Bekezdek egy érdekes hibával, amitől nagyon megtud ilyedni az ügyfél és nagyon hasonlít arra ha lemerül az akkumlátor.
A legutolsó két szériája a C-nek 204;203 ugye én ezzel különböztetem meg a tipusokat, de máshol is lehet hallani ezeket a számokat, nem is beszélve az új 212 új E-osztályról (A bit története).
Szóval mind két esetben tréleren hozták az autokat mondván nem csinál semmit. A régebbi 203-hoz ketten kimentünk házhoz 24H szolgálatban, persze télen jegesen fújó szélben minusz fokokban nem kellemes és ugye az autó nem a fűtött garázsban álldigált, hanem kint a parkolóban. Egy fél órás műsor után megállapítottuk, hogy nem járóképes be kell hozni.
Szóval a hiba jelensége abból látszik, hogy: ha be volt zárva akkor még kinyílik a központizár, de miután a kulcsot behelyezed az elektronikus gyújtáskapcsolóba és elfordítod nem történik semmi. A műszerfalon nem jelez vissza semmi, se egyes állásban se másodikba és hihetetlen de nem is indítózik. Akksit bikázhatod akkor sincs semmi változás. Akkor jöhet a megoldásnak tűnő Diagnosztikai laptop (Star mert így hívják) Tehát megpróbálom arra kényszeríteni, hogy csináljon egy bemeneti tesztet, de ezt csak gyújtáson tudja. Na ilyenkor ugye kétségbe esik az ember mi tévőlegyen. De a géppel lehetőség van arra, hogy néhány vezérlőegységbe be lehet kukantani Kleme 15 (gyújtás) nélkül is, pl a gy.kapcsolóba. Itt lehet mindenfélét nézni, mikor mi történik. De lehet más vez.egys.-ben is turkálni. Ki merre indul el a diagnosztikában. ( nem akarok hosszú bejegyzést irni, ezért maradjunk az elsőnél.)
Szóval a gy.k.-ban lehet nézegetni értékeket. Ezeknél a rendszereknél ugy működik az indítás, hogy a kulcsot felismeri a gy.k. majd kiadja a jelet az ugy szint elektromos kormányzárnak, hogy oldjon ki. Ha ez megtörtént, akkor elfordításra 1-es 2-es állásban életrekel a műszerfal. Közben egyeztet a motorvezérlőegységgel és indítózásra beindul.
De ezen autókban nem történik meg a kioldása a kormányzárnak. Ezt a gépen is nyomon lehet követni. Tehát felmerül a kérdés, miért nem old ki. Elvileg a gy.k. vezérel. De miért nem, amikor még hibakód sincs. Jön a következő megmérni a tápellátást pluszok, testek. Meg van mind. De ugy csináltam, ahogy egyszerűbb, csati lehúzva, majd vissza. És lám megjavult, minden működik gyújtás, indítás, jár a motor. Belső hibája volt, összeakadtak a bitek.:)
Azóta se láttam azt az autót, ezzel a hibával a műhelyben. A másik újabb konstrukciójú 204 esetében ugyan ezek az események történtek, ugyan ezen tünetekkel. Miután csatit leszed visszarak, rögtön elindult. Amiíg nem volt alkatrész, addig az ügyfél elvitte az autót és még egyszer jelentkezett a hiba, de mechanikus ráhatással orvosolható volt.