Szia Peti sikerült megtalálni a hibát én is ezzel a problémával küzdök most válaszod elöre is köszönöm Űdv.

hz63 2017.04.02. 10:55:16

Sziasztok ! Nekem van egy 2002 évjáratu mercedes sport coupeem c w203-as. A hibája alapjárat már több eve egyenletlenül járt ,már kicseréltünk bent mindent,az utobbi idöben az volt a baja hogy egyszer csak menetközben elgyengült, majd uj gázadásnál ujra jolett ezt rendszeressen csinálta, Most viszont megáltam vele ujra akartam inditani,meg is indult néhány másodpercig ,de kompresszio teljesen elment belölle. mi lehet a hiba?

hz63 2017.04.02. 11:07:58

w203 c180 kompressor(271motor

Csaba Csokis 2017.06.09. 16:55:13

@hz63: szia ugyan igy jàrtam most èn is
Megkèrdezhetnèm mi volt a baj?

Mitters 2017.09.07. 22:16:44

@hz63: Hogy "mi lehet a hibája" nekem is egy C w203, 2002-es van, de HALÁL !!! Vagy én vagyok már teljesen hülye vagy tényleg nincs a földön olyan ember aki megmondaná hogy mi a francér csinálja ezt amit az előző kommentelők is leírtak, én a vesszőfutásomat azzal kezdtem hogy kb két éve jött az egyenletlen alapjárat azonnal motorhiba a műszerfalon , egyszerű autószerelő fazonhoz elvittem Magyarországon azt mondta hogy nem mer belenyúlni és speckó műszere sincs hozzá, irány a Pappas , gondoltam nem fog fájni mert vagy lamdaszonda vagy nyest (én kis naiv) már a recepcios gyerek azzal fogadott hogy "hajajj ez nem jól hangzik" na akkor kicsúszott a talaj a lábam alól mert kiderült hogy elment a vezérlés!!! Az összeget nem mondom mert itt mindenki tudja, okééé nem tudtam mit tenni , nincs másik kocsi ez így eladhatatlan így nekiálltak, kb 1 hét kész is volt , gondoltam ennél szarabb nem lehet akkor maradjon még pár évet (hiba volt) most járt le a 2 éves gari és elindult nekem is ez az egyenletlen járás ismét motorhiba lámpa, és innentől káosz. Kb 1 hónapja kezdte el a dadogást, gyorsan félreálltunk és hívtuk az ADAC-t rádugta a faszi és kiírta hogy gyertya hiba, mondta hogy indítsam újra a motort, SEMMI MEGSZŰNT, utána azt mondta húzassam meg a főúton és menjek vissza (semmi baja nem volt) ezután még aznap beletettem vagy 1000km 140-el semmi reakció, hogy megnyugodjak elvittem egy autószerelőhöz hogy alaposan nézze át mi lehetett, semmit nem talált! eltelt 5 nap újra dadog újra motorhiba újra ADAC újból az elektronika valami a gyertyánál, újbóli indítások újra jó megint 1000km de most 160-al :) semmi gond, és most jön a vége tegnap este megint szar de most már az ADAC-s faszival bevitettem egy NÉMET Merci szervizbe ahol ügye az ADAC-s leadta a papírokat hogy mi volt a baj a számítógép alapján, ma meg felhívott a merci-szerviz hogy mit szolnék ha kicserélnék a hengerfejet mert LEHET az a bibi :):):) most ott tartok hogy vettem 10 liter benzint és felgyújtom !!! :) Ha a német merci-szervizbe nem találják a hibát akkor kihez forduljak ,NASA? Bocsánat hogy hosszúra sikeredett de azt én se tudom felfogni hogy 1000 ilyen esettet hallottam és olvastam és senki nem tudja mi a baj, mindenki viszi-viszi szerelőhöz évente , havonta mindent cserélgetnek rajta és nem tudja senki mi lehet ez ??? Mielőtt most felgyújtom veszek 4 új gyertyát és négy BERU vagy NGK gyujtás -kábelt az max 100-110€ és utána leves. De jól olvasom a fórumokat és blogokat akkor már ez is felesleges mert visszajön a hiba ezek után is.

Mitters 2017.09.08. 22:12:46

Újabb fejlemény, ma elmentem az autóért a Mercedes szervizbe (D) milyen érdekes, újabb verzióval állt elő a szervizes faszi, most azt mondta hogy szelephiba, ennél a motornál ez jellemző és csere után általában megszűnik a gond, 2500€ :):):) na mondom abból pont tudok venni egy japán járgányt ! 100% hogy nem kell a csere. De így hogy szinte semmit nem csináltak így is 300€ volt. Összegezve : Soha többet ilyet !!! Nem csak a pénz , de úgy nem lehet autóba ülni hogy égnek áll a hajad hogy mikor hal meg a gép alattad. Magyarországon a Pappas-nál ott sorakoztak a 10-20-30 millás gépek és nem a szerelő gyereké volt mind:) én elhiszem a régi modellek jók voltak de ezek..., mindegy és tuti eladom. Még egy utolsó megjegyzés, az autó nem egy 300e km-es lepukkant cucc volt, mikor megvettem egy német garázsos autó volt 160e km-el most sincs sokkal több benne. Úgy gondolom ennyi kilométernél még nem kellene behánynia egy mercinek.

Zalán Ozsváth 2018.01.29. 22:21:03

Sziasztok..vettem egy 2002 clk - t a 163 lovast...problemam az lenne a teszter szerint a kettes henger gyujtasaval van a gond...nemetorszagban elek elvittem szervizbe kicsereltek mar szinte mindent az autoban..hidegen tokeletesen megy,ha viszont felmelegszik egy henger nem mukodik...szivesen meghalgatok barmilyen tanacsot..elore is koszonom

Mitters 2018.03.13. 22:05:46

@Zalán Ozsváth: Olvasd el mit írtam :) ne várj tanácsot (mert nincs)! Belegurítasz majd 2-3-4 ezer eurót és utána is kivillan a motorhiba, 100 autószerelővel beszéltem és német merci szervizessel is , LÖVÉSÜK NEM VOLT ! De legyen szerencséd és valami apró hiba legyen csak !

dakodakodako 2018.06.20. 19:24:50

@Mitters: Célszerű kompresszió méréssel kezdeni, a korai m271 motorok kipufogó szelepe hajlamos lekokszolódni, a hengerfej is tud kàrosodni az tud ilyen cifra hibàkat okozni. A légszűrőhàz és a kompresszor alatti karter csövek legyenek épek az is fura hibàkat produkàl ha valamelyik cső szakadt. A 3.ik sarkalatos pontjuk a vezermű tengely àllító màgnesekből szivàrog az olaj bele a kàbelkötegbe (!! Ez a beszaràs kategória ) roncsolhatja az olaj a lambda szondakat, legtomegmerot feljuthat az Ecu ig de ott furcsa mód jellemzoen nem tesz kart , a check engine random felvillanhat még nem kerülnek fel az Ölstopp kàbelek ( német fórumokon sok infot találni ) es a csatlakozok nincsenek kipucolva fektisztitoval vagy kontakt tisztitoval. A lambda szondakat nyirja ki a legkonnyebben a leszivargo olaj. Nem vagyok szerelő csak én is körbajàrtam màr ezt az m271 motor projectet. Ha találsz ehhez a motorhoz hozzá értő szerelőt jól becsüld meg ( van ilyen!! ) ha olyan helyre viszed ahol csak tippmixelnek a gatyàd ràmehet. Üdv.

dakodakodako 2018.06.20. 19:42:31

@dakodakodako: ui.: A vezérmű làncot is ellenőrizni kell( szeret megnyúlni,a totalcaron fent a cikk róla) vezérmű kerekek fogainak àllapota stb stb.

Mitters 2018.06.21. 16:40:31

@dakodakodako: Köszi az infókat !!! Kezdeném a végétől amit írtál. A tipp-mixxelös autószerelők , annak tekintem a Pappast és a HIVATALOS német Mercedes szervizt is. A Pappasnál belefutottam egy fél millás vezérlés cserébe (garancia után szinte azonnal bevillant a lámpa) a német mercinél meg csak tippelgetek ! Most egy pár hónapja az utolsó ötlet is megvalósult , amit te is említettél ezek a bizonyos kompresszor mögötti csövek cseréje. Szintén német fórumokon olvastam, mikor a szerelő szétszedte mindegyik repedt, lukas volt. HUUU gondoltam itt a hiba :) megírom ide és a fórumokra hogy 1 milla után megvan a hiba és mindenki csak vegye meg ezt a 30-40€ tömlőt és kész! Aha :) 2 hétig :) az autó nem dadog most de beillanik a lámpa havonta egyszer , és kb a 3-4ik indításra kialszik, na de így nem lehet vele menni hogy ott a para. Be is fejeztem vele.

pixma 2018.06.21. 17:01:12

Kedves @Mitters és @dakodakodako.

Elméletileg a cikkben van utalás erre, és a hozzászólásoknál is jeleztem már pár embernek a rejtett csöveket, és még hozzátenném, hogy O2 szondák is tudnak galibát okozni. És természetesen a lánckerék meg lánc stb.

leganza 2018.07.22. 22:10:44

Üdv mindenkinek! Segítséget szeretnék kérni, van egy 1998-as W210 E200 kompressor autóm, ami a következő hibákat produkálja. Egyenetlen alapjárat, kisebb gázadásra normális gyorsulás, viszont nagyobbat lépve neki olyan 3400-3600 fordulatnál torpanás, rángatás, gázt visszavéve, majd ismét kisebb mértékben nyomva újra normális (de nyilván visszafogottabb) gyorsulás. Check engine lámpa nem világít. Előre is köszönöm.

e230 2019.01.19. 17:04:15

Vegyetek szívó sornégyes benyást ;)

e230 2019.01.19. 17:05:14

Nekem 230e van, lpg üzemmel, azt sem tudom mi az a check engine.

Imre Imre Balogh 2019.03.04. 08:11:22

Szép napot . ? Lenne CLK 200 136 LE 1999 ÉVI MENET KÖZBEN ELMEGY EGY HENGEREM ÚJRA INDITOM VISSZA JÖNN .MIKKOR CSINÁLJA MIKKOR NEM.MI LEHET A HIBA. MINDEN KIVAN MÁR CSERÉLVE RAJTA.

Bokor Zoltan 2019.10.27. 11:23:21

Jo napot van egy e200 copreszoros 1.8 mercim és egy olyan kérdésem volna hogy megyek 3as 4esel pl60kmh vissza nem szabadna engedje hogy 2es be rakjam számolya a fogaskerekek ha 40 fölött van miért van ez

balogh attila györgy 2019.11.06. 06:31:37

Szia! nagyon megtetszett egy 2004.-09-ben gyártott E 200 kompresszor 1.8 köbcentis motorral avantgarde 201 000 ezer kilómétert futott . A megvásárlása előtt szeretnék jó tanácsokat kérni.

balogh attila györgy 2019.11.07. 19:11:42

kedves pixma nevű felhasználó! mi a véleményed a tegnap leírt autóról, kérlek szíveskedj erre egy válasz írni.

Barfe 2021.06.20. 22:42:01

Sziasztok!
Elsősorban pixma nevű felhasználótól szeretném kérdezni a következő jelenség lehetséges okait.....persze ha valaki más is tud adni tanácsot örömmel veszem!
Mercedes C osztály 203
Nem megy a világítás,nem megy az ablaktörlő,nemtudom állítani a tükröket sem.....a világítás kapcsoló jó és áram is van benne....biztosítékok jók

Sára Garaba 2022.03.05. 00:54:15

Jó estét! Kérdésem az lenne, hogy miért írja ki a műszer falon a kijelző németül, hogy vigyem vissza a műhelybe, mert valami zavar van. ESP ír ki. De ha a hiba leolvasót ráteszi nem tud kiolvasni belőle semmit. Nagyon zavaró, mert nem folyamatosan jelzi a zavart, csak amikor olyanja van. A motor leállításakor pedig sípol egyet. Most már olyat is kiír néha,hogy audió OFF. Azzal kezdődött,hogy esett az eső és nem törölt az ablaktörlő. Elvittem a villamosságihoz, szétszedte a kapcsolót, megcsinálta ,az a része azóta működik. De ez a kijelző zavar utána indult. Köszönöm előre is a választ

Sára Garaba 2022.03.05. 00:55:53

Pappashoz küldött Pesten.
süti beállítások módosítása