Mercedes-Benz művek

Egy márkaképviseletben dolgozó munkás minden napjai. A tipikus hibák, a környezet, mint munka szervezés és az örömök, szépségek.

Friss topikok

Linkblog

C-osztály meghalása

2009.06.21. 19:12 | pixma | 74 komment

Címkék: hiba mercedes javítás merci 203 204

Bekezdek egy érdekes hibával, amitől nagyon megtud ilyedni az ügyfél és nagyon hasonlít arra ha lemerül az akkumlátor.

A legutolsó két szériája a C-nek 204;203 ugye én ezzel különböztetem meg a tipusokat, de máshol is lehet hallani ezeket a számokat, nem is beszélve az új 212 új E-osztályról (A bit története).

Szóval mind két esetben tréleren hozták az autokat mondván nem csinál semmit. A régebbi 203-hoz ketten kimentünk házhoz 24H szolgálatban, persze télen jegesen fújó szélben minusz fokokban nem kellemes és ugye az autó nem a fűtött garázsban álldigált, hanem kint a parkolóban. Egy fél órás műsor után megállapítottuk, hogy nem járóképes be kell hozni.

Szóval a hiba jelensége abból látszik, hogy: ha be volt zárva akkor még kinyílik a központizár, de miután a kulcsot behelyezed az elektronikus gyújtáskapcsolóba és elfordítod nem történik semmi. A műszerfalon nem jelez vissza semmi, se egyes állásban se másodikba és hihetetlen de nem is indítózik. Akksit bikázhatod akkor sincs semmi változás. Akkor jöhet a megoldásnak tűnő Diagnosztikai laptop (Star mert így hívják) Tehát megpróbálom arra kényszeríteni, hogy csináljon egy bemeneti tesztet, de ezt csak gyújtáson tudja. Na ilyenkor ugye kétségbe esik az ember mi tévőlegyen. De a géppel lehetőség van arra, hogy néhány vezérlőegységbe be lehet kukantani Kleme 15 (gyújtás) nélkül is, pl a gy.kapcsolóba. Itt lehet mindenfélét nézni, mikor mi történik. De lehet más vez.egys.-ben is turkálni. Ki merre indul el a diagnosztikában. ( nem akarok hosszú bejegyzést irni, ezért maradjunk az elsőnél.)

Szóval a gy.k.-ban lehet nézegetni értékeket. Ezeknél a rendszereknél ugy működik az indítás, hogy a kulcsot felismeri a gy.k. majd kiadja a jelet az ugy szint elektromos kormányzárnak, hogy oldjon ki. Ha ez megtörtént, akkor elfordításra 1-es 2-es állásban életrekel a műszerfal. Közben egyeztet a motorvezérlőegységgel és indítózásra beindul.

De ezen autókban nem történik meg a kioldása a kormányzárnak. Ezt a gépen is nyomon lehet követni. Tehát felmerül a kérdés, miért nem old ki. Elvileg a gy.k. vezérel. De miért nem, amikor még hibakód sincs. Jön a következő megmérni a tápellátást pluszok, testek. Meg van mind. De ugy csináltam, ahogy egyszerűbb, csati lehúzva, majd vissza. És lám megjavult, minden működik gyújtás, indítás, jár a motor. Belső hibája volt, összeakadtak a bitek.:)

Azóta se láttam azt az autót, ezzel a hibával a műhelyben. A másik újabb konstrukciójú 204 esetében ugyan ezek az események történtek, ugyan ezen tünetekkel. Miután csatit leszed visszarak, rögtön elindult. Amiíg nem volt alkatrész, addig az ügyfél elvitte az autót és még egyszer jelentkezett a hiba, de mechanikus ráhatással orvosolható volt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mercedesbenz.blog.hu/api/trackback/id/tr411199311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Niel26 2011.07.25. 16:59:04

Mercedes Benz A 140 benzines hidegen, vagy sok várakozás után nehezen indul, alapjárat nincs, gázra lépve lefullad és csak általába harmadikra indul el. Melegen könnyen indul, jól megy. Ha már elindult egy fél perc után teljesen jól működik, addig viszont rángat. Gyertyák, szűrőket cseréltünk. Mi lehet a baja?

pixma 2011.07.25. 17:41:27

@Niel26: Gyújtókábel, vagy trafósor esetleg. Meg nézz meg minden kartel csövet nem-e lukas valahol és farsot szív.

szraplaw 2011.08.31. 16:02:24

Mercedes B 180 CDI alapjáraton ingadozó/ugráló fordulat mintha le akarna fulladni. Gyár szerint elég a szoftvert frissíteni. Nem lett jó. Újra a gyár javaslatára EGR szelep csere. Nem lett jó , majd motortartó Bakk csere. Teszt út alatt nem jött ki a hiba. 1 nap nálam és ismét visszatért a hiba. Termosztát csere, mert melegszik a víz stb. már a próbaindításnál rossz volt! 4 próbálkozás volt kapufa a gyár részéről.. Mindenki feltette a kezét h nem tudják mi baja van! Nem veszik vissza, jó áron nem számítják be! Mi legyen? Felgyújtsam?

pixma 2011.08.31. 17:14:32

@szraplaw: Hali.
Ez így nehéz kérdés. Gép nélkül semmit nem tudok mondani. Lehet, hogy csak valami kis hibája van, de tudod azt meg kell találni. Lehet pl még:
Befecskendező dűzni, vagy még valamilyen elektromos cucc. De az is lehet, hogy a moci vezérlő megadta magát, bár B-osztályban még nem hallottam ilyen hibát sem.

szraplaw 2011.09.01. 11:18:10

Hali.
Hibaüzenetet nem ír, egyszer írt h szorúl az EGR, de nincs hibaüzenet.
Az teljesen normális h télen az autómataváltók a nyomaték maximumba tartják a fordulatot h bemelegedjen? nem okoz ez problémát a turbónak, ha rövid távot megyek és leállítom egyből? hiszen igencsak meleg lehet ha huzatja a motort az autómata.
köszi a segítséget

pixma 2011.09.02. 17:21:06

@szraplaw: Hali. A turbós gondok már régen nem gondok, fejlettebb anyagminőség és más vezérlés van az autókban. Az automata váltó a A-ba B-be fokozatmentes tehát ezért tűnik furcsának. Meg elvileg tanulós is, megszokja a vezetési stílusodat. Viszont, mostanában több a+b-be kezd el tönkre menni a Váltónak az olajos kuplungja (Wandler) És ilyen vibrációt és rázkódást okozhat. De sajnos nem egyszerű a cseréje. Mi 9,2 órában számoljuk el.

Wisingeri 2011.11.25. 14:26:55

Szia,
w210-es merci egyik kulcsa néhány napja az autót nem nyitja, az immobilisert sem működteti (ha nyomom a gombot, a kulcson a piros fény világít, az elem jó), a tükrön a lámpák nem villognak. A másik kulcs működik rendesen. A helyi Merci-szervizben nem tudtak rájönni a hibára. Mit lehet tenni ilyenkor?

mtom07 2011.12.01. 21:16:24

Szia.Nekem is gondom van a w204-es mercivel,a kulcs elforditasa utan nem törtenik semmi.Eddig meg ugy muködött hogy a potkulccsal lehetett inditozni.Ezt a hibat mar csinalta mind a ket kulccsal.Olvastam a föoldalon a hiba felderiteseröl irt bejegyzest.A hibas csatlakozo a gyujtaskapcsolonal volt.Cseret igenyel,vagy mas megoldas is van?

pixma 2011.12.02. 16:55:33

@mtom07: Hali. Nem kell cserélni a csatlakozót, csak simán lehúzni a gy.k-ról, várni félpercet és visszadugni. Ha ez a művelet nem hoz eredményt, akkor marad a szakszerviz és vizsgálódni. Általában a Gy.k (EZS) cserével megszűnik a hiba. Csak elég borsos ára van a dolognak.

mtom07 2012.02.20. 14:42:15

@pixma: Hello! A hetvegen teljesen megallt az autom.A hiba jelensege ugyan az amit leirtal.Nagy nehezen sikerult az autot szakszervizbe el juttatni.Az elso reakciojuk a szervizeseknek hogy a kormanyzarat szet kell torni.Nem vagyok autoszerelo de a hiba attol nem oldodik meg mert nem mechanikus a problema.Mit javasolsz?

pixma 2012.02.20. 16:48:48

@mtom07: Az a bibi az egésszel: ameddig a kormány zár nem old ki, addig nem fordul el a kulcs. Tehát tényleg az első lépés a kormány zár, de kezdhetik egyből az EZS cserével is, meg lehet, hogy kulcs is kell. Tudom, hogy drága a javítása de nincs más gyári utasítás erre a vizsgálatra. Néhány helyen,pl Ausztria, ott ilyen esetekben, azzal kezdik, hogy kell egy kormányzár, egy gyújtás kapcsoló, és egy kulcs. Innentől nincs hiba a dologban, biztosan jó lesz az autó. Ha összetörik a kormányzárat és elfordítható a kulcs és indul is az autó, akkor szerencséd van, mert az a szar, ha nem akkor kell a gy.kapcsoló is. Ha nagyon peches vagy és még ezután sem lesz jó, akkor kulcsot is kell venni. Ez így van. Aztán lehet, hogy vannak maszekok, akik bele tudnak nyúlni az elektronikákba, lehet tudnak vele kezdeni valamit. De ilyennél még nem hallottam róla. Ennyit tudok javasolni, számodra.

mtom07 2012.02.21. 07:18:46

@pixma: Köszi,igy legalabb tisztan latom a szereles menetet.Ha törtenik valami az ügyben,mit diagnosztizaltak jelzem.Köszi.

mtom07 2012.02.28. 11:24:58

Hello!Javitjak meg az automat,de egy kerdes nem hagy nyugodni.Tortenhet olyan a kormanyzarral ha bizonyos sikertelen inditas utan teljesen lezar(mint nalam).A szervizben azt mondtak kulso serules,beeges a nyakon nincs,tehat szoftver hiba lehet.

pixma 2012.03.01. 08:14:21

@mtom07: Bármi lehetséges. Igazándiból a kedves Mercedes Gyár nem mond el mindent az egyes részegységek működéséről, és őrzik a titkaikat. és ide tartozik ez az indítási mizéria is, féltve őrzik maguknak, mert ha tudná mindenki, akkor hamarabb fel lehetne törni az autót és könnyebb lenne el lopni.

mtom07 2012.03.02. 19:26:15

Hello!Elkeszult vegre,a kormanyzar cserevel megoldodott a problema(remelem igy is marad).Most minden ugy mukodik ahogy kell.

cdc 2012.03.08. 15:02:14

@pixma: Szia, a fordulatingadozás még mindig nem oldódott meg, termosztát csere motortartó bakk csere megvolt..
Egy másik kérdés:hidegen a motortérből kopogó rázkódó hang amig el nem éri a 60-80C közötti hőmérsékletet.Klíma kompresszorra,tárcsára,szíjra gyanakodam.Szervíz megvizsgálta állítólag semmi baja, ilyennek kell lennie. 40ezer van a kocsiban.Mosta télen kezdte ezt a kopogó hangot.
Mi a véleményed? köszi

szraplaw 2012.03.08. 15:08:26

@cdc: B180CDI-ről van szó csak másnéven léptem be :)

pixma 2012.03.08. 17:44:44

@szraplaw: Kopogni, zörögni a nagynyomású pumpa is szokott. De akármi más is lehet.

laci5858 2012.03.30. 10:54:57

Szia!
W203-as 2000 cm3-es benzines kompresszoros merciben a MIL lámpa ég, a hibakód: P0410 Szekunder levegőbefecskendező rendszer hibás működése.
Hidegindításkor az ELM hibaolvasó az aktuális értékek ablakban nyitott/bemelegedés üzenetet ír ki, bemelegedés után zárt/rendszerhiba üzenetet. Elindulás után menet közben meleg motornál (egyenletes gázadás, gyorsítás közben) zárt/normál üzenetet ír ki, gáz visszavételnél, ha hirtelen emelem fel a gázpedált nyitva menetkész üzenetet ír ki, eddig szerintem rendben lenne. Viszont, ha lassan engedem fel a gázpedált, illetve normál gyorsításnál az automata váltó felkapcsol és a fordulatszám leesik akkor zárt/rendszerhiba üzenetet ír ki egy kb.5 másodpercig utána zárt/normál üzenetet. Ha kitörlöm a hibát MIL lámpa kialszik, egy két napra utána újra kigyullad és P0410 Szekunder levegőbefecskendező rendszer hibás működése hibát ír ki. Ha volna ötleted, hogy mi okozhatja nagyon örülnék, mert már mondták, hogy cseréljek katalizátort, lambda szondát, szekunder levegő vákuum szelepet, stb.. Ha mindet kicserélem
(ami több száz ezer) lehet, hogy helyrejön, de gyanús, hogy más hibaüzenet nem jelenik meg, nem lehet, hogy kevesebből is megúszhatnám. Előre is köszönöm válaszod.

pixma 2012.03.30. 16:41:11

@laci5858: Kérlek olvasd végig a hozzászólásokat. De tessék:
A szívósor alatt van egy kartel szellőző cső, egy szeleppel a közepén. Vagy a hengerfej mögött a tűzfal és blokk között egy visszacsapószelep. Vagy légmennyiség mérő, vagy valamely szellőző cső. De az is lehet, hogy a regeneráló szelep a rossz. Jó nézegetést:)

alexi74 2012.04.09. 22:16:59

szep jo estét kiss segitsséget szeretnék kérni.Van egy 1997 es c202 2.5td,automata autom.A problémäm a következö,30 as szämu biztositék bent van a helyén a müszerfalon villägit minden kivéve az izzitäs,az auto nem indul,ha a biztit ki veszem be lehet inditani de nincs müszerfal,csak a srs lampa ég,ha vissza tesszem ujra megy a müszerfal de nem lehet le ällitani az autot a kulcs kivètelével sem csak ha a biztit ki vesszem.ezen kivül nincs fütés egy älläsban sem.a belsö villägitas es a tetöablak nyitojat ki cserélték .ja bocs ezen van sibedach,es bele tettek egy normal villagitas panelt.lehet enek köze ezekhez a tünetekhez ??esetleg talälkozott valaki ilyen hibaval?hiba kodoknak a komfort elektronira es a inditas gatlo jön .8-10 hibaval.segitségeket elöre is köszönöm...

pixma 2012.04.11. 18:01:31

@alexi74: Javaslom, ha már ennyire belementél a javításba, hogy neten keress kapcsolási rajzot az autódhoz, és a rajz alapján keresd meg a biztihez menő dolgokat. A Tetőkezelőre, látatlanban nem tok semmit.

alexi74 2012.04.13. 19:24:25

@pixma: köszönöm a segitséget,esetleg valami veb cim ötlet mere kutakodjam?A tetö nyitom most jön sikerült szereznem német ebayen.igazäbol 2 fajta van 97 ellötti es utani,nekem az ujabb van remélem ezen belül nincs különösebb különbség.egyébbkènt valami köze lehet ennek a szerkezetnek az inditas gatlohoz mert a tetö elvileg bezär ha lezarom az autot,es ugye most ezek a funkciok nincsenek,csak azt nem értem miért nincs izzitas,vagyis van csak nem jelzi,visszajelzöt cseréltem.majd meg meg irom mire jutottam az uj instrumentel,hatha valaki kerül meg ebbe a szituba.

pixma 2012.04.16. 20:15:49

@alexi74: Ezt csak tudatos diagnosztikával lehet kideríteni. Gondolok a célműszerrel való keresgélésre.

alexi74 2012.04.16. 21:16:29

@pixma: Jo estét.egy hella gutman gépel keresgélek.de a hiba kodok alapjan elég nagy a össze visszasäg,bär szerintem egy dologbol adodik.A baj az hogy en nem vagyok egy nagy diagnoszta söt elektriker sem csak probalkozom,mert az itteni elektriker elégé sulyos összegben méri a tudasät,sajnos nem Magyarorszagon élek,és ezt az autot kär lenne még a szemétbe küldeni 90ezer km.ert futott ès meg is tetszet.Igazäbol en tulnyomo rèszben Renaultot es fiatot javitok ,merci ellég kevés jàr hozzänk, a baj a dologban hogy elektromos rajzot sem sikerült szereznem mintha ehez a tipushoz nem lenne semi a neten,ha èrdekel leirhatom a hiba kodokat.motor:1630,600,1482.
abs:1025,airbag.4,3.komfort:b1040,b1041,b1042,b1475,b1745,b1755,b1473,b1154,b1156,b1055,b1057,b1119,b1436,ezekböl gondoltam hogy a tetö nyito kapcsolo elektronika a gond,es ugye az nem is ebbe a tipusba valo volt benne,még az uj nem ért ide sajnos,valo szinü az inditas gätlohoz is köze van mert zarasnal a tetöt is zarja,csak hat hogy bizti nélkül megy???èrdekes majd még irom a történteket ha itt a panel ..köszönöm szep estét.

alexi74 2012.04.25. 23:27:49

jo estét.meg jött a tetö ablak nyito panelem,a hibak 90%ban javultak.2 hibam maradt az egyik a vezetö oldali lügzsak.a masik a müszerfal amit a vezérlö elektronikanak ir a hibakod olvasom.sajnos az autot a gyk.val
tovabra sem lehet le ällitani csak ha ki veszem a 30as sz. biztit viszont biztositékal is beindul ezt edig nem csinalta csak ha a bizti kint volt,fütés sincs.itt tartok most lehet mèg a vezérlö elektronikat ki cserélem ha talàlok hozà bosch van benne,vagy a gyk. kellene nem is tudom.jo éjt

mercibarát 2013.10.28. 12:42:45

Kedves Pixma !

Segítséget kérek!
Van egy w203-as C180-as 1998ccm 2001-es Mercim, az elmúlt héten volt egy pár hidegebb nap és akkor induláskor pár percen keresztül jött egy furcsa hang a kocsi szemből nézve , bal alsó részéből, ott ahol a generátor is van.
Állítólag valami szekunder befúvó, mi a jav. módja, hogy ne adja ezt a hangot?
Amit eddig olvastam tőled az korrekt ! Sok esetben összeér az általam tapasztaltakkal.

pixma 2013.10.28. 17:23:23

@mercibarát: Hali. Így azért nehéz megmondani pontosan.
A generátor ékszíjtárcsa is lehet, vagy a hosszbordás szíj. Nézesd meg valakivel. Aztán ha sima szívó akkor nincs rajta sztem szekunder befúvó, bár kitudja. Viszont ha kompresszoros, akkor az lehet hogy csinál ilyet, de az a dolga, hogy nyomja a levegőt.

mercibarát 2013.10.29. 10:31:14

Szia PIXMA !

Igen ezen a szíjas dolgon már túl vagyunk , bár sima szívó motor van rajta ez a kütyü,és egyértelműen ebből a pumpából jön az a sivító-nyiszogó hang. Csak hidegen csinálja és és kb. 2 percig.
Olyan mintha csapágyas lenne, vagy kenetlen. Azt már tudom, hogy bazi drága 1 ilyen újonnan. Szedtél már esetleg szét ilyet? Valóban lehet csapágyas?. Mi a tanácsod? Szeretném elhallgattatni valahogy!
Üdv! Köszönöm a gyors reagálást !

pixma 2013.10.29. 19:46:53

@mercibarát: Hali, nem szedtem még szét olyat. de ha szét szedhető, biztosan lehet csapágyat cserélni benne

vambery 2014.06.17. 19:44:02

Jó estét!
2008-as évjáratú C200 Kompresszor vásárlása előtt állok, de eléggé ijesztőek voltak a C Kompr Mercikkel kapccsolatban írtak! Szeretném megtudni, hogy a blogban jelzett hibak (check engine, lambdaszonda, ismeretlen eredetű leállások, rángatások, stb), csak a 93-2000 közöttiekre jellemző, vagy a 2008-as évjáratúakra is? Tovabbá tanácsukat kérem, hogy ezzel a motorral milyen főbb problémák lehetnek, hogyan lehet vásárlás előtt esetleg kiszűrni, egyáltalán javasolják-e a tipus vásárlását?
Köszönöm!

pixma 2014.06.18. 17:22:03

@vambery: Helló. A 2008-as már az újabb verzió. Ebben már a korszerűbb benzines ketyeg, túl sok gond nincs vele, láncnyúlás előfordul velük, meg egy kartel cső szokott eltörni, de ha jól karban van tartva, akkor nincs baj vele.

vambery 2014.06.18. 21:33:32

@pixma: nagyon köszönöm az infót, PONTOSAN ugyanezt tudtam meg ma egy másik vonalon! Ezer hála a gyors válaszért! Üdvözlettel, Vambery

eak 2014.09.08. 21:17:47

Szia @Pixma!
Az volna a kérdésem hogy a fentebb leírt probléma nálam is előjött.
Vagyis van egy 2008-as MB W204 200cdi autóm. A kulccsal tudom nyitni zárni de sajnos most már indítani nem. Korábban előfordult hogy ha behelyeztem a kulcsot az indító zárba indítóztam és sehol semmi. A középső lcd kijelző világít és a számlap világítás de se gyújtás se semmi teljes sötétség. Ez a jelenség egyre többször fordult elő míg a minap már teljesen megadta magát. A leírtak alapján végigmentem azokon a lehetőségeken amiket írtál de nem segített rajta. A bajom az hogy ha behelyezem a kulcsot akkor el marad az a bizonyos zúgó hang. Kivételkor is. Hallok valami relé kattogást de nem merek mélyebben belemenni a dologba. Tehát szeretném a segítséged kérni hogy tudjak ezzel a csodabogárral járni. Ha e- mailba küldenél egy számot szívesen felhívnálak vagy meglátogatnálak a műhelybe az autóval valahogy.
Várom segítséged.
Tisztelettel
EAK

pixma 2014.09.09. 20:01:07

@eak: Helló, először lehet a kormány zár a bűnös, talán. Amúgy ezeket a szarokat nem lehet rendesen diagnosztizálni, nincs rá megfelelő leírás, csak cserékkel lehet megállapítani mi a hiba. Az a lényeg amíg a kormányzár nem nyit ki, addig a gyk nem ad gyújtást. de fordítva is igaz lehet mert egymással kommunikálnak. Géppel túl sok mindent nem lehet megállapítani, hogy melyik a rossz. Mindez azért van, mert a Merci túl biztosítja magát és az indítás gátlást. Szóval szakszervizt ajánlom.....

eak 2014.09.09. 21:45:15

Szia.
Köszi a válaszod.
Azt hiszem akkor nincs más hátra mint előre. Megyek és ingem gatyám ott hagyom a Mercedes-éknél.
:-)
Azért köszi.

Kori9 2014.10.03. 13:27:50

Szia!
2005-ös, C 220-asom van, és mostanában nagyon nehezen indul. Van mikor elforgatja van mikor nem. Beteszem a kulcsot elfordítom a gyujtásnál semmi hangot nem ad ki és utána tovább forgatva sem csinál semmit. Aztán kiveszem a kulcsot újra be és igy próbálgatva nagy nehezen elindul. Mi lehet a baj?

pixma 2014.10.03. 17:09:57

@Kori9: Hali, Vagy elektromos kormányzár, vagy az elektronikus gyújtás kapcsoló a rossz.

András222 2015.01.20. 20:23:27

Kedves Szakértő!

Kétségbe vagyok esve. C 27O-es W 2O3-as 2OO1-es kombi Mercim van. Másfél hónapja volt, hogy egyszer csak nem indult, nem lehetett indítózni,nem izzított, stb stb (automata indító). Ekkor kicseréltek néhány relét és minden rendben volt. Mostanáig. A hétvégén lettem figyelmes rá, hogy csak minden második, harmadik indításra adott izzítójelet és indult. Ez eldurvult és 1O-15 indítási kísérlet is kellett, hogy elinduljon, majd hétfő reggelre se kép, se hang. Pontosabban minden múködött, csak nem volt izzítójel és nem indult. Viszont, ha gyújtást adtam rá, a ventillátor elindult. Tréler, szerelő, relé csere és az autó indult. Addig, amíg elment levizsgázni (kb 2 óra). A vizsgahelyről már úgy jött el, hogy a féklámpa egyfolytában égett, ha gyújtás alatt volt, még féklámpa kapcsoló nélkül is. Az autó ventilátora egyfolytában megy, még akkor is, ha nincs benne kulcs! Persze lemerült az aksi. Teljes káosz! Mi lehet a bibi? Lehet, hogy első relé tábla (vezérlő panel) kompletten?Javítható, vagy kuka? Sajnálnám, mert amúgy nagyon jó kis autó. Tudnál esetleg nekem is valami okosat javasolni? Előre is köszönöm a segítséget.

hegedusm 2015.02.01. 18:08:27

hello, egy olyan kérdésem lenne hogy a 1gy 1997-es w210-be ami sima bicskakulcsos abban hol talalom a központizár vezérlő electronikát.
üdv Márk

András222 2015.03.06. 15:46:20

Hát, ha él, esetleg kaphatnék választ a problémámra? A korábban írt katyvasz megoldódott a relétábla komplett cseréjével. Viszont jelenleg is van egy a korábbihoz képest apró gondom. W 2O3-as 2OO1-es c mercimnek csak egy kulcsa van (mágnes). Egy ideje a távnyitás vagy működik, vagy nem. Hol igen, hol nem, látszólag teljesen értelmetlenül. A kulcsot megnézettem, azzal nincs baj. Elem is jó. Egyszerűen érthetetlen okból megszűnik a távkapcsolás, majd néha hetek, egy-két hónap elteltével megjavul és működik egykét hónapot. Majd újra nem. Megnéztek relét, biztosítékot, minden rendben. Mi lehet a baj? Előre is köszönöm a segítséget.

Pipkó79 2015.09.04. 10:06:26

Helló w211-es mercim van és D fokozatban állóhelyben rázkódik a kaszni nagyon durván. Mi lehet a gond?

Gábor Forró 2015.09.09. 18:26:23

Kedves Pixma!
Érdeklődéssel olvastam az írásodat, és a bejegyzéseket.
Sajnos érintett vagyok, mive a 2007-es C220 CDI-nk nem indul (illetve a kulcs elfordítása után nincs gyújtás) kb. az a hiba amit korábban leírtál.
A baj csak az, hogy ezt már 1,5 éve eljátszotta a Drága, és akkor a Papas-nál komplett kormányzárat cseréltek. Gondolom erre már nincs garancia, és nem sok kedvem van megint annyit potyára fizetni érte.
Ha pontosan le tudnád írni, milyen csatlakozót kel lehúzni majd visszadugni, megpróbálnám mielőtt keresem a szervizt.
Válaszodat előre is köszönöm!!

pixma 2015.09.10. 09:24:36

@Pipkó79: Motortartóbakok.Meg a váltótartó bak hátul.

pixma 2015.09.10. 09:26:58

@Gábor Forró: Szia, kérdezz rá, de úgy tudom, két év gari van az alkatrészekre, ha szakszervizben rakják be. A kormány alatti burkolatot leveszed, aztán felnyúlsz a gyújtás kapcsolóhoz, és ott bármelyiket.

Gábor Forró 2015.09.10. 10:47:18

@pixma: Köszönöm! Próbálom, ha sikerül beírok :)

Dusan Majer 2015.12.11. 22:45:10

Szia Pixma

Át olvastam nagyon sok kérdést és választ.
Szeretném szakértelmedet kérni,van egy W203 C180 kompresszoros 2003as mercim a napokban nagyon füstöl 5/10 perc melegítés után is főleg mikor jobban rá lépek a gázra nem hinném hogy kékes lenne a füst vagy az csak dieselnél van?

pixma 2015.12.12. 08:51:52

@Dusan Majer: Helló, ha kékes a füst, akkor eszi az olajat. Lehet megkéne gyűrűzni.

Kaapoo 2015.12.14. 21:20:58

Üdvözlet!

A barátom autójáról lenne szó, C 220 cdi W203. Ma keresett meg ugyanezzel a hibával amit fent olvastam. 3 db kulcs van az autóhoz, és már egyikkel sem reagál semmire. Elemek lettek cserélve, akku rendben van. Kérdésem az lenne, hogy pontosan hol és melyik csatlakozót kell széthúzni és össze?
Válaszodat előre is köszönöm! :)

pixma 2015.12.18. 18:10:49

@Kaapoo: Hali, magán a gyújtáskapcsolón lévő csatlakozásokat. A kormány alatti burkolatot leveszed, aztán felnyúlsz. De ha nem segít akkor szakszervíz.

Toma_78 2016.01.27. 21:34:08

Mercedes C200 cdi (2000-es évjárat), 2,2-es dízel, manuamális váltós. Az eredeti gyári kulcs nincs meg, csak a pótkulcs. Az utóbbi időben többször leállt, hogy a műszerfal felől egy kis kattanás majd elmegy a gyújtás, se kép, se hang. Félreálltam, majd újraindítottam. Észrevettem, hogy gyakorlatilag ha a kormányt akár magam felé meghúzom, akár erősen megnyomom ugyanez. Kattanás a magnó felől minden lámpa a műszerfalon felvillan a kocsi pedig leáll. Azóta gyakorlatilag már nem is indítózik a kocsi. Beteszem a kulcsot, nagy nehezen kattan, kiold a gyk zár, el tudom fordítani a kulcsot, de már nem indítózik, meg sem moccan. Attól tartok (illetve remélem akár), hogy ez kulcshiba lesz. Mit gondoltok, lehet, hogy egy kulccsere megoldja ezt?A pótkulcs nagyon ütött, kopott, törött..

pixma 2016.02.01. 19:18:03

@Toma_78: Hali, Három esélyes, kulcs, gyújtáskapcsoló, kormány zár.

Toma_78 2016.02.01. 22:09:26

@pixma: Köszi! Kulcskészítésre valami tipp? csak a márkaszervíz a Kárpát utcában?

mikerbiker 2016.04.28. 10:13:37

Nekem ugyanez a jelenség a kulcs helyének(mondhatjuk hogy kulcslyuk nem?) kipucolásával megoldódott. Ugyanis állítólag a kulcsokban egy eléggé érdekesen működő azonosító rendszer van(infra? nemtom) ami ilyenkor úgy gondolja hogy nem az eredeti kucsot használod. Ja,és nekem a pótkulcs sem volt hajlandó működtetni. De kipucolás után(és azóta is) hibátlan.

Jazker 2016.06.08. 15:12:39

@mikerbiker: Szia! Nekem is ilyen problémám lenne, hogy a kulcs nem nagyon akarja nyitni (a zár felismerni) a gyk.-t...van hogy 10percig is elszórakozok vele mire felismeri és el lehet fordítani... :/

Kérdésem az lenne, hogy te hogyan takarítottad/mivel pontosan melyik részeit?

mikerbiker 2016.06.09. 10:36:29

A zárat magát (fogadó egység?lyuk?)kell kitakarítani,van ott egy ilyen kis billenőajtó,az alatt is. nekem ezzel megoldódott.

Jazker 2016.06.09. 10:59:12

@mikerbiker: Ahha... akkor mondjuk kontaktspray+fültisztító kombó jó lehet(?) Egyébként köszönöm a gyors választ! Kipróbálom és majd írok sikerült-e.

tothxtamas 2016.11.19. 09:44:24

A C180-asom nem halt meg ugyan, de fura dolgot produkál. Téli gumira váltottam, majd beállították a futóművet, aztán tele tankoltam.
A városban nem tűnt fel, de az autópályán már éreztem, hogy nem úgy húz, ahogy kellene. Azon az emelkedőn, amin simán ötödikben gyorsulva szokott felmenni, mintha 110-es korlátot kapott volna a kocsi. Nem gyorsul, ahogy kellene, és padló gázzal sem megy síkon 140-nél gyorsabban. A hangján nem hallom, hogy ne menne henger, álló helyzetben sem dadog a motor. Hőmérséklet, olaj rendben. Üresben 4 ezernél leszabályoz a motor, de gondolom álló helyzetben ez a motor kíméléséért van. Egyesben próbáltam, de csak a pirosban szabályoz le. A kútfej biztosan 95-ös volt. Az E85-ös okozhat ilyen eredményt?

tothxtamas 2016.11.19. 09:51:47

@tothxtamas: Ja, 1996-os benzines, kézi váltós.

Kunyabarcs 2017.10.13. 19:40:51

Szia egy olyan kérdésem lenne van egy c220 cdi 170lovas 2008-as évjáratú mercim és egy olyan jelenségre lettem figyelmes hogy amikor lepadlózom az autót úgy gyorsul mintha játszanék a gázpedallal gyorsul majd mintha nem nyomnék -gázt és ezt mind nagyon gyors iramban csinálja de ha viszont szépen nyomom nem padlón cirka fél és háromnegyed között akkor semmi erre tudnál nekem valamit javasolni hogy mi lehet a probléma előre is köszi krisztián.

hibazoltan 2018.01.23. 12:01:21

@tothxtamas: Szia ! Megoldódott a problémád ?? Mert nekem ugyanez a gondom....:))

tothxtamas 2018.01.23. 13:58:49

@hibazoltan: Megoldódott. Valóban E85-öst sikerült tankolnom. Az üzemanyagszűrőt kellett kipucolni, mert az alkohol kipucolta a tankból, amit a benzin addig nem. A csere teljesen megoldotta az összes gondot.

tothxtamas 2018.01.23. 14:01:24

@tothxtamas: Ja az üzemanyagszűrőt persze nem pucoltam, hanem cseréltettem. 5 ezerből jattal együtt megjavult az autó.

hibazoltan 2018.01.23. 14:11:11

@tothxtamas: Köszönöm a gyors választ,örülök,hogy megjavult a kocsid,de nálam sajna más baj lesz.C 180 1998-as aut. az enyém.Hibakód: Lambdaszonda,de még nem biztos,hogy az a baj.Nálam is szépen megy 120-ig,utána lomha lesz,majd 130 km/h után torpanás,és nem kap több üzemanyagot.Üzemanyagszűrőt ősszel cseréltem,az nem lehet.alapjárat van,szépen jár a motor.

tothxtamas 2018.01.23. 14:20:43

@hibazoltan: Nekem is így kezdődött. Először 120-nál torpant, aztán 80-nál. Aztán, amikor nem ment 50 fölé, akkor már csak a szervizig. Ez kb 500 km alatt romlott így le. Ha sikerült alkoholt rátankolni, akkor teljesen mindegy, az előtt, mikor cseréltetted a szűrőt. Visz minden szart a tank faláról. És ha állt az autó egy pár napot, akkor darabig üzemszerűen működött. Hosszú autópálya után kezdett el rakoncátlankodni.

hibazoltan 2018.01.23. 14:31:35

@tothxtamas: Auchan-nál szoktam tankolni,az lehet rossz benzin ??? Akkor vettem észre először,amikor visszakapcsoltam 3-ikba 80 km/h-nál,megtorpant nem gyorsult.2-esben kipörög 6000-ig is,de 3-asban,már 4500 után lomha lesz,majd torpan(nem rángat,csak nem kap benzint).130 km/h után már játszani kell a pedállal,hogy 20 perc alatt felgyorsuljon 145-re...))))
20 éves autó,lehet trutyis a tank az biztos........bár újszerű állapotú még ma is

tothxtamas 2018.01.23. 14:35:40

Én is Auchannál tankoltam. A szerelő megszagolta a kipufogót, és már tudta, hogy E85-ös. Mondjuk a tank szmötyitelenítő szokásáról ő sem tudott.

hibazoltan 2018.01.26. 11:09:29

@tothxtamas: Ellenőríztük a benzinnyomást,minden fordulaton állandó,ezért a tank,benzinszivattyú,benzinszűrő kizárva.....most a légtömegmérő irányába mozdultunk el,egy kis kontaktsray jót tett neki,most már 140-150 km/h-val is bír menni..))

jucus67 2018.02.21. 02:35:36

Jóestét!

Segítséget szereték kérni. 2000-es évjáratú mercedes e 210 autónk a napokban lámpahibát jelzett leállítás előtt. Másnap már nem sikerült kinyitni sem a távírányítóval, mert teljesen lemerült, se gyújtás se egyébb. Később próbálkoztunk külső akumrátorról beindítani, de sikertelenül, mert a megfelelő csatlakoztatás után a műszerfalon lévő lámpák és műszerek bekapcoltak, mintha gyújtást raktunk volna rá, mindezt kulcs nélkül, a kulcsot ( elektronikus ) pedig nem fogadja el, nem nyitható a kormányzár sem. Azt mondták, hogy valószínüleg beázott valahol, és ezért vannak ezek a hibák. Valóban találtam beázásra utaló nyomokat a baloldali A oszlopon, illetve erről lecsöpögve a műszerfalon lévő szellőzőházon. Mivel ezen az oldalon van a lámpa kapcsolója, ami egyben egy biztosíték doboz is, ezért ezt kiszereltük, és mivel volt némi nedvesség a házon megpróbáltuk kiszárítani. A biztosítékok nem hibásodtak meg, a foglalatukban zárlatot nem találtunk. Mielőtt visszaraknánk szeretném tesztelni valahogyan, de nem találtam se kapcsolási rajzot, se leírást, hogyan tudnám ezt megoldani.
Másik, hogy nem tudjuk még az udvarra sem betolni az autót, mert ugyan az automata váltót sikerült üres ( N ) állásba kivenni, azonban a kormányzárat nem sikerül oldani.
Ha van javaslat a megoldásokra szívesen vennénk, megköszönjük.

Papp Janos77 2020.05.31. 13:46:42

Üdvözlet. Azt szeretném kérdezni,ha ugyanez a hibajelenség mint amit Pixma leírt a 203 és 204-es típusnál.Az enyém 204-es 2009-es évjárat c220 cdi. Melyik csatlakozót kell széthúzni,hogy újra működjön? Aválaszt előre is köszönöm.

Manooo.. 2023.12.19. 01:46:52

Szia! Adott egy 1999 és Mercedes Benz c220 w202 a probléma az,hogy a riasztót Nem bírom kikapcsolni illetve az infrás inditotkulcsot Nem bírom elforditani. Az elektromos kormányzat viszont kulcs behelyezesnél kihúzza. De fordítani Nem lehet. A probléma észlelésénél cseréltünk a kulcsba LM-et de a probléma maradt. A probléma egyik pillanatról a másikra történt. Az autót leállítottam,bementem egy boltba kb3 perc volt. Be sem zártam.
süti beállítások módosítása